Alakulj át 12 hét alatt a magyar BBG-s lányokkal!
Előfizetek

Alakulj át 12 hét alatt a magyar BBG-s lányokkal!

Az erős az új vékony – szól Kayla Itsines ausztrál fitneszedző jelmondata, aki ma sokmillió lány és nő példaképe. Kayla programja, a Bikini Body Guide (azaz BBG) nem is igazán a kilókról és a kalóriákról szól, hanem Rólad és arról, hogy hogy mi történik a testeddel ezalatt a 12 hét alatt, mennyi energiát fektetsz bele és mennyire vagy elszánt.

Célja, hogy érezzük jól magunkat a bőrünkben, formáljuk a testünket és éljünk egészségesebben. A 24 éves lány 12 hetes edzésterve csupán napi 28 percet vesz igénybe, kevés eszközt igényel, ráadásul a kevés otthon is végezhetőek a gyakorlatai.

Körülbelül másfél éve találkoztam a programmal, amely egy elképesztően komplex és hatásos gyakorlatsor. Bizonyításképpen Kayla 6 millió követővel rendelkező Instagram oldalán naponta csekkolhatsz elképesztő előtte-utána képeket, mellyel alátámasztja módszere és edzésterve hatékonyságát.

Naponta több ezer ember posztol #bbg vagy #bbggirls hastaggel képeket az edzéséről, és egy igazán nagy, motiváló #bbgfitfam alakult ki az elmúlt években.

A képmegosztó oldalon indult támogató közösségek valós csapatokká alakultak, a világ számos pontján tartanak a mozgásforma követői találkozókat, közös edzéseket New Yorktól Walesig, sőt, magyar csoportja is van az edzésnek (erről még később).

Hogy miért is jó egy ilyen nagy, fitt család?

Mindenkinek vannak mélypontjai, törvényszerű, hogy nem tudod mindig ugyanolyan lelkesedéssel és motiváltan végezni a napi edzésedet, ilyenkor nagyon jól jön, hogy két kattintással eljutsz olyan képekhez, amiből erőt tudsz meríteni. Ezekből a motivációvesztett állapotokból és mélypontokból hihetetlen erővel ki tud rántani 1-1 process fotó vagy csak a tudat, hogy ha más is megcsinálja, te is képes vagy rá.

Idén január 9-én, hétfőn kis túlzással a fél világ elkezdte együtt a BBG1 programot.

Hogy néz ki a program?

Az edzésterv felépítése a következőképpen néz ki: heti 3 alkalommal kell egy 28 perces gyakorlatsort elvégezni, a köztes napokon kardió edzés van, később ehhez HIIT edzés is párosul majd. A 28 perces edzés, 4 részedzésből áll, 4×7 percet takar.

Egy BBG gyakorlatsor 2*4 gyakorlatot tartalmazó, egyenként 2 körös (Circuit 1-2) részből áll, amelyek 7 percig tartanak. Tehát összesen 4*7 perc egy teljes edzés, így jön ki az a bizonyos 28 perc.

Szóval, 1-1 gyakorlatsort 7 percig végzel, pihenés nélkül. Ha kész vagy a 4 gyakorlatokkal az előírt ismétlésszámmal, kezded újra, amíg le nem telik a 7 perc. Leírva talán bonyolultnak tűnik, de a program pontos útmutatást ad.

Kép

A gyakorlatsorok mellé előír a program kardió edzéseket is: 20-40 perc időtartamú, monoton, aerob mozgásformát (futás, bringa, séta, úszás... stb.) Az utolsó 4 hétr, azaz. 9. héttől bevezeti a program a HIIT edzést, ami rövid ideig tartó, magas intenzitású kardió edzés.

Az edzéstervben 4 hetente változnak a gyakorlatok, tehát az 1-4. héten, 5-8. héten és a 9-12. héten más-más terhelést kap a tested, így nem szokik hozzá a különböző feladatokhoz.

Kinek ajánlom?

Mindenkinek! Lehetsz kezdő vagy gyakorlott, megtalálod önmagad és a kellő kihívást benne. Kezdőknek készült Kayla egy bevezető, 4 hetes gyakorlatsorral is, ami felkészít majd a teljes programra. Nem gond, ha elsőre nem tudod végigcsinálni a teljes 28 perces edzést, a lényeg, hogy hétről-hétre látni fogod a változást és a fejlődést magadon, ha helyesen végzed a gyakorlatokat, mind a tükörben, mind pedig erőnlétben.

Hol érhető el a program?

minden tartalom elérhető, a BBG1 és a BBG2 edzésterv, illetve az ezeket kiegészítő étkezési tanácsok is. Applikáció formájában is elérhető, mind iOs-re, mind pedig Androidra. Ez mutatja a gyakorlatokat, az eltelt időt, nyújtó gyakorlatsort és process fotókat is készíthetünk. Ezek nem olcsó szolgáltatások, de mindjárt elárulom Nektek, hol tudjátok még fellelni a programot.

A magyar közösség

Néhány lelkes lány nem kevés energiával létrehozta Kayla magyar követőinek közösségét. Mára több, mint 3000 magyar csajszi tagja a Hungarian BBG Girls facebook csoportnak és Instagram oldalnak, és több, mint 4000 kép fut a #hungarianbbggirls hastag alatt, amire már Kayla és kommunikációs csapata is felfigyelt. Több magyar BBG-s lány egyéni, csodás átalakulását is megosztotta már Kayla a saját oldalán is.

Van egyen trikónk, napról-napra segítjük egymást tanácsokkal, tippekkel, teszünk fel fotókat és motiváljuk egymást. Szintén rengetegen kezdtük újra a programot hét elején, mert együtt sokkal könnyebb végigcsinálni és még Neked sem késő, hogy belevágj! Maga a program is elérhető és letölthető a csoportban mindenki számára a letölthető fájlok között.

Nekünk is volt már több találkozónk, közös edzésünk, a legelső 2016. májusában, a margitszigeti nagyréten. Azóta több budapesti edzőteremben és a Balaton partján is izzadtunk együtt, pár hónapja pedig havonta egyszer biztosan találkozunk. A közös edzésen túl igazi barátságok születtek, kajálni és szórakozni is összejár a banda.

A következő közös BBG meetup időpontja és helyszíne: január 28. 10 órakor, az ó utcai Bliss&Body Fitness teremben.

Az edzéseken rendszeresen veszünk fel videókat is, amiket feltöltünk a közösségi média felületeinkre és youtube csatornánkra.

Gyere és csatlakozz hozzánk, és vágj bele a 12 hetes edzéstervbe velünk!

Szerző: Fit.Love.Réka

4 dolog, amit a nőgyógyászod szeretne, ha tudnál a mellbimbódról

Nem sokat foglalkozunk vele, de azért pár dolgot érdemes átvenni!

Anyaként is fitten: 3 egyszerű, egészséges desszert kevés hozzávalóból

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megaformer inspirálta pilates program

Az aktuális SHAPE magazin 22. oldalán olvashatsz erről az őrülten hatásos, vadiúj edzésporgramról, melynek gyakorlatait itt találod:

Légy tudatos kávéfogyasztó!

Nem csak a fajtától és pörköléstől függ a kávé íze.

5 mítosz a súlyzós edzésről, amit jobb, ha örökre elfelejtesz

Jó ideje tervezed, hogy súlyzós edzésbe kezdesz, de eszedbe sincs hatalmas izmokat növeszteni? Hidd el, nem is kell, súlyzózni mégis érdemes, először azonban felejtsd el a legnagyobb tévhiteket!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is. Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is.

Csak 2880 Ft