Ez a lány kipróbálta: 3 hónapig nem evett cukrot, tejterméket és glutént – ez lett az eredmény
Getty Images
Előfizetek

Ez a lány kipróbálta: 3 hónapig nem evett cukrot, tejterméket és glutént – ez lett az eredmény

Tényleg kőkemény dologra vállalkozott.

A BuzzFeed egyik munkatársa, a 40 éves Michelle hatalmas dologra vállalkozott egy kísérlet céljából. A lány eddig is tudatosan élt, mert mindig gondja volt a vércukrával, most azonban egy dietetikus és egy táplálkozási szakember által személyre szabott étrendet kapott. 3 hónapon át kihagyta az étrendjéből a glutént, a cukrot és a tejtermékeket.

Elképesztő, hogy amint az emberek meghallják, hogy diétázol, rögtön rá akarnak venni a cseppet sem fogyókúrás ételek fogyasztására. Csak remélni tudom, hogy ez olyanokkal nem fordul elő, akik tényleg orvosi okokból kényszerülnek diétára...

Persze Michelle igyekezett abszolút ellenállni a csábításnak, aminek meg is lett az eredménye, s erről be is számolt a lány.

Tejtermékek nélkül a bőröm egyszerűen ragyog!

Michelle korábban minden reggelét egy lattéval indította, és mivel súlyzós edzést végez, minden nap evett joghurtot, edzések után pedig csokis-proteines tejitalt ivott. Ám ezektől búcsút kellett vennie a kísérlet miatt, de nem bánta meg: két héttel azután, hogy kiiktatta az étrendjéből a tejtermékeket, a bőre elképesztően ragyogó és tiszta lett.

Kép
forrás: GettyImages

Apróságok, amik tényleg számítanak

A lánynak szinte minden korábbi kedvenc ételét át kellett variálnia: például a pestóból ki kellett hagyni a parmezánt, amit pirított dióra cserélt.

Imádom a pestót, mert ízt ad az ételnek. Általában olívaolajat keverek össze bazsalikommal, fokhagymával, sóval és dióval, és ezt kenem például a sima csirkemellre, hogy legyen valami íze. De egy egyszerű pestós rántotta is meglepően jó tud ám lenni!

Kell a saláta!

A lány elmesélte, korábban ha került is saláta a tányérjára, azt mindig az étkezés végére hagyta, amikor többnyire már annyira tele volt, hogy meg sem ette. Ám amióta diétázik, a salátával kezdi az étkezést, és rájött, hogy tud ez igazán finom is lenni.

Ismerkedés a fűszerekkel

Rájöttem, hogy minden finomabb, ha sok fűszert használok. Így itt volt az ideje, hogy megismerkedjek mondjuk a kardamommal, a köménnyel, a cayanne borssal, a korianderrel, a fűszerpaprikával. Már imádom őket!

Kép
forrás: GettyImages

Szinte az égvilágon mindenben van cukor

Michelle egyik nagy tapasztalata az volt a diéta alatt, hogy bizony érdemes nagyon alaposan elolvasni az ételek hozzávalóit. Mert a cukrot nagyon kevés dologból hagyják ki.

Elképesztő, de a krumpli chips is tartalmaz cukrot, no és az asztalt gyümölcsöket is cukrozzák. Ezeket el kell felejteni. De most már figyelek arra is, hogy ne egyek meg egy csomaggal a kedvenc – nem cukrozott – szárított mangómból, mert egy csomagban épp annyi kalória van, ami egy átlagember egész napos kalóriabevitele kellene, hogy legyen. Bár az aszalványok egészségesek, de rengeteg cukrot és kalóriát tartalmaznak!

A tervezés és a kis kajacsomagok segítenek

Michelle rájött arra, hogy ha mindig van nála valami egészséges nassolnivaló, akkor kevésbé csábul el – így egy idő után már mindenhova úgy készült, hogy legyen nála uzsonna vagy egy házi készítésű energiaszelet.

Fáj a csalás – de tényleg!

Van úgy, hogy akarva vagy akaratlanul, de csalunk a diéta alatt. Én rájöttem, nem éri meg, pláne az a hasfájás nem, ami akkor tört rám, amikor betoltam a szülinapi fagyikelyhet...

Diétázom – közöd??

Michelle-nek természetesen meg kellett küzdenie azzal, hogy voltak emberek, akik állandóan arról faggatták, miért is csinálja ezt.

Már egészen hozzászoktam ahhoz, hogy magyarázkodjak, miért is kell diétáznom. Igen, ott van a cukorbetegségem. Igen, dietetikus segít. Igen, a családomban sok embernek volt cukorproblémája. Igen, a stressz is benne van a dologban. Igen, edzek mellette. Nem, nem csak a fogyás miatt csinálom. Amúgy meg – ez nem is a te dolgod!

Olvasd el ezt is!

3 hónap talán soknak tűnik, de abszolút kibírható!

Michelle beismerte, voltak mélypontok a diéta alatt, ám megvan az a pont, ami után már valahogy ösztönösen cselekszik az ember.

Kép
forrás: GettyImages

Amikor bevállaltam a dolgot, sejtelmem sem volt arról, hogy 3 hónapig tart majd. Az első négy hétben nagyon elkötelezett voltam, ám a második hónapban mély depresszióba süllyedtem – azt éreztem, hogy rengeteg idő van még hátra. Aztán történt valami mágikus dolog: egyszer csak már nem érdekelt az idő, abszolút természetessé vált ez az étkezés, és sétagalopp volt az utolsó pár hét.

Sokat tanultam!

Az újságírónő remek eredménnyel zárta a 3 hónapot: a cukra rengeteget javult, ő pedig rájött arra, milyen ételekre semmi szükség az életében.

A tejtermékek azok az ételek, amelyek innentől kezdve nem lesznek benne a hűtőmben. A gluténnal semmi bajom, amíg nem kenyeret eszem. A cukor pedig maga az ördög: nem bízhatok meg benne!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 könnyű nassolnivaló, ami segíthet a fogyásban
5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Diós madeleine cukormentesen - RECEPT

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Légy tudatosabb az életmódváltásban- spórolj okosan!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megjelent a legújabb SHAPE - nézz bele!

Ősszel is maradj csúcsformában velünk!

Az ősz egyik legfittebb és legfinomabb édessége: barackos morzsasüti

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az ősz legjobb pattanástalanítója a fahéjas-mézes maszk

Hihetetlenül gyorsan elmúlt a nyár, már csak két nap, és beköszönt a szeptember. Ez alkalomból hoztunk is egy hatékony pattanáselűző arcpakolást, ami őszi illatokkal segít szebbé varázsolni a bőröd.

Tanuld meg értelmezni a címkét!

Ásványvíz és ásványvíz között is lehet nagy különbség.

Próbáld ki ezt az ínycsiklandó cukormentes kávétorta receptet!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Bánj jól a bőröddel, hidd el megéri!

Egy életen át elkísér, nem cserélheted le és nem bújhatsz ki belőle. Érdemes hát vigyázni rá, kímélni és kényeztetni. A hozzád illő, mindennapos bőrápolási rutin kialakítása kulcsfontosságú az egészséges bőr fenntartásához, ezért érdemes minél korábban kitapasztalni, hogy mire van szükséged.


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem