Egy edzésfüggő vallomásai: Ha nekem megy, neked is megy!
Előfizetek

Egy edzésfüggő vallomásai: Ha nekem megy, neked is megy!

Mindenkinek, aki azt mondja, hogy "nincs ideje edzeni", meg kellene ismernie Virit. Az egy dolog, hogy egy zenei cégcsoportot vezet, feleség, két kutya és egy cica gazdája, de mellette még arra is van ideje, hogy annyit eddzen, mint egy élsportoló. Hogyan csinálja? Erről ír nekünk minden héten. Hidd el, nagyon motiváló!

"Jó jó, de akkoriban még nem edzettem."

"Te??? Nem edzettél? Nagyon nehéz elképzelni" - mondták a csajok a cardio tenisz csoportomban… És tényleg. Nekem is nagyon nehéz visszaemlékezni arra az időszakra, amikor még nem volt életem egyik alapvető bástyája a sport.

Öt éve kezdődött az egész fitnesz őrület. Előtte időnként ugyan belevetettem magam néhány hónapra az edzésbe, de aztán évekig meg se mozdultam. 2012-ben viszont elkapott a gépszíj.

Nehezen indult az az év. Bár a munkámban, a zeneiparban, minden rendben volt, a magánéletembe sosem látott bizonytalanság és összezavarodottság költözött. Mivel tizenévesen nem lázadtam - mindig roppant összeszedett, kitartó és problémamentes lány voltam -, a húszas éveim második felére menetrend szerint utolért az útkeresés és a kalandvágy. És egy idő után elkezdtem keresni a kapaszkodókat. Ki vagyok én? Mivel szeretném tölteni a szabadidőmet? Milyen életre vágyom? És akkor, azon a tavaszon egyszer csak úgy éreztem, el kell mennem teniszezni, hogy kiderítsem, vajon nekem való-e a sportolás, mint olyan (azóta már hűen vallom, hogy a mozgás MINDENKINEK való). Régebben tanultam, nyaranta a Balatonon vettünk órákat tesómmal, egy-két téli szezont pedig Budaörsön játszottam végig. Tehát nem volt idegen számomra eme csodálatos sportág. És onnantól kezdve, hogy öt éve újra betettem a lábam a napsütésben végletekig poros, összetéveszthetetlenül vörös salakra, megpecsételődött a sorsom. Beleszerettem az edzés által a lényemet átitató adrenalin és endorfin különleges, semmihez sem hasonlítható kombinációjába.

Heti két tenisszel indítottam, emellé kis idő elteltével futást iktattam be, aztán szép lassan csoportos órákra, majd jógára is elkezdtem járni. És egyszer csak azt vettem észre, hogy szinte minden nap mozgok, és amikor nem edzek, akkor kifejezetten hiányzik. Mivel, ahogy már említettem, igen fegyelmezett vagyok, a korai kelést se volt annyira nehéz megszoknom, így legtöbbször reggelre osztottam be a sportot. Nem kellett se kávé, se nasi, ha megvolt az energizáló edzés, máris jól indult a nap.

A reggeli mozgást a mai napig megtartottam. Csak abban az esetben változtatok, ha koncerten vagy rendezvényen dolgozunk és csak hajnalban kerülök ágyba. Most szerdán például a Fonogram zenei díjátadóra megyek, ahol rengeteg előadónkat jelölték (drukkolj, kérlek!), ezért másnap csak 9-kor kezdek.

A legfontosabb hangsúlyoznom, hogy én teljesen átlagos vagyok. Sokat dolgozom, van egy cuki férjem, vannak kutyáim és cicám, szeretem a családomat és a barátaimat... Semmi ördöngősség. Egyszerűen az történt, hogy rájöttem, az élet sokkal könnyebb, ha mozgok. A sport önbizalmat, erőt, kitartást ad. A tested és a lelked is beáll egy magasabb szintre, sokkal kiegyensúlyozottabbá válsz, és már semmi kedved visszatérni a kevésbé fitt énedhez. Öt évvel, mintegy 2500 átsportolt órával, izgalmas teniszmeccsekkel, egy maratonnal, több tucat félmaratonnal és egy fitnesz diplomával a hátam mögött, és megszámlálhatatlan új, a sport által megismert baráttal az oldalamon alig várom minden egyes új nap kihívásait.


Ha még nem sportolsz, de szeretnél, csak nem tudod, hogy kezdj neki, a következőket ajánlom:

  1. Légy nyitott! Ne úgy tekints a mozgásra, mint egy büntetés, egy szükséges rossz, hanem mint egy lehetséges új hobbi!
  2. Ha egyedül nincs erőd elkezdeni, próbálj találni valakit a barátaid közül, akihez csapódhatsz az elején, vagy aki segít az indulásban. Ha nincs ilyen a környezetedben, írj nekem a @viri.the.trainaholic instagram profilra!
  3. Adj időt magadnak! Nem biztos, hogy az első perctől szeretni fogod a mozgást, de garantálom, hogy ha a napjaid részévé válik, előbb-utóbb elválaszthatatlanok lesztek.
  4. Próbálj olyan cuccokban edzeni, amikben jól érzed magad! Nem arra gondolok, hogy méregdrága ruhákat kell venned, hanem hogy ha sport közben is csinosnak érzed magad, az extra motivációt tud adni.
  5. Úgy kezeld a mozgásra fordított időt, mint bármilyen más fontos teendőt a naptáradban. Írd be és csak vészhelyzet esetén mondd le!
Stresszes ünnepek: a családod téged sem támogat az egészséges táplálkozásban?

Kutatások szerint az ünnepi időszak komoly stressz okoz az egészségesen táplálkozóknak – főleg, ha a családjuk egyáltalán nem támogatja őket!

Most őszintén, te kibírnád? 10 napig nem kávéztam, és ez történt a testemmel

Te képes lennél akár egyetlen napra is lemondani a kávéról?

Anyaként is fitten: hibák, amiket ne kövess el, ha fogyni akarsz

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

Anyaként is fitten: avokádó, te csodás!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

3 reggeli szabály, amit ha betartasz, simán lepattanhat pár kiló

Minden nap reggelizel? Jól teszed, de hogy biztosan jól csináld, a következő dolgokra figyelj!

Ilyen a valósághű tetovált szemöldök!

A legújabb divat a sminktetoválásban a szálas szemöldök. Nem véletlenül.


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts velünk életmódot! Fél évre 999 Ft csupán az előfizetés!

Csak 999 Ft