A mellrák kialakulásának megelőzése: 4 dolog, amit megtehetsz
Előfizetek

A mellrák kialakulásának megelőzése: 4 dolog, amit megtehetsz

Sajnos rengeteg nőt érint ez a szörnyű betegség, a mellrák kialakulásának megelőzése pedig nagyon komoly feladat. Valójában, nincs is valódi megelőző kezelés, de van néhány olyan mindennapi szokás, amivel jelentősen csökkentheted a kialakulásának esélyét.

Tarts a súlyod

Ha túlsúlyos vagy, nagyobb eséllyel alakul ki nálad a betegség, de az állandó súlyingadozás sem tesz jót. Szóval mindenképpen figyelj oda a kiegyensúlyozott táplálkozásra, kerüld a cukros, zsírban sült ételeket, és természetesen a villámdiétákat és felejtsd el. A mellrák kialakulásának megelőzése szempontjából, de más betegségek esetében is fontos a normál testsúly.

Mozogj minden nap!

A sport alapvető, ha szeretnéd egészségesen tartani a tested, de több kutatás bizonyította már, hogy a mellrák kialakulását jelentősen csökkentheti. Nem kell sokra gondolni, már fél óra is megteszi! Olyan kutatás is született, ami azt támasztotta alá, hogy a túlélési esélyeket is javítja már diagnosztizált betegeknél.

Fogyassz kevesebb alkoholt!

Ha valaki hetente többször iszik alkoholt, azzal jelentősen növeli a betegség kialakulásának esélyét, hiszen az ital befolyásolja az ösztrogén termelődést, mert hatására növekszik. Nem arról van szó, hogy soha többet nem szabad meginnod egy pohár bort, mert heti egy-két alkalom mértékkel még belefér, de a rendszeres alkohol-fogyasztásról mindenképpen mondj le, ha a mellrák kialakulásának megelőzése a célod.

Szokj le a cigiről!

Még nem teljesen világos az orvosok számára sem, hogy miként, de az biztos, hogy van valamilyen kapocs a dohányzás és a mellrák kialakulása között. Azok vannak a legnagyobb veszélyben, akik fiatalon szoktak rá, és napi szinten szívják. De nincs pontos adat, hogy a fiatal korban mit jelent, és hogy napi szinten hány szálról van szó. Viszont legyen a téma a mellrák kialakulásának megelőzése, vagy szimplán az egészséged, mindenképpen érdemes megszabadulni ettől a káros szokásról.

Természetesen ne feledkezz meg a rendszeres önvizsgálatról, és a nőgyógyászodat is legalább évente látogasd meg!

Így is lehet ám csinálni: nincs fittebb mami Debreczeni Dórinál, aki nekünk elárulta, honnan ez a rengeteg energia

Bár tízezrek követik az Instagramon, Debreczeni Dóri sokkal több, mint egy csinos Insta-lány. A kisgyermekes anyuka rengeteget sportol, nagyon figyel az életmódjára, és nem lehet nem észrevenni, hogy abszolút kiegyensúlyozott életet él. Hogy mi a titok? Mégis honnan van ennyi energiája egy nőnek, aki anyuka, feleség és sportoló is a munkája mellett? Dóri ezekről mesélt a Joy.hu sorozatában.

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel egy kanál mézet

Ahogyan elérkeztek a hűvösebb napok, a kuckózós őszi esték, te is szívesebben kortyolsz meleg teát egy kis mézzel? Ez maradjon is így, hiszen a méz szuper dolog – de tudod, miért is érdemes fogyasztani?


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Fit for Life

Csak 999 Ft