fogyás,fogyókúra,diéta,étkezés,dietetikus
pexels.com
Előfizetek

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ezek a fogadalmak sajnos eleve kudarcra vannak ítélve, hiszen ha év közben sem tartod magad legalább egy kicsit a helyes táplálkozáshoz, akkor bizony iszonyatosan nehéz csak azért, mert más naptári évet írunk, máshogy étkezni. A legtöbb elhatározás sajnos január második-harmadik hetében elbukik a kutatások szerint, mert ekkorra lesz elegünk a drasztikus nemevésből, a csokimegvonásból, és a kötelező edzésből.

Ám ennek nem feltétlenül kell így lennie: megkérdeztünk egy dietetikust, vajon mit tehetünk azért, hogy idén kivételesen ne bukjunk el. Fogadd meg a tanácsait!

Olvasd el ezt is!
diéta,fogyás,dietetikus
forrás: pexels.com
Indulhat a fogyás!

Ihász Katalin dietetikus szerint a legnagyobb hiba, ha nem adunk időt magunknak, és rögtön, azonnal akarjuk a látványos végeredményt.

A heti maximum fél kiló fogyás az optimális, az ennél több már nem tesz jót sem a bőrünknek, sem a szervezetnek. Adjunk időt maguknak, és apró lépésekben gondolkozzunk.

Katalin szerint tényleg apró változtatásokkal érdemes elindulni az egészséges életmód felé vezető úton:

  • Viszlát cukor, fehér liszt! Helyettük jöhetnek a maglisztek, a teljes kiőrlésű lisztek, a zabliszt, a cukrot pedig érdemes kihagyni az étrendünkből, esetleg mézet fogyasztani helyette. Nem árt tudni, hogy az édesítők például puffasztanak, és a gyakori fogyasztásuk épp olyan káros, mintha cukrot ennénk.
  • Csökkentsd az energiabevitelt! A legtöbben azért szednek fel pluszkilókat, mert sokkal több kalóriát visznek be a szervezetükbe, mint amennyire valójában szükségük lenne. Az irodában ülő munkát végzők szervezete közel sem igényel annyi kalóriát, mint akik mondjuk fizikai munkát végeznek. És hiába edz valaki heti pár órát, ettől még nem kell feltétlenül többet ennie!
  • Gondolkodj kicsiben! A drasztikus fogyókúra helyett felezd le az ételeidet, és fogadd el, hogy a napi ötszöri étkezés nem 5 főételt jelent. A tízórai és az uzsonna nem főétkezés, ilyenkor elég 4-5 szelet korpás keksz, VAGY egy alma, esetleg pár szem dió Vagy egy joghurt. Nem ez így mind, együtt!
  • Kérj tanácsot! Ha úgy érzed, te mindent megteszel, mégsem moccan a mérleg nyelve, akkor ideje szakemberhez fordulni. Lehet, hogy kell 2-3 alkalom a dietetikusnál, de így helyükre kerülnek a dolgok!
Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 könnyű nassolnivaló, ami segíthet a fogyásban
Tovább olvasok
Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Diéta vagy életmódváltás? Ezek egy profi tapasztalatai!

Vajon a pár hetes diéták hatékonyabbak, vagy az életmdváltás, ha a fogyás a cél? A választ biztosan tudod, de talán az okokkal nem vagy tisztában - következzenek egy igazi profi tapasztalatai!


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem