Így eddz a ciklusod különböző fázisaiban
Előfizetek

Így eddz a ciklusod különböző fázisaiban

Sok nő nem edz, amikor megjön neki. Pedig ilyenkor sem érdemes felhagyni a mozgással, csak tudnod kell, milyen módszereket válassz.

Megmutatjuk, a ciklusod különböző hetein milyen gyakorlatokat végezz!

Első hét

Az osztrogén és progeszteron szintje nagyon alacsony, kezdődnek a görcsök. Ugyenezek a hormonok viszont emelik a fájdalomküszöböd, és abban is segítenek, hogy az izmaid gyorsabban regenerálódjanak. Lehet, hogy legszívesebben magzatpózban feküdnél az ágyban, pedig érdemesebb inkább valamilyen kemény edzést, például boot campet, vagy crossfitet végezned.

Második hét

Az emelkedő tesztoszteronszintnek köszönhetően ebben az időszakban tudsz a legjobban izmosodni. Végezz súlyzós edzéseket, de a térdedre vigyázz! Egyes kutatások szerint az ösztrogén szintjének emelkedése ízületi sérülésekhez vezethet.

Harmadik hét

Az ovuláció során a legmagasabb az ösztrogén mennyisége a szervezetedben, ebben az időszakban az elraktározott zsírt használja üzemanyagként a tested. Szuper időszak ez a kardióra, hosszú futásokra.

Negyedik hét

A női szerveid a nagy eseményre készülnek, épp ezért nő a progeszteron szintje: sírsz és felpuffadsz. Ha rá tudod venni magad a mozgásra, minden tisztelet a tiéd! De nyugi, a séta, vagy jóga, esetleg egy kis Pilates is megteszi.

Te milyen könnyen veszed rá magad a mozgásra, ha megjött?

Egészségesen étkezel, tartod a diétádat, de egy dekát sem fogysz? Lehet, hogy te is ezt rontod el!

Mindent, de tényleg mindent megteszel azért, hogy leadj pár kilót, ám csak nem akar sikerülni a dolog?

Így is lehet ám csinálni: nincs fittebb mami Debreczeni Dórinál, aki nekünk elárulta, honnan ez a rengeteg energia

Bár tízezrek követik az Instagramon, Debreczeni Dóri sokkal több, mint egy csinos Insta-lány. A kisgyermekes anyuka rengeteget sportol, nagyon figyel az életmódjára, és nem lehet nem észrevenni, hogy abszolút kiegyensúlyozott életet él. Hogy mi a titok? Mégis honnan van ennyi energiája egy nőnek, aki anyuka, feleség és sportoló is a munkája mellett? Dóri ezekről mesélt a Joy.hu sorozatában.

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Fit for Life

Csak 999 Ft