Kikészítenek a forró éjszakák? 6 tipp, hogy mostantól jobban aludj nyáron!
Előfizetek

Kikészítenek a forró éjszakák? 6 tipp, hogy mostantól jobban aludj nyáron!

Hiába nyitod ki éjszakára az ablakot, akkor is forgolódsz a nagy melegtől? Van pár tipp, ami tuti, hogy segít!

1. Figyelj oda, mikor vacsorázol!

Nyáron hosszabbak a nappalok, későn sötétedik, de ez még nem ok arra, hogy a szokottnál sokkal később vacsorázz! Az ugyanis télen-nyáron igaz, hogy ha tele hassal fekszel le, nem csakhogy kényelmetlenül érzed majd magad, hanem a nehéz vacsora emésztési problémákat és gyomorégést is okozhat. Ha pedig desszertet is ettél, a cukor garantáltan felpörget, így amiatt sem tudsz elalduni. Ha nem is este 6-kor, de lefekvés előtt legalább 2 órával próbálj semmit sem enni, hogy éjjel a gyomrod is pihenhessen – veled együtt!

2. Jöhetnek a gyógyteák!

Nyáron jobban kívánjuk az alkoholt, mint az év többi időszakában, ám fontos tudni, hogy a túl sok sör, bor, koktél bizony hatással vannak az éjszakákra. Inni nem tilos, de ha a szomjúságodat oltanád némi fröccsel, este inkább kortyolj hideg kamilla- vagy citromfű teát: a nyugtató hatásuk miatt ezektől garantáltan sokkal jobban alszol majd!

3. Egy pohár víz lefekvés előtt

Hiába iszol eleget, nyáron forróság van, sokat izzadsz, így még fokozottabban kell figyelni a hidratálásra. Ha például keveset iszol, sokkal fáradtabbnak éreztheted magad, mint egyébként. Lefekvés előtt pedig nem árt elkortyolnod 2 deci vizet: ez jót tesz az emésztésnek, a vérnek, és ennyitől még nem kell az éjszaka közepén felkelned.

Kép
forrás: GettyImages

4. Hűtsd le magad!

Egész nap a napon izzadtál, netán kerti munkát is végeztél? Lefekvés előtt mindenképp hűtsd le magad egy frissítő zuhannyal, és lehetőleg mossd meg a hajdat is! Ha allergiás vagy, ez különösen fontos, hiszen a pollen és a virágpor bizony kellemetlen éjszakákat okozhat, reggel pedig könnyen kelhetsz vöröslő szemekkel. Az esti hajmosás azért is jó, mert ha nedves hajjal fekszel le, sokkal tovább tart a hűvösségérzet a forró éjszakán!

5. Lazítsd el magad!

Télen-nyáron edzel, nyáron inkább este, a nyújtásra azonban nincs sok időd? Pedig hidd el, ez is sokat számít, ha nyugodt éjszakát szeretnél! Nem ócsak hogy ezzel csökkented az izomlázat, hanem a nyújtógyakorlatok vagy pár jóga ászana le is nyugtatja a testedet. Ezekre is próbálj időt szánni! Ha pedig van kedved, meditálj lefekvés előtt: ez nemcsak a fogyást segíti, hanem a stresszszintedet is csökkenti!

6. Próbáld ki a vizes lepedőt!

Ha már nagyon szenvedsz a kánikulában, vess be ősrégi, de nagyon hatásos trükköket! Az egyik, hogy akárcsak az ókori egyiptomiak, nedvesíts be kicsit egy lepedőt és takarózz azzal! A másik, hogy vegyél egy vizes lepedőt és tedd a nyitott ablak elé: ez is szuperjól áthűti a hálószobát!

Shape Bikini Boost Kihívás - az első hét gyakorlatai

Ha lemaradtál a Bikini Boost Kihívásunkról, ne csüggedj, bármikor újra belevághatsz, mutatjuk a gyakorlatokat!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk! Most fél áron fizethetsz elő a Shape-re!

Csak 999 Ft