karácsony,ünnepek
Kaboompics.com/Pexels
Előfizetek

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője most elárulja saját tippjeit:

A Karácsony az év legszebb ünnepe. Összegyűlnek a családtagok, meghittség uralkodik a házban, és mellette nagyokat nevetünk és jókat eszünk. Ha az ünnepek alatt is szeretnél odafigyelni az egészségedre és az alakodra, akkor ezeket a hibákat ne kövesd el az ünnepek alatt.

Olvasd el ezt is!
  1. "Nem tudok nemet mondani!"
    Pedig muszáj, főleg akkor, ha már degeszre etted magad és megkínál az egyik családtagod még egy fogással, de te már érzed, hogy nem szeretnél többet enni. Nyugodtan, de határozottan magyarázd el neki, hogy nem szeretnéd rosszullétig enni magad, jóllaktál.

  2. "Ez a pár pohár bor nem árthat meg!"
    Egy még nem, de gyakran vezet többhöz, ha nem tudod a mértéket. Karácsonykor az ünnepi asztalokra gyakran felkerülnek a desszertborok, röviditalok, amik nem igazán kalóriaszegények. Természetesen koccinthatsz a családdal, de figyelj oda, hogy ne idd magad az asztal alá, ezzel a nem kívánt macskajajt is elkerülheted, nem beszélve a felesleges cukorbevitelről.

  3. "Karácsonykor még reggelire is szaloncukrot eszem!"
    Panettone vagy bejgli? Szaloncukor vagy trüffelgolyó? Annyi minden finomság van általában ilyenkor az asztalokon, hogy még választani is nehéz. Ne kövesd el azt a hibát, hogy egész nap nassolsz, egyrészt nagyon megterheli a szervezeted, másrészt jelentős kalóriamennyiséget fogsz aznap bevinni. Ha lehet, inkább desszertként tekints rá, egy-egy étkezés után, sokkal jobban fog esni!

  4. "Ilyenkor kell enni, máskor nincs töltött káposzta!"
    Sokan elkövetik azt a hibát az ünnepek alatt, hogy habzsolnak ész nélkül, nem figyelve az ízekre, nem élvezik azt. Szerintem is ki kell élvezni az ilyenkor szezonálisan készített ételeket, de pont nem falva, hanem lassan, élvezve az ételt. Így biztos, hogy nem esszük túl magunkat, és többletsúlyt sem fogunk felszedni.

  5. "Az ünnepek alatt biztos nem fogok edzeni!"
    Megértem, ha pihenni szeretnél, vagy a családoddal lenni egész nap, nincs is ezzel semmi gond. De a bevitt többletkalóriákat, le is kell mozogni. Sétáljatok nagyokat a friss levegőn, vagy menj el egy kicsit futni ha van kedved, a szervezeted is meg fogja hálálni!
Olvasd el ezt is!

Még több tippért kövesd Évit az Instagramon is!

Tovább olvasok
Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem