Tavaszi fáradtság? Na ne! 4 tipp, hogy megelőzd és elűzd

Tavaszi fáradtság? Na ne! 4 tipp, hogy megelőzd és elűzd

Az emberek többségét érinti, főként a sportolókat!
Olvasd el ezt is!

Lassíts le!

Hiszen, ha fáradt vagy, pihenni kell! A tavaszi fáradtság egy összetett dolog, de nagyban hozzájárul az is, hogy nem figyelsz oda a megfelelő regenerációra. Manapság a legtöbben tényleg túlhajtják magukat, mert úgy érzik, nincs idő arra, hogy „csak pihenjenek”. Ha újabban nem vagy a topon, hagyj ki pár napot a futásból (akár egy hetet is, igen!), és a következő hétvégédet ne táblázd be ezer programmal. Hétköznap pedig munka után irány haza, kuckózz be, és bújj hamar ágyba. Már egy ilyen lazább hét is csodát tesz.

Töltsd fel magad vitaminokkal!

A tavaszi fáradtság egyik fő oka, hogy a szervezetedből kiürültek a fontos vitaminok és ásványi anyagok, úgyhogy itt az idő megreformálni picit az étkezésedet, és tartani egy kiadós vitaminkúrát. Egy multivitamin készítmény alapvető, de ez az az időszak, amikor a sokan vas- és B-vitamin hiánnyal küzdenek. Ezeket megtalálod a spenótban, vörös húsokban, hüvelyesekben és teljes kiőrlésű lisztből készült pékárukban. Fogyassz belőlük bőven, vagy vásárolj étrend-kiegészítő tablettát. 4 hétre cseréld le a délutáni kávédat egy zöld turmixra (spenót, alma, uborka, citrom) és minden étkezésnél kerüljön a tányérodra egy kis adag gyümölcs és/vagy zöldség.

Kell az oxigén!

Futóként valószínűleg több időt töltesz a szabadban, mint a többiek, de ne elégedj meg ezzel. A szabad levegő kiválóan energetizálja a tested és az elméd is! Reggelente soha ne maradjon ki egy alapos szellőztetés, és az ebédidőből is csípj le egy kicsit és még evés előtt sétálj 5-10 percet odakint. Mielőtt hazaérnél, menj még pár kört a környéken, és a futásokat ne a futópadon végezd el. Hidd el, csodákra képes a szabad levegő!

Programozd át az agyad!

A kimerülésre rátesz egy lapáttal, hogy ha elkezded érezni, hogy fáradtabb vagy, öngerjesztő folyamatként egyre romlik a helyzet, hiszen már az agyad is úgy kezel téged, mint „az ember, akinek tavaszi fáradtsága van”. Ébredés után és lefekvés előtt is mindig vizualizáld magad, ahogy kicsattanó formában sportolsz, éled a mindennapjaidat. A legújabb kutatások azt mondják, hogy ez a módszer sokkal, de sokkal hatásosabb annál is, ahogy korábban bármikor hittük!

Ebben az edzésben hisz Nyári Dia: a Barátok közt szépsége elárulta, neki mi válik be

Nyári Dia sportos, izmos lány, aki nagyon sokat tesz azért, hogy mindig jó formában legyen. A Joy.hu sorozatában ezúttal a Barátok közt sztárja mondja el, neki mi válik be, ha edzésről és étkezésről van szó.

5 kaja, amit ne fogyassz, ha szeretnél teherbe esni

A babaprojekt van porondon? Akkor bizony iktasd ki az alábbi ételeket a menüdből:

5 érdekesség a ritmikus gimnasztikáról

Szépség, harmónia és dinamizmus. Három jelző, amelyek elsőként eszünkbe jutnak, ha a ritmikus gimnasztika gyakorlatokat kísérjük figyelemmel. A balett és gimnasztikai elemeket ötvöző sportág káprázatos látvány kíséretében mozgatja meg a sportoló minden porcikáját. Bár eredete egészen az ókori Egyiptomig vezethető vissza, a versenysportok között kevesebb mint száz éve van jelen, történetében pedig számos érdekesség bújik meg, amelyből most ismertetünk is néhányat.

Előfizetés

Csatlakozz Hozzánk!


Ebben az edzésben hisz Nyári Dia: a Barátok közt szépsége elárulta, neki mi válik be
Nyári Dia sportos, izmos lány, aki nagyon sokat tesz azért, hogy mindig jó formában legyen. A Joy.hu sorozatában ezúttal a Barátok közt sztárja mondja el, neki mi válik be, ha edzésről és étkezésről van szó.
A szülés utáni testet tisztelni kellene: kiakadt az újdosült anyuka, mert roppant kínos helyzetbe került
A közösségi oldalán fakadt ki a fiatal édesanya!

Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk! Fizess elő a Shape-re lapszámonként 595 Ft helyett 333 Ft-ért!

Csak 999 Ft

A kereséshez kezdj el gépelni!