fogyás,fogyókúra,diéta,étkezés,dietetikus
pexels.com
Előfizetek

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ezek a fogadalmak sajnos eleve kudarcra vannak ítélve, hiszen ha év közben sem tartod magad legalább egy kicsit a helyes táplálkozáshoz, akkor bizony iszonyatosan nehéz csak azért, mert más naptári évet írunk, máshogy étkezni. A legtöbb elhatározás sajnos január második-harmadik hetében elbukik a kutatások szerint, mert ekkorra lesz elegünk a drasztikus nemevésből, a csokimegvonásból, és a kötelező edzésből.

Ám ennek nem feltétlenül kell így lennie: megkérdeztünk egy dietetikust, vajon mit tehetünk azért, hogy idén kivételesen ne bukjunk el. Fogadd meg a tanácsait!

Olvasd el ezt is!
diéta,fogyás,dietetikus
forrás: pexels.com
Indulhat a fogyás!

Ihász Katalin dietetikus szerint a legnagyobb hiba, ha nem adunk időt magunknak, és rögtön, azonnal akarjuk a látványos végeredményt.

A heti maximum fél kiló fogyás az optimális, az ennél több már nem tesz jót sem a bőrünknek, sem a szervezetnek. Adjunk időt maguknak, és apró lépésekben gondolkozzunk.

Katalin szerint tényleg apró változtatásokkal érdemes elindulni az egészséges életmód felé vezető úton:

  • Viszlát cukor, fehér liszt! Helyettük jöhetnek a maglisztek, a teljes kiőrlésű lisztek, a zabliszt, a cukrot pedig érdemes kihagyni az étrendünkből, esetleg mézet fogyasztani helyette. Nem árt tudni, hogy az édesítők például puffasztanak, és a gyakori fogyasztásuk épp olyan káros, mintha cukrot ennénk.
  • Csökkentsd az energiabevitelt! A legtöbben azért szednek fel pluszkilókat, mert sokkal több kalóriát visznek be a szervezetükbe, mint amennyire valójában szükségük lenne. Az irodában ülő munkát végzők szervezete közel sem igényel annyi kalóriát, mint akik mondjuk fizikai munkát végeznek. És hiába edz valaki heti pár órát, ettől még nem kell feltétlenül többet ennie!
  • Gondolkodj kicsiben! A drasztikus fogyókúra helyett felezd le az ételeidet, és fogadd el, hogy a napi ötszöri étkezés nem 5 főételt jelent. A tízórai és az uzsonna nem főétkezés, ilyenkor elég 4-5 szelet korpás keksz, VAGY egy alma, esetleg pár szem dió Vagy egy joghurt. Nem ez így mind, együtt!
  • Kérj tanácsot! Ha úgy érzed, te mindent megteszel, mégsem moccan a mérleg nyelve, akkor ideje szakemberhez fordulni. Lehet, hogy kell 2-3 alkalom a dietetikusnál, de így helyükre kerülnek a dolgok!
Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 könnyű nassolnivaló, ami segíthet a fogyásban
Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem