Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!
Előfizetek

Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Kép

Világéletemben sportoltam. Gyerekkoromban is nagyon mozgékony voltam, szüleim szerint előbb tanultam meg futni, mint járni. Nem volt kérdés számomra, hogy ha majd várandós leszek, és az egészségem engedi, folytatni szeretném a mozgást.

Rengeteg pozitív hatása van az aktív életmódnak a babavárás alatt: nemcsak segít, hogy ne szökjenek fel a felesleges plusz kilók, de kutatások szerint könnyíti a szülést, javítja a hangulatot, és segít fittnek maradni a nehéz hónapokban.

Kép
forrás: GettyImages

A szakemberek egyetértenek abban, hogy a versenysportokat kerülni kell ebben az állapotban, de ésszerű határokon belül igenis jótékony a szervezetünkre. Szülés után is könnyebb újra formába lendülnöd, ha aktív vagy ebben az időszakban. A szakemberek általában azt tanácsolják, hogy aki sportos életmódot folytatott, az a várandósság alatt is nyugodtan sportolhat, de aki sohasem edzett, az ne a terhesség alatt kezdjen bele.

Én első babámnál, és most, a második terhesség alatt is orvosi és edzői felügyelet mellett végeztem testmozgást. Mielőtt teherbe esetem, szinte minden nap mozogtam valamit, ha nem az edzőteremben, akkor itthon tornáztam. Az egyik kedvenc szabadidős tevékenységemet, a TRX-et, amikor már tudtam, hogy babát várok, abbahagytam - itt már éreztem, hogy nem igazán van erőm hozzá, és rizikós is lehet ekkora terhelés.

Fontos, hogy mindenképp kérd ki az orvos é a védőnő véleményét a sportokkal kapcsolatban, ők meg tudják állapítani, hogy veszélyes-e esetleg a magzatra nézve, vagy az anya egészségi állapota megengedi-e a további mozgást.

Kép
forrás: GettyImages

Szerencsére nekem semmiféle komoly problémám nem volt az egészségemmel kapcsolatban, a hasam sem akadályozott még az utolsó hónapokban sem, a 29. hétig jártam csoportos aerobic órákra heti kétszer vagy háromszor, ahogy az időbeosztásom és a családi programjaink engedték.

Az első trimeszterben éreztem azért, hogy fáradtabb vagyok, és sokszor le is álltam a gyakorlatokkal. Szerencsére az edzőm mindig figyelt rám, és könnyített feladatokat végeztem. Ha step aerobic órára mentem, a step padot is elhagytam, valamint minden alkalommal figyeltünk rá, hogy a pulzusom ne menjen 130 fölé. Ha talajgyarkorlatokra került a sor, a hasizomgyakorlatokat - érthető módon - mindig kihagytam, helyette csípőemelést végeztem.

A második trimeszterben végig intenzíven mozogtam, ez volt az az időszak, amikor tényleg úgy éreztem, hogy az erőm teljében vagyok, és sokszor még otthon is tornáztam különféle videó megosztó portálokon található kismama tornákra. Szerencsére manapság nagyon sokféle felvétel közül választhat a várandós anyuka, én is szinte mindig másra tornáztam.

A harmadik trimeszterben lassítottam a tempón, figyeltem a testem és a baba jelzéseit, és ha kellett, megálltam edzés közben is. Szerintem mindenki érzi, ha esetleg sok, vagy megterhelő a mozgás - ilyenkor fontos, hogy ne erőltessük meg magunkat!

Anyaként is fitten: hibák, amiket ne kövess el, ha fogyni akarsz

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

Anyaként is fitten: avokádó, te csodás!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

3 reggeli szabály, amit ha betartasz, simán lepattanhat pár kiló

Minden nap reggelizel? Jól teszed, de hogy biztosan jól csináld, a következő dolgokra figyelj!

Ilyen a valósághű tetovált szemöldök!

A legújabb divat a sminktetoválásban a szálas szemöldök. Nem véletlenül.

Te is kontaktlencsét viselsz? Akkor erről a fontos dologról tudnod kell!

Szemüveg helyett kontaktlencsét hordasz? Akkor ugye te sem csinálod EZT?!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts velünk életmódot! Fél évre 999 Ft csupán az előfizetés!

Csak 999 Ft