sport,mozgás,anya-lánya,torna gyerekkel
getty images
Előfizetek

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Szeretnéd, ha többet mozogna a gyerkőcöd? Nem akarod erőltetni, inkább játékosan, vidáman tanítanád meg neki a mozgás örömét? Egyáltalán nem lehetetlen ez az elképzelés, ezért szeretnék megosztani pár tippet ezzel kapcsolatban, amelyek nálunk is beváltak:

  1. Mozogj te is vele!
    Véleményem szerint azzal teszel a legtöbbet, ha jó példát mutatsz a gyermekednek ezen a téren is. Bár már ősz van, egyelőre nincs farkasordító hideg, még élvezhetitek a friss levegőt és a természetet. Szervezz hétvégére kirándulást egy közeli erdőbe, vagy csak egyszerűen biciklizzetek, fogócskázzatok, a lényeg, hogy együtt tegyétek, ami ráadásul garantált jókedvet fog eredményezni. Ha már nagyobb, tinédzserkorú lurkód van, akkor közösen el is tudtok menni futni, vagy úszni, attól függően, mihez van kedvetek. Ajánlj fel neki több opciót, így biztosan az ő kívánsága fog teljesülni.

  2. Éld újra a gyerekkorod!
    Emlékszel még az ugróiskolára, vagy az árokcicára? Ezek mind-mind olyan játékok, amiket biztosan te is ismersz gyerekkorodból. Nem megerőltető mozgás, de mégsem a televízió vagy a tablet előtt ültök. Hidd el, nagyon fog neki örülni a csemetéd, ha elrepíted egy kicsit a gyerekkorodba.

  3. Sétálj sokat vele!
    Nagyobbik lányom már óvodás, és a jó tízperces távot nem autóval, hanem sétával tesszük meg babakocsival, amiben a kishúga ül. Közben beszélgetünk, nevetünk, felfedezi a környezetét, kérdezget. Mire beérünk az oviba felfrissülten, vidáman kezdi a napot, sőt, ő kéri másnap is, hogy gyalog menjünk. Ez nem csak neki jó, de én is mozgok, és a friss levegőn kitisztul a fejem, átgondolom az aznapi teendőim.

  4. Sportos ajándékok
    Ha közeleg a születésnapja, vagy a névnapja, válassz neki olyan ajándékot ami mozgásra készteti. Nekünk nagyon bevált a trambulin, alig akarnak kiszállni belőle, sőt még mi szülők is el szoktunk fáradni benne, annyira szeretünk benne ugrálni. Akár egy sima labda, vagy görkorcsolya, gördeszka is szuper meglepetés, puhatolózz, mi az amire vágyik, amit biztosan szeretni fog.

Olvasd el ezt is!

Még több tanácsért kövesd Évit az Instagramon!

Tovább olvasok
Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem