Anyaként is fitten: 10 dolog, ami segít, hogy csúcsformában legyél a terhesség alatt is!
Előfizetek

Anyaként is fitten: 10 dolog, ami segít, hogy csúcsformában legyél a terhesség alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Farkas-Halász Évi
Farkas-Halász Évi

Mindkét várandósságom alatt rendszeresen végeztem testmozgást, és figyeltem az étkezésemre. Ebben a bejegyzésben tippeket szeretnék Nektek adni, hogy tudtok abban a bizonyos 9 hónapban is fittek, energikusak maradni. Itt is azt javaslom, hogy bármibe kezdtek, előtte konzultáljatok az orvosotokkal, mert minden terhesség és szervezet más és más.

Nekem a következő 10 dolog nagyon bevált!

1. Sétálj a friss levegőn!

Ha van rá lehetőséged, sétálj a természetben akár hetente több alkalommal is! Engem mindig feltölt energiával a napsütés és a környezet. Barátnőkkel ráadásul remek kikapcsolódás, ha kibeszélitek magatokat, vagy közben mókàztok egy kicsit.

2. Tornával a hátfájás ellen!

A nagy pocak általában megviseli a hátunkat és a gerincünket. Megoldás lehet erre a kismamajóga és a speciális gerinctréning órák. Én kipróbáltam, nekem nagyon bevált.

3. Vízisportok

Itt a nyár és a hőség, így mindenkinek jól esik egy kis csobbanás. A legtöbb szakember ajànlja az úszást várandósság alatt is, mivel leveszi a terheket az izületekről, ellazít és a sérülés kockázata is kicsi. Nem árt azonban vigyázni! Csak megbízható helyre menj a fertőzések elkerülése végett, illetve amíg zárt a méhszáj, addig általában az orvosok is engedélyezni szokták ezt a sportot.

Kép
forrás: GettyImages

4. Kerüld a gyorséttermeket!

Nem arról van szó, hogy nem lehet egyszer-kétszer "bűnözni" a babavárás alatt (nálam is megtörtént, finom gnoccit ettem), de hidd el, a minőségi étkezést meghálálja a baba és a te szervezeted is!

5. Igyál sok folyadékot!

Most, hogy tombol a kánikula, nekünk, kismamáknak is nagyon kell figyelnünk a megfelelő folyadékbevitelre. Szénsavas, cukros üdítők helyett készíts magadnak steviával ízesített limonádét vagy igyál sok ásványvizet!

6. Kezdd smoothival a napod!

Nemcsak nagyon finomak ezek az italok, de rengeteg energiával töltenek fel már reggel, próbáld ki!

7. Nassolj zöldégeket!

Készíts mártogatóst joghurtból vagy tejfölből és fogyassz hozzá répát vagy uborkát az esti filmezéshez. Garantáltan alakbarát és egészséges.

Kép
forrás: GettyImages

8. Kerüld a tartósítószeres ételeket!

Tudom, hogy ha fáradt, ingerlékeny az ember, akkor nem igazán van kedve főzni és beéri félkész ételekkel is. De ilyenkor is törekedj arra, hogy minőségi, tápláló fogásokat válassz! Egy könnyű salátát összedobni nagyon egyszerű, pár pecet vesz igénybe, és legalább tudod, hogy mi kerül bele!

9. Sokszor egyél keveset!

Ez szinte egy alapelv a várandósság alatt. A gyomrodat sem terheli meg és segít a súlyod kordában tartásában is.

10. Ügyelj a megfelelő mennyiségű pihenésre!

Még ha az egész babavárás alatt aktív is vagy, fontos, hogy figyelj a tested jelzéseire és ha kell, többször is pihenj le egy nap, ha van rá lehetőséged!

Kifaggattuk Rubint Rékát: így veszi rá a gyermekeit az egészséges étkezésre!

Ha valaki, akkor Rubint Réka tudja, mi kell az egészséges táplálkozáshoz. Ő maga is nagyon tudatosan étkezik, figyel az ételek minőségére és mennyiségére. De vajon hogyan adja át a tudását a családjának? Mennyire étkezik tudatosan a Schobert család? Erről faggattuk a fitneszkirálynőt.

Jennifer Aniston bevallotta: ez volt a legnagyobb szépségbaki, amit valaha elkövetett

Pedig ha valaki, ő aztán nagyon képben van arról, mit szabad és mit nem...


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is. Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is.

Csak 2880 Ft