Ha ezt elolvasod, mindenképpen sportolni akarsz majd!
Előfizetek

Ha ezt elolvasod, mindenképpen sportolni akarsz majd!

Tiszteletben tartjuk, ha valaki nem szeret sportolni, de vannak olyan érveink, amik mellett azok sem mehetnek el szó nélkül, akik a hátuk közepére sem kívánják a mozgást. Ilyen például a következő…
Olvasd el ezt is!

Nemrég elkezdtem egy fitneszzel kapcsolatos képzést, ahol egy nagyobb tananyagot szántak a nők és a testmozgás kapcsolatának. Itt több különleges téma felmerülhet a terhesség, a menstruáció és a hormonok kapcsán, de van egy olyan, ami nagyon megragadt bennem. Ez pedig nem más, mint a csontritkulás. Ez sokkal inkább érinti a nőket, mint a férfiakat, ezért már egészen fiatal kortól fontos rá nagy figyelmet fordítani. Az órán elhangzottak után még jobban beleástam magam a témába, és megtudtam, hogy azok a nénik, akiket úgy látsz az utcán járkálni, hogy derékszögben állnak, és nem bírnak kiegyenesedni, fiatal korukban valószínűleg azok a lányok voltak, akik nem sportoltak semmit.

Olvasd el ezt is!

Tudnod kell, hogy nagyjából 35 éves kor felett a szervezetünk már több csontszövetet bont le, mint amennyit épít, de a nőknél a menopauza során még inkább fokozódik ez a folyamat. Ezért nagyon fontos, hogy ekkorra már egy igen erős csontozattal és csontsűrűséggel rendelkezz. (Ráadásul a terhesség alatt is gyengül a csontozatod, hiszen a női test csodás módon úgy van kitalálva, hogy a babát védje elsősorban, így ha kevés D-vitamin és kalciumot juttatsz be, de te testedből von el az ő javára.) Szóval, ha már egy eleve nem túl erős csontozattal vágsz bele a harmincas éveid közepébe, és aztán a változókorba, nagy eséllyel nem focizol majd az unokáiddal, hanem csak mesélsz nekik, és nem lesz könnyű az életed idős korodban. Ha viszont már most elkezded az odafigyelést, és a felkészülést, akkor megelőzheted, hogy te se tudj majd kiegyenesedni néniként!

Olvasd el ezt is!
  1. Fogyassz sok D-vitaminban és kalciumban gazdag ételt (tejtermékek, halak, mák, amaránt, gomba, máj… stb.), időről-időre akár étrend-kiegészítő formájában is bejuttathatod.

  2. Mozogj rendszeresen, mert a terhelés hatására erősödik a csontszerkezet.

  3. Ha nem szeretsz sportolni, legalább heti 3 alkalommal sétálj tempósan 30 percet.

  4. Kerüld a szénsavas, cukros üdítőket, mert ezek gátolják a csontok erősödését.
Kifaggattuk Rubint Rékát: így veszi rá a gyermekeit az egészséges étkezésre!

Ha valaki, akkor Rubint Réka tudja, mi kell az egészséges táplálkozáshoz. Ő maga is nagyon tudatosan étkezik, figyel az ételek minőségére és mennyiségére. De vajon hogyan adja át a tudását a családjának? Mennyire étkezik tudatosan a Schobert család? Erről faggattuk a fitneszkirálynőt.

Jennifer Aniston bevallotta: ez volt a legnagyobb szépségbaki, amit valaha elkövetett

Pedig ha valaki, ő aztán nagyon képben van arról, mit szabad és mit nem...


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is. Előfizetésed mellé három hónapon át JOY magazint is kapsz, többek közt a kuponos magazinunkat is.

Csak 2880 Ft