Ezt teszi a fenekeddel az egész napos ülés
Előfizetek

Ezt teszi a fenekeddel az egész napos ülés

Sajnos, abban egész biztos lehetsz, hogy semmi jót…

Először is: a túl sok ülés megváltoztatja a popód formáját

Ha több éven keresztül napi 8 órát ülsz, akkor ne lepődj meg, ha megváltozik a popód formája, és sokkal laposabb lesz. Akkor van a legrosszabb hatással a popsidra az ülőmunka, ha már a húszas éveidből is jó pár év üléssel telik, hiszen ilyenkor sokat alakul a test. Ráadásul mivel „elülöd” a vérkeringést is, a narancsbőr is könnyebben kialakul.

Másodszor: állandó hátfájást okoz

Ha hosszú ideig ülsz, ráadásul rossz tartással (ahogy állítólag az emberek 90%-a), a csípő hajlító izmok befeszülnek, leblokkolva a fenék izmait. Amikor ez megtörténik, a medencéd mozdulatlanságából adódóan fájni kezd a hátad. Ha ezt sokáig nem kezelteted (pl. masszőr vagy gyógytornász segítségével), krónikus hátfájás alakul ki. Ehhez nagyjából 5 év kell a szakértők szerint.

Olvasd el ezt is!

Harmadszor: a tested többi részében is fájdalmak alakulhatnak ki

Ha a popóizmod nem működik megfelelően, akkor még nagyobb nyomás nehezedik a térdeidre és bokádra, mint korábban, így ott is különböző fájdalmakat tapasztalhatsz.

Negyedszer: Az edzésrutinod is megváltozhat

Ha nem figyelsz oda időben, a popsi izmaid úgy elgyengülnek (ijesztően mondva sorvadni kezdenek), hogy sokkal nehezebben bírod majd a tréningeken azokat a gyakorlatokat, amikhez szükséges a nagy farizom.

Olvasd el ezt is!

Mi a megoldás?

  1. Amennyire csak tudod, vedd fel az egészségesebb ülőpózt. Érjen le a lábad a földre a székedről, a combod legyen párhuzamos a talajjal. Ne görnyedve ülj, a monitorod közepe szemmagasságban legyen.
  2. Állj fel óránként legalább 5 percre, és sétálj egyet az irodában, esetleg végezz el néhány guggolást.
  3. Ha teheted, járj kéthetente gyógymasszőrhöz.
  4. Szerezz be egy SMR hengert és esténként masszírozd vele át a lábad és popsid pár percben.
  5. Az edzéseken figyelj arra, hogy a megszokottnál nagyobb hangsúly legyen a popódon.
Így is lehet ám csinálni: nincs fittebb mami Debreczeni Dórinál, aki nekünk elárulta, honnan ez a rengeteg energia

Bár tízezrek követik az Instagramon, Debreczeni Dóri sokkal több, mint egy csinos Insta-lány. A kisgyermekes anyuka rengeteget sportol, nagyon figyel az életmódjára, és nem lehet nem észrevenni, hogy abszolút kiegyensúlyozott életet él. Hogy mi a titok? Mégis honnan van ennyi energiája egy nőnek, aki anyuka, feleség és sportoló is a munkája mellett? Dóri ezekről mesélt a Joy.hu sorozatában.

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel egy kanál mézet

Ahogyan elérkeztek a hűvösebb napok, a kuckózós őszi esték, te is szívesebben kortyolsz meleg teát egy kis mézzel? Ez maradjon is így, hiszen a méz szuper dolog – de tudod, miért is érdemes fogyasztani?

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel egy kanál mézet

Ahogyan elérkeztek a hűvösebb napok, a kuckózós őszi esték, te is szívesebben kortyolsz meleg teát egy kis mézzel? Ez maradjon is így, hiszen a méz szuper dolog – de tudod, miért is érdemes fogyasztani?


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Fit for Life

Csak 999 Ft