Turbózd fel az agyadat a megfelelő ételekkel: ezeket edd, és a hatás nem marad el!
Előfizetek

Turbózd fel az agyadat a megfelelő ételekkel: ezeket edd, és a hatás nem marad el!

Szeretnéd, hogy jobb legyen a memóriád, könnyebb legyen a munka, a tanulás? Válogasd meg az ételeidet!

A helyes táplálkozás nemcsak a testsúly miatt lényeges: az agyra is kifejezetten jótékony hatással vannak bizonyos élelmiszerek. Az agy "frissen tartása" minden korban nagyon fontos, kutatások szerint pedig a megfelelő ételekkel az olyan betegségek is megelőzhetőek, mint a demencia vagy az Alzheimer-kór. A következők biztosan segítenek abban, hogy jobb legyen a memóriád!

Kép

Kelkáposzta

A kelkáposzta egy igazi szuperélelmiszer: folsavban nagyon gazdag, ami segít a szervezet homocisztein-szintjének csökkentésében. Ez egy olyan aminosav, ami normális esetben hamar lebomlik, ha azonban megemelkedik a szintje, érelmeszesedést és más, komolyabb betegségeket is okozhat.

Egészséges zsírok

Olivaolaj, szőlőmagolaj, vagy szinte bármi más, hidegen sajtolt olaj is kifejezetten jótékony hatással van az agyra. Használj a salátákra tökmag vagy dióolajat; ezek nemcsak isteni finomak, de szuper egészségesek is! De jófajta zsírokat tartalmaznak még a halak is, például a makréla, a hering és a szardínia. Ha pedig már kialakult a demencia, ezen ételek rendszeres fogyasztásával csökkenthetőek a betegség tünetei.

Kép

Kurkuma

A kurkuma nemcsak a rákbetegségek megelőzésében hatékony fegyver, de a memóriát is serkenti: kutatások bizonyítják, hogy a benne lévő kurkumin fokozza az agyban az új idegsejtek felépülését, erős antioxidáns tartalma révén pedig képes megakadályozni az agyban a fehérjelerakódásokat.

Kávé

Meglepő, de a mértékletes kávézás is jót tesz: véd a gyulladások és a memóriaproblémák ellen, ám az, hogy a demenciával szemben is beválik, még nem bizonyított.

Kép

Lila ételek

Antioxidánsokban kifejezetten gazdagok az olyan, lila színű zöldségek és gyümölcsök, mint az áfonya, a szeder, a szőlő, a lilahagyma, a cseresznye, a lilakáposzta és a padlizsán. Az antioxidánsok javítják a memóriát, és megakadályozzák az agy “hanyatlását”.

Ezeket hanyagold!

Hogy mi az, ami nem tesz jót? Nem meglepő, hogy szakértők szerint érdemes kiiktatni a transz-zsírsavakat az étrendből, emellett a dohányzást, a rendszeres alkoholfogyasztást és a mozgásszegény életmódot is megjelölik a memóriaproblémák, a későbbi demencia és Alzheimer-kór okozójaként.

Végül a megfelelő ételek és italok mellett próbálj meg lazítani, kicsit többet kikapcsolni: a stressz és idegeskedés helyett amikor csak olyan helyzet adódik, számolj 10-ig, pihenj, meditálj többet – ezek is mind hozzásegítenek az élesebb memóriához és a jobb agyműködéshez!

Egészségesen étkezel, tartod a diétádat, de egy dekát sem fogysz? Lehet, hogy te is ezt rontod el!

Mindent, de tényleg mindent megteszel azért, hogy leadj pár kilót, ám csak nem akar sikerülni a dolog?

Így is lehet ám csinálni: nincs fittebb mami Debreczeni Dórinál, aki nekünk elárulta, honnan ez a rengeteg energia

Bár tízezrek követik az Instagramon, Debreczeni Dóri sokkal több, mint egy csinos Insta-lány. A kisgyermekes anyuka rengeteget sportol, nagyon figyel az életmódjára, és nem lehet nem észrevenni, hogy abszolút kiegyensúlyozott életet él. Hogy mi a titok? Mégis honnan van ennyi energiája egy nőnek, aki anyuka, feleség és sportoló is a munkája mellett? Dóri ezekről mesélt a Joy.hu sorozatában.

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Fit for Life

Csak 999 Ft