fogyás,fogyókúra,diéta,étkezés,dietetikus
pexels.com
Előfizetek

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ezek a fogadalmak sajnos eleve kudarcra vannak ítélve, hiszen ha év közben sem tartod magad legalább egy kicsit a helyes táplálkozáshoz, akkor bizony iszonyatosan nehéz csak azért, mert más naptári évet írunk, máshogy étkezni. A legtöbb elhatározás sajnos január második-harmadik hetében elbukik a kutatások szerint, mert ekkorra lesz elegünk a drasztikus nemevésből, a csokimegvonásból, és a kötelező edzésből.

Ám ennek nem feltétlenül kell így lennie: megkérdeztünk egy dietetikust, vajon mit tehetünk azért, hogy idén kivételesen ne bukjunk el. Fogadd meg a tanácsait!

Olvasd el ezt is!
diéta,fogyás,dietetikus
forrás: pexels.com
Indulhat a fogyás!

Ihász Katalin dietetikus szerint a legnagyobb hiba, ha nem adunk időt magunknak, és rögtön, azonnal akarjuk a látványos végeredményt.

A heti maximum fél kiló fogyás az optimális, az ennél több már nem tesz jót sem a bőrünknek, sem a szervezetnek. Adjunk időt maguknak, és apró lépésekben gondolkozzunk.

Katalin szerint tényleg apró változtatásokkal érdemes elindulni az egészséges életmód felé vezető úton:

  • Viszlát cukor, fehér liszt! Helyettük jöhetnek a maglisztek, a teljes kiőrlésű lisztek, a zabliszt, a cukrot pedig érdemes kihagyni az étrendünkből, esetleg mézet fogyasztani helyette. Nem árt tudni, hogy az édesítők például puffasztanak, és a gyakori fogyasztásuk épp olyan káros, mintha cukrot ennénk.
  • Csökkentsd az energiabevitelt! A legtöbben azért szednek fel pluszkilókat, mert sokkal több kalóriát visznek be a szervezetükbe, mint amennyire valójában szükségük lenne. Az irodában ülő munkát végzők szervezete közel sem igényel annyi kalóriát, mint akik mondjuk fizikai munkát végeznek. És hiába edz valaki heti pár órát, ettől még nem kell feltétlenül többet ennie!
  • Gondolkodj kicsiben! A drasztikus fogyókúra helyett felezd le az ételeidet, és fogadd el, hogy a napi ötszöri étkezés nem 5 főételt jelent. A tízórai és az uzsonna nem főétkezés, ilyenkor elég 4-5 szelet korpás keksz, VAGY egy alma, esetleg pár szem dió Vagy egy joghurt. Nem ez így mind, együtt!
  • Kérj tanácsot! Ha úgy érzed, te mindent megteszel, mégsem moccan a mérleg nyelve, akkor ideje szakemberhez fordulni. Lehet, hogy kell 2-3 alkalom a dietetikusnál, de így helyükre kerülnek a dolgok!
Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 könnyű nassolnivaló, ami segíthet a fogyásban
Tovább olvasok
Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ez az egyszerű szokás segít abban, hogy egészségesebben táplálkozz

Nem is gondolod, hogy milyen szoros összefüggés van a két dolog között!

Ez az 5 legegészségesebb magféle, amikből minden nap enned kéne

Napi egy marék magféleséggel csodát tehetsz az egészségeddel - most mutatjuk is, melyik közülük az az 5, ami a legtöbb fontos vitamint tartalmazza!

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

A személyi edző kitálalt: így hozta csúcsformába Brie Larsont, azaz Marvel Kapitányt!

Nem vitás, hogy a színésznő fantasztikusan fest a vásznon szuperhősként, de nem adták ingyen a szupertestet! Az edzője nemrég elárulta, hogyan készítette fel a világsztárt erre a fontos szerepre.

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

Kezdők! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Téged is kikészít, ha puffadsz futás közben? 10 tipp, amivel örökre megszabadulhatsz tőle!

Ha van idegesítő dolog edzés közben, az a puffadás: nem csak kényelmetlet, de úgy érzi tőle magát az ember, mint egy Michelin baba. Persze nem kell megtanulnod ezzel együtt élni, mert van rá megoldás, nem is egy!

Kezdők, figyelem! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Fogyókúrázol? Ebből az isteni, egészséges túrós rétesből így is bátran ehetsz!

Imádod az olyan klasszikus édességeket, mint a rétes, de úgy gondolod, ezek aztán végképp nem férnek bele a diétádba? Tévedsz: a következő receptet meg kell ismerned!

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

A módszer, amivel elérheted, hogy ne barnuljon meg olyan gyorsdan a banánod

Nincs baj azzal sem, ha megbarnul a banánod, azonban a következő trükkök segíthetnek abban, hogy tovább friss maradjon.

Most megtudhatod, melyik vitamint mikor kellene bevenned

Minden nap szépen, gondosan összerakod a szokásos vitaminjaidat, és ugyanakkor veszed be őket, netán csak bekapsz belőlük párat, amikor épp eszedbe jut? Pedig nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzíted a vitaminszedést!

3 mód, ahogy a barátnőid jót tesznek az egészségednek

A barátok nagyon fontosak az egészség szempontjából, azonban a nők még többet profitálhatnak abból, ha szoros kapcsolatot ápolnak a barátnőikkel.

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

5 tipp, amivel megújulhatsz tavaszra

Melegszik a levegő, csicseregnek a madarak, itt az idő egy kis változásra!

A babavárás alatt is lehetsz igazi energiabomba - ezekre figyelj oda!

Azt gondolod, a babavárással együtt jár az állandó fáradtság, és 9 hónapra gyakorlatilag parkolópályára teszed magad? Lehet ezt másként is csinálni: ha a következőket betartod, fitt és egészséges kismama leszel!

10 illusztráció, amin azonnal magadra ismersz, ha most kezdtél neki a sportolásnak

Most vágtál bele az edzésbe, hogy nyárra bombaformába kerülj, de azért gyakran elcsábulsz még a nasizás terén? Akkor az alábbi képregényt imádni fogod!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem