edzés,izomépítés
Getty Images
Előfizetek

Izmosodnál? Ha ezt a pár dolgot betartod, eléred a célodat!

Ha a fogyás a cél, biztosan jól tudod, hogy legfőképp a cukrokat és a fehérlisztes ételeket kellene mellőznöd, de mi a helyzet akkor, ha izmosodni szeretnél?

Lemész a legközelebbi edzőterembe, és nagy súlyokkal dolgozol, mert az izomépítés a cél? Sajnos ez a legtöbb esetben kevés, mert ahhoz, hogy zsírt égess és izmot építs egyszerre, sokkal több dolognak kell klappolnia: kőkeményen kell edzened, méghozzá rendszeresen, jól kell regenerálódnod, sokat kell aludnod, és megfelelően kell feltöltened energiával a testedet - vagyis az étkezés is elemi fontosságú!

Brittany Linn, a Mount Sinai Kórház klinikai táplálkozási koordinátora nemrég beszámolt arról, hogy pontosan miknek kellene szerepelni az étrendedben ahhoz, hogy garantáltan izmot építs.

A szakember a következő 4 dologra hívta fel a figyelmet:

Időzítés

Nagyon nem mindegy, mikor eszel edzés ELŐTT! Ahhoz, hogy a test optimálisan tudjon az edzésre koncentrálni, 1-3 órával mozgás előtt kellene enni, így biztos, hogy még nem az emésztésre koncentrál a szervezet, viszont az energiaraktárak fel vannak töltve. Nyilván az 1-3 óra függ attól, mit eszel, mert a tápláló, nehezebb ételt érdemes korábban megenni, mint mondjuk a banánt vagy az aszalt gyümölcsöket.

Ezt edd edzés előtt

Ha nem tudod, hogy egy bögre granola vagy a saláta tesz -e jót a pocakodnak edzés előtt, akkor a szakember szerint válassz olyasmit, aminek magas a szénhidrát, és alacsony a fehérjetartalma. A gyümölcs joghurttal, vagy egy szelet teljes kiőrlésű kenyér mogyoróvajjal, esetleg banánnal remek választás!

étkezés,fehérje,joghurt
forrás: pexels.com

Így egyél, ha vége az edzésnek

Nem elég, hogy fontos edzés előtt is enni azért, hogy legyen elég energiád, a mozgás után is kell a táplálék. Próbálj meg az edzés után 30 percen belül enni valamit, plána akkor, ha kemény perceken vagy túl: ekkor viszont válassz valami magas fehérjetartalmú ételt kevés szénhidráttal, ezek ugyanis segítenek az izmok újraépítésében. Egy fehérjeturmix tökéletes választás!

Figyelj a tápanyagokra!

Te aztán nagyon számon tartod, mennyi zsírt, fehérjét és szénhidrátot eszel, és a kalóriákat is számolod? Brittany szerint fontos tudatosítani magadban, hogy mindhárom ételcsoport elengedhetetlen az izomépítéshez, és csak akkor kap elég tápanyagot a szervezet, ha egyiket sem hagyod ki. A szénhidrátok energiát adnak, a fehérje az izomépítéshez nagyon fontos: a csirke, a hal, a szója, a bab, a dió és a tojás a szekember szerint a lehető legjobb fehérjeforrások. És bár a zsíroknak rossz hírük van, ezek is kellenek az izmok állapotának a védelméhez és a regenerálódáshoz: táplálékokat szállítanak a sejtekbe, és segítik a fehérjékből származó aminosavak beépülését az izomszövetekbe.

Olvasd el ezt is!

Hidratálj!

Inni, inni, inni - ez az izmoknak is nagyon lényeges! A szakértő szerint edzés előtt 1-2 órával, és rögtön utána is fontos elfogyasztani 2-3 pohár vizet. Persze a pontos szám függ az általad végeztt edzéstől, az életkortól, a testsúlytól - de egy kemény futás vagy olyan edzés után, amikor nagyon sokat izzadsz, törekedj a mielőbbi, alapos hidratálásra!

Végül van még egy fontos tanács, amit érdemes megfogadnod:

A fentieket nem árt betartani, de minden attól függ, hogy működik a tested, milyen az anyagcseréd, az emésztésed, és mi az, amitől tényleg jól érzed magad!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A legrosszabb ételek izomnöveléshez
Tovább olvasok
Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.

Hamarosan húsvét: süss egészséges kalácsot az egész családnak!

Nyakunkon a húsvét, és te már most izgulsz azon, hogy az ünnepi eszem-iszom után beleférsz -e a nyári ruháidba? Van egy szuper hírünk: egészséges és alakbarát finomságok is szerepelhetnek a húsvéti asztalon!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem