Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!
Előfizetek

Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Bár nem vagyunk egyformák, de a terhesség alatti fáradtság szinte minden kismamát elér. Valakinél csak az első trimeszterben jelentkezik, valakinél csak a harmadikban, és vannak a szerencsések, akiket teljes mértékben elkerül. A hormonszint változása, a rosszullétek, a baba növekedése, ahogy múlnak a hetek, mind-mind hozzájárulhatnak ehhez az állapothoz.

Én is átestem rajta mindkét babavárásom alatt, ezért a jól bevált tippjeimet szeretném megosztani veled, hogyan lehetsz egy kicsit fittebb, energikusabb ebben az időszakban. Javaslom, hogy a témával kapcsolatban mindenképp kérd ki orvosod és védőnőd véleményét is!

1. Pihenj!

Bevallom őszintén, magam is nagyon nehezen vettem rá magam először, hogy csak "lógassam a lábam" mondjuk egy könyv társaságában, de hidd el, meg fogja hálálni a szervezeted!

2. Fogyassz vasban gazdag ételeket!

Ha vashiányos vagy, mint én voltam mindkét várandósságom alatt, fogyassz magas vastartalmú fogásokat, mert ezekkel az élelmiszerekkel többek között az energiaszintet is növelni tudod. Ilyen ételek például a máj, a tojás a hüvelyesek, de ugyancsak ide tartozik a köles, a quinoa és az amaránt is.

Kép
forrás: GettyImages

3. Sokszor egyél keveset, ne egyszerre nagy adagokat!

Ha kisebb adagokat fogyasztasz egyszerre, étkezés után nem tör rád a szinte mindenki által ismert "kajakóma", azaz az étkezés utáni aluszékonyság és fáradtság.

4. Nassolj okosan!

A cukros nassolnivalók és gyorséttermi étkezések helyett válassz egészséges alternatívákat, pl. olajos magvakat, friss gyümölcsöket, zöldségeket, mert ezek az ételek nem emelik meg gyorsan a vércukor szintedet, és nem leszel még fáradtabb tőlük.

5. Tornázz, mozogj minden nap egy keveset!

Ha az egészségi állapotod megengedi és az orvosod is rábólint, mindenképp mozogj minden nap. A szakértők szerint a második trimeszter a legalkalmasabb erre, mert ilyenkor vagyunk a legenergikusabbak, ezért használjuk ki!

Kép
forrás: GettyImages

6. Meditálj, pihenj mentálisan is!

Bár én is napi szinten használom, néha nem árt kiszakadni a virtuális világból, főleg egy ilyen áldott állapotban. Olvass, töltsd az időd pihentető dolgokkal, vagy csak sétálj egy nagyot a friss levegőn. Hidd el, feltölt majd újra energiával!

7. Töltsd fel a vitaminraktáraidat!

A várandósság miatt a kismama vitamin és ásványi anyag szükséglete fokozódik. A gyógyszertárak terhesvitaminok széles választékával rendelkeznek ma már, de bármelyik szedése előtt kérd ki orvosod véleményét, mi az, amire szüksége van a szervezetednek!

Egy kis szauna lecke következik

Egyre népszerűbbek a szeánszok, egyre többen járnak. De vajon tudjuk, hogyan kell viselkedni ott?

Rajongsz a kókuszvízért? Vigyázz, mert nem olyan egészséges, mint hiszed!

Imádod a kókuszvizet, mert finom és egészséges? Akkor nem árt tudnod még valamit a kedvenc hozzávalódról!

Egészségesen étkezel, tartod a diétádat, de egy dekát sem fogysz? Lehet, hogy te is ezt rontod el!

Mindent, de tényleg mindent megteszel azért, hogy leadj pár kilót, ám csak nem akar sikerülni a dolog?

Így is lehet ám csinálni: nincs fittebb mami Debreczeni Dórinál, aki nekünk elárulta, honnan ez a rengeteg energia

Bár tízezrek követik az Instagramon, Debreczeni Dóri sokkal több, mint egy csinos Insta-lány. A kisgyermekes anyuka rengeteget sportol, nagyon figyel az életmódjára, és nem lehet nem észrevenni, hogy abszolút kiegyensúlyozott életet él. Hogy mi a titok? Mégis honnan van ennyi energiája egy nőnek, aki anyuka, feleség és sportoló is a munkája mellett? Dóri ezekről mesélt a Joy.hu sorozatában.


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Fit for Life

Csak 999 Ft