Kacérkodsz a félmaraton gondolatával? Vágj bele!
Előfizetek

Kacérkodsz a félmaraton gondolatával? Vágj bele!

Ha már régóta benned van, hogy jó lenne megcsinálni, de úgy érzed, képtelen vagy rá, itt az idő megváltoztatni a gondolkodásodat, és cselekedni!

Mindig is szerettem sportolni, és kislány korom óta űzök egy vagy több sportot. A futás már 12 éve is megjelent az életemben, de akkoriban csak akkor szakítottam rá időt, ha éppen másra nem volt. Aztán szép lassan ráálltam a tipikus heti egyszer 5km-re, amit az aerobik mellett tökéletes kiegészítésnek tartottam, de többre nem vágytam. Aztán egyszer csak elkezdtem kísérletezni nagyobb távokkal, és rájöttem, hogy jobb, mint gondoltam. Már magabiztos tempóban futottam nagy távokat (15-17km), amikor végre rá mertem venni magam a félmaratonra, mert „úgyis mindenki lefutotta” már. Jó, azt le kell szögezni, hogy alapvetően olyan környezetben dolgozom, ahol rengeteg futó van, tehát kifejezetten inspiráló! Én az a fajta vagyok, aki biztosra megy: más ismerőseim simán elindultak úgy a 21 km-en, hogy előtte maximum 12-t futottak le egyszer, én meg a 17-18-at is lenyomtam többször.

Izgultam, hogy menni fog-e, de annyi ismerősömnek elmeséltem, hogy mit fogok csinálni, hogy már csak ezért sem adhattam fel.

Ha te is kacérkodsz a dologgal, ezeket tudnod kell:

  1. Elsőre talán érdemes nem egyedül nekivágni, mert bizony jönnek olyan holtpontok, amit tapasztalat hiányában nehéz leküzdeni, és ha van melletted valaki, akivel hasonló formában vagy, ez mindig máskorra esik, így végig motiválni tudjátok egymást.
  2. Ha mégis egyedül indulsz el, oszd részekre a távokat. Sok helyen az útvonal például 3 körből áll, így mindig csak az aktuális 7 km-re kell koncentrálnod. Ne foglalkozz a többivel.
  3. Ne vigyél magaddal olyan géleket, shotokat vagy szeleteket, amiket korábban nem teszteltél le, mert különben a toitoiban töltheted az időt.
  4. Közben többször is felmerül majd benned az a gondolat, hogy „oké, ezt most megcsinálom, de soha többet nem futok, tiszta hülyeség”, aztán a beérkezés után 10 perccel nagyjából már azon fogsz agyalni, melyik legyen a következő versenyed.
  5. A frissítést vedd komolyan: és valamit minden ponton vegyél magadhoz. Az elején elég a víz, aztán jöhet az izó, és ha szükség van rá, banán is!
  6. Ha szeretsz futni, csak eddig féltél benevezni, ne tötymörögj tovább, nagyon jó érzés lesz utána, hogy megcsináltad, és igazán büszke lehetsz magadra. Engem annyira bepörgetett, hogy azóta havi 1-2-t biztosan megcsinálok, csak úgy, szórakozásból!

Fuss & sportolj sokat, mert olyan magabiztosságot és felszabadultságot adnak, amit csak az tud, aki kipróbálja!

Így is lehet ám csinálni: nincs fittebb mami Debreczeni Dórinál, aki nekünk elárulta, honnan ez a rengeteg energia

Bár tízezrek követik az Instagramon, Debreczeni Dóri sokkal több, mint egy csinos Insta-lány. A kisgyermekes anyuka rengeteget sportol, nagyon figyel az életmódjára, és nem lehet nem észrevenni, hogy abszolút kiegyensúlyozott életet él. Hogy mi a titok? Mégis honnan van ennyi energiája egy nőnek, aki anyuka, feleség és sportoló is a munkája mellett? Dóri ezekről mesélt a Joy.hu sorozatában.

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel egy kanál mézet

Ahogyan elérkeztek a hűvösebb napok, a kuckózós őszi esték, te is szívesebben kortyolsz meleg teát egy kis mézzel? Ez maradjon is így, hiszen a méz szuper dolog – de tudod, miért is érdemes fogyasztani?


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Fit for Life

Csak 999 Ft