Kínlódsz az elalvással? 20 praktika, amiből egy biztosan beválik!
Előfizetek

Kínlódsz az elalvással? 20 praktika, amiből egy biztosan beválik!

Te is azok közé tartozol, akik lefekvés után még órákig forgolódnak az ágyban? Akkor most jól figyelj!

A minőségi alvás nagyon fontos: a szervezet így tud regenerálódni, feltöltődni, de kell a szerveknek és a bőrnek is a pihenés. És azt is jól tudjuk, hogy a kevés és rossz minőségű alvás komoly betegségeket, mentális problémákat és hízást is okozhat.

Ám ha alvásról van szó, nagyon, de nagyon különbözőek vagyunk: vannak, akik 6 óra szundi után csak úgy kipattannak az ágyból, mások 8-9 ágyban töltött óra után is hullafáradtak. Ám elaludni nem mindig könnyű, de hála a tudománynak, már van segítségünk. A következő módszerekkel érdemes kísérletezned, ha te is a nehezen elalvók közé tartozol!

1. Szabadulj meg a kék fénytől!

Az elektromos kütyükből érkező kék fény zavarja az alvást segítő melatonin termelődését, így sokkal jobban fogsz aludni, ha a hálóból száműzöd ezeket a készülékeket!

2. Hűtsd le a szobát!

Alváskor a test hőt veszít, és ha lehűtöd 18-19 fokra a lakást, sokkal könnyebben el fogsz aludni, és az a pár óra is pihentetőbb lesz.

3. Sötétíts be, amenyire csak lehet!

Vannak, akik világosban is pillanatok alatt elalszanak, de ha te nem közéjük tartozol, akkor mindig figyelj arra, hogy jó sötét legyen éjjel a lakásban!

4. Hallgass zenét!

A lágy, lassú ritmusú, meditációs dallamok sokat segítenek abban, hogy kicsit lenyugtasd a gondolataidat.

5. Takaríts ki!

Biztosan furán hangzik, mégis így van: ha nagy a szobában a káosz és a rendetlenség, sokkal nehezebb elaludni, mint akkor, ha szép rend van és tisztaság.

6. Ne hagyd szem előtt az ébresztőórádat!

Nem tudsz elaludni, és folyton azt lesed, hány óra van? Ez csak bepörget, és még idegesebb leszel, így jobb, ha távolabb keresel neki helyet!

7. Írd le, mi a baj!

Biztosan vannak dolgok, amik nyomasztanak, és ezek miatt megy nehezen az elalvás. Érdemes kipróbálnod azt, hogy egyszerűen kiírod magadból a zavaró dolgokat. Így könnyebb szembesülni velük, és hátha időközben megoldást is találsz rájuk!

Kép

8. Használd a képzelőerőd!

Kutatások szerint az is sokat segít elalvás előtt, ha kicsit megtornáztatod a képzelőerődet, és egy olyan helyet vizualizálsz elalvás előtt, ahol a legszívesebben töltenéd az idődet!

9. Lélegezz!

Vegyél néhány mély levegőt: ez lassítja a szívverést és segíti az elalvást is!

10. Alkalmazd a fordított pszihológiát!

Kutatások szerint ha nagyon, de nagyon próbálsz ébren maradni, a tested arra álmossággal reagál, így könnyebben alszol el.

11. Kelj fel egy kicsit!

Álmatlanságban szenvedsz? Kelj ki kicsit az ágyból, és végezz valami teljesen más dolgot. Mosogass, pár percig kicsit foglald le magad, a lényeg hogy ne az alvásra gondolj.

12. Jógázz!

Néhány könnyű jógagyakorlat lefekvés előtt ellazít, pláne, ha félhomályban végzed!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A legjobb jógagyakorlatok kezdőknek!

13. Figyelj az izmaidra!

Az ágyban fekve a kisujjadtól a fejed búbjáig vedd végig a testrészeidet, és tudatosan próbálj az ellazításukra koncentrálni.

14. Próbálj ki egy trükköt!

Fél percig kicsit erősebben nyomd meg a két szemöldök közti területet, majd ugyanezt ismételd meg a hüvelyk- és a mutatóujj közötti területen.

15. Tölts több időt a szabadban!

Kutatások szerint ha nap közben több napfény éri a testedet, akkor elaludni is könnyebb lesz!

16. Tartsd melegen a kezeket, lábakat!

Bár hidegben jobb aludni, az kifejezetten jót tesz a vénáknak és az ereknek, ha a talpadhoz egy melegítő párnát teszel éjszakára.

17. Jöhet a víz!

Míg reggel a hideg zuhany frissít fel, lefekvés előtt próbáld ki a meleg vízzel való zuhanyozást!

18. A hideg víz is jót tesz!

Ha megvolt a meleg zuhany, kipróbálhatod, hogy hideg vizet permetezel az arcodra. Ez ugyanis csökkenti a vérnyomást és a szívverést is.

19. Olajozz!

A levendulaolaj kifejezetten nyugtató hatású, így ez is segítheti ez elalvást!

20. Étkezz okosan!

Az olyan magnéziumtartalmú ételek, mint a tökmag is sokat segíthetnek abban, hogy könnyebb legyen elaludni.

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 étel a pihentető alvásért
Így is lehet ám csinálni: nincs fittebb mami Debreczeni Dórinál, aki nekünk elárulta, honnan ez a rengeteg energia

Bár tízezrek követik az Instagramon, Debreczeni Dóri sokkal több, mint egy csinos Insta-lány. A kisgyermekes anyuka rengeteget sportol, nagyon figyel az életmódjára, és nem lehet nem észrevenni, hogy abszolút kiegyensúlyozott életet él. Hogy mi a titok? Mégis honnan van ennyi energiája egy nőnek, aki anyuka, feleség és sportoló is a munkája mellett? Dóri ezekről mesélt a Joy.hu sorozatában.

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel egy kanál mézet

Ahogyan elérkeztek a hűvösebb napok, a kuckózós őszi esték, te is szívesebben kortyolsz meleg teát egy kis mézzel? Ez maradjon is így, hiszen a méz szuper dolog – de tudod, miért is érdemes fogyasztani?

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel egy kanál mézet

Ahogyan elérkeztek a hűvösebb napok, a kuckózós őszi esték, te is szívesebben kortyolsz meleg teát egy kis mézzel? Ez maradjon is így, hiszen a méz szuper dolog – de tudod, miért is érdemes fogyasztani?


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Fit for Life

Csak 999 Ft