Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!
Előfizetek

Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Kép

Világéletemben sportoltam. Gyerekkoromban is nagyon mozgékony voltam, szüleim szerint előbb tanultam meg futni, mint járni. Nem volt kérdés számomra, hogy ha majd várandós leszek, és az egészségem engedi, folytatni szeretném a mozgást.

Rengeteg pozitív hatása van az aktív életmódnak a babavárás alatt: nemcsak segít, hogy ne szökjenek fel a felesleges plusz kilók, de kutatások szerint könnyíti a szülést, javítja a hangulatot, és segít fittnek maradni a nehéz hónapokban.

Kép
forrás: GettyImages

A szakemberek egyetértenek abban, hogy a versenysportokat kerülni kell ebben az állapotban, de ésszerű határokon belül igenis jótékony a szervezetünkre. Szülés után is könnyebb újra formába lendülnöd, ha aktív vagy ebben az időszakban. A szakemberek általában azt tanácsolják, hogy aki sportos életmódot folytatott, az a várandósság alatt is nyugodtan sportolhat, de aki sohasem edzett, az ne a terhesség alatt kezdjen bele.

Én első babámnál, és most, a második terhesség alatt is orvosi és edzői felügyelet mellett végeztem testmozgást. Mielőtt teherbe esetem, szinte minden nap mozogtam valamit, ha nem az edzőteremben, akkor itthon tornáztam. Az egyik kedvenc szabadidős tevékenységemet, a TRX-et, amikor már tudtam, hogy babát várok, abbahagytam - itt már éreztem, hogy nem igazán van erőm hozzá, és rizikós is lehet ekkora terhelés.

Fontos, hogy mindenképp kérd ki az orvos é a védőnő véleményét a sportokkal kapcsolatban, ők meg tudják állapítani, hogy veszélyes-e esetleg a magzatra nézve, vagy az anya egészségi állapota megengedi-e a további mozgást.

Kép
forrás: GettyImages

Szerencsére nekem semmiféle komoly problémám nem volt az egészségemmel kapcsolatban, a hasam sem akadályozott még az utolsó hónapokban sem, a 29. hétig jártam csoportos aerobic órákra heti kétszer vagy háromszor, ahogy az időbeosztásom és a családi programjaink engedték.

Az első trimeszterben éreztem azért, hogy fáradtabb vagyok, és sokszor le is álltam a gyakorlatokkal. Szerencsére az edzőm mindig figyelt rám, és könnyített feladatokat végeztem. Ha step aerobic órára mentem, a step padot is elhagytam, valamint minden alkalommal figyeltünk rá, hogy a pulzusom ne menjen 130 fölé. Ha talajgyarkorlatokra került a sor, a hasizomgyakorlatokat - érthető módon - mindig kihagytam, helyette csípőemelést végeztem.

A második trimeszterben végig intenzíven mozogtam, ez volt az az időszak, amikor tényleg úgy éreztem, hogy az erőm teljében vagyok, és sokszor még otthon is tornáztam különféle videó megosztó portálokon található kismama tornákra. Szerencsére manapság nagyon sokféle felvétel közül választhat a várandós anyuka, én is szinte mindig másra tornáztam.

A harmadik trimeszterben lassítottam a tempón, figyeltem a testem és a baba jelzéseit, és ha kellett, megálltam edzés közben is. Szerintem mindenki érzi, ha esetleg sok, vagy megterhelő a mozgás - ilyenkor fontos, hogy ne erőltessük meg magunkat!

Bizony, Iszak Eszti is imádja a sült krumplit, de nem ettől ilyen nádszálkarcsú! Hogy mit tesz az alakjáért? Nekünk elárulta...

Iszak Eszti jó pár éve ott van a reflektorfényben, és ő az, akin sosem láthattunk még egy gramm felesleget sem. Eszti alapvetően nagyon karcsú alkatú lány, ám neki is kell tennie azért, hogy formás és nőies legyen az alakja. A Joy.hu sorozatában ezúttal a csinos műsorvezető avat be bennünket a titkaiba.

Tedd meg ezt minden nap, ha szeretnél lefogyni az év végére!

Bizony, ez a napi szokás rengeteget segíthet!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is. Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is.

Csak 2880 Ft