A fitt blogger ajánlja: 3+1 tízperces reggeli
Előfizetek

A fitt blogger ajánlja: 3+1 tízperces reggeli

A reggeli, tudjuk jól, a nap legfontosabb étkezése. Ébredés után fontos, hogy feltöltsük a kiürült tápanyagraktárainkat és ki nem szeret csodás, színes-megpakolt reggeli tálakat belepakolni a pocijába? Erre persze nem mindig van idő, de ilyenkor is össze tudunk dobni pár perc alatt olyat, ami finom, egészséges és nem utolsósorban tápanyaggazdag.

A klasszikus zabkása

Főzve vagy mikróban 2-3 perc alatt kész, eheted sósan vagy édesen is. A lehetséges feltétek száma végtelen: magvak, fehérjepor, gyümölcsök, aszalványok, étcsoki vagy aki sósan szereti, akár sajt, sonka is. Én egyszerűen nem tudom megunni, pedig egy héten 4-5-ször ezzel indul a napom.

Magas fehérjetartalmú, tökéletes energiaforrás, B- és E-vitamin és rostban gazdag, emellett meg kálcium, magnézium, vas, kálium, foszfor és is található benne. Jó hatással van az emésztésre, gyorsítja az anyagcserét, a rostok pedig segítenek abban is, hogy kellően eltelítsen a következő étkezésig.

Kép
Olvasd el ezt is!

Tojás

Rántotta, tükörtojás, omlett – bármilyen formában is esszük, nem nyúlunk mellé, mert táplálkozásfiziológiailag nagyon jól hasznosul, függetlenül attól, hogy nyersen, főzve vagy sütve kerül elfogyasztásra.

A tojás gazdag fehérje- és aminosav-forrás: sőt, azon kevés ételek egyike, amelyek teljes értékű fehérjéket tartalmaznak, azaz a szervezet számára szükséges esszenciális aminosavak (9) mindegyike megtalálható benne. Emellett számos vitaminnal és ásványi anyaggal van tele, többek között tartalmaz A, B12, D és E-vitamint, folsavat, szelént és kolint. Sonkával, sajttal, zöldségekkel is felturbózhatod.

Kép

Szendvics

Azt már régóta tudjuk,hogy a szénhidrát nem az ellenségünk, hiszen a testednek energiára van szüksége a szellemi és fizikai fittséghez. A szervezeted számára létfontosságú ásványi anyagokat, vitaminokat, fehérjéket és szénhidrátokat egy helyesen összeállított szendviccsel is biztosítani tudod. Fontos, hogy a pékárú lehetőleg teljes kiőrlésű gabonából készüljön, a töltelék pedig sovány húsból, sajtból, nyers zöldségekből álljon.

Kép

+ 1. Palacsinta

Nem állítom, hogy 10 percbe belefér, de hétvégenként érdemes beiktatni a reggeli repertoárba. Rengeteg lisztből készíthetünk egészséges verzió – legyen az zabliszt, kókuszliszt, mandulaliszt vagy sima banánnal kevert tojás, vagy előre csomagolt pancake mix. A díszítésnek itt is csak a fantázia szab határt.

Kép

Cikkünk szerzőjének szuper reggelijeit megtalálod az INSTAGRAM OLDALÁN is!

Kifaggattuk Rubint Rékát: így veszi rá a gyermekeit az egészséges étkezésre!

Ha valaki, akkor Rubint Réka tudja, mi kell az egészséges táplálkozáshoz. Ő maga is nagyon tudatosan étkezik, figyel az ételek minőségére és mennyiségére. De vajon hogyan adja át a tudását a családjának? Mennyire étkezik tudatosan a Schobert család? Erről faggattuk a fitneszkirálynőt.

Jennifer Aniston bevallotta: ez volt a legnagyobb szépségbaki, amit valaha elkövetett

Pedig ha valaki, ő aztán nagyon képben van arról, mit szabad és mit nem...


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is. Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is.

Csak 2880 Ft