Tavaszi fáradtság? Na ne! 4 tipp, hogy megelőzd és elűzd
Előfizetek

Tavaszi fáradtság? Na ne! 4 tipp, hogy megelőzd és elűzd

Az emberek többségét érinti, főként a sportolókat!
Olvasd el ezt is!

Lassíts le!

Hiszen, ha fáradt vagy, pihenni kell! A tavaszi fáradtság egy összetett dolog, de nagyban hozzájárul az is, hogy nem figyelsz oda a megfelelő regenerációra. Manapság a legtöbben tényleg túlhajtják magukat, mert úgy érzik, nincs idő arra, hogy „csak pihenjenek”. Ha újabban nem vagy a topon, hagyj ki pár napot a futásból (akár egy hetet is, igen!), és a következő hétvégédet ne táblázd be ezer programmal. Hétköznap pedig munka után irány haza, kuckózz be, és bújj hamar ágyba. Már egy ilyen lazább hét is csodát tesz.

Töltsd fel magad vitaminokkal!

A tavaszi fáradtság egyik fő oka, hogy a szervezetedből kiürültek a fontos vitaminok és ásványi anyagok, úgyhogy itt az idő megreformálni picit az étkezésedet, és tartani egy kiadós vitaminkúrát. Egy multivitamin készítmény alapvető, de ez az az időszak, amikor a sokan vas- és B-vitamin hiánnyal küzdenek. Ezeket megtalálod a spenótban, vörös húsokban, hüvelyesekben és teljes kiőrlésű lisztből készült pékárukban. Fogyassz belőlük bőven, vagy vásárolj étrend-kiegészítő tablettát. 4 hétre cseréld le a délutáni kávédat egy zöld turmixra (spenót, alma, uborka, citrom) és minden étkezésnél kerüljön a tányérodra egy kis adag gyümölcs és/vagy zöldség.

Kell az oxigén!

Futóként valószínűleg több időt töltesz a szabadban, mint a többiek, de ne elégedj meg ezzel. A szabad levegő kiválóan energetizálja a tested és az elméd is! Reggelente soha ne maradjon ki egy alapos szellőztetés, és az ebédidőből is csípj le egy kicsit és még evés előtt sétálj 5-10 percet odakint. Mielőtt hazaérnél, menj még pár kört a környéken, és a futásokat ne a futópadon végezd el. Hidd el, csodákra képes a szabad levegő!

Programozd át az agyad!

A kimerülésre rátesz egy lapáttal, hogy ha elkezded érezni, hogy fáradtabb vagy, öngerjesztő folyamatként egyre romlik a helyzet, hiszen már az agyad is úgy kezel téged, mint „az ember, akinek tavaszi fáradtsága van”. Ébredés után és lefekvés előtt is mindig vizualizáld magad, ahogy kicsattanó formában sportolsz, éled a mindennapjaidat. A legújabb kutatások azt mondják, hogy ez a módszer sokkal, de sokkal hatásosabb annál is, ahogy korábban bármikor hittük!

Mit eszik egy személyi edző reggelire?

Mert amit ők esznek, az számodra is hasznos lehet, már ha rendszeresen edzel, és fontos az egészséged és az alakod!

Ez sokkolni fog, ha azt hiszed, hogy a smoothie-tól lefogysz!

Az utóbbi évek egyik kedvenc reggelije/nasija a smoothie: lehet gyümölcsös, proteines, akár zabos is, de abban megegyezhetünk, hogy mindenki azt hiszi, ez szuperegészséges és diétás is. Ha te is így vagy vele, sokkolni fog az a kalóriaszám, ami egy átlagos smoothie-ban megtalálható!

Nem csak egészségtelen lehet a gyorsétel

Pillanatok alatt készülő ételekből is létaznek "tízpontosak".

2016 az innováció és a terjeszkedés éve volt az Auchannál

Tavaly online áruházat nyitott, idén szupermarketet ad át Magyarországon a többcsatornás kereskedőlánc.


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk! Most fél áron fizethetsz elő a Shape-re!

Csak 999 Ft