Ilyen az egészséges tészta
Előfizetek

Ilyen az egészséges tészta

Mikor és milyen tésztát fogyasszak, ha egészségesen szeretnék étkezni?

A tészta hizlal, halljuk nap mint nap. A jó hír viszont, hogy ez nem igaz. A négysajtos öntet vagy a tejszínes szósz az, ami a tésztát igazi kalóriabombává változtatja. Táplálkozási szakemberek már régóta mondják, hogy a megfelelően elkészített tészta szinte alig tartalmaz zsírt, viszont annál több, a szervezet számára fontos szénhidrátot. Testünk ebből energiát nyer, amivel növeli a koncentrációs képességet, és nem mellékesen boldogsághormonokat szabadít fel.

Tudtad?
Tésztaevésre a déli órák a legalkalmasabbak, mivel ilyenkor a szervezet a szénhidrátfelvétel hatására megnövekedett vércukorszintet jobban ki tudja egyenlíteni. Délután öt után viszont már csak a teljes kiőrlésű variáció ajánlott, az csak minimális mennyiségben. Ezeknek a kalóriatartalma ugyan nem alacsonyabb, mint a hagyományos tésztáknak, de a tartós jóllakottságérzetet biztosító rosttartalom magasabb, ami az inzulinszintet csak lassan emeli meg.

Ha a 160 grammos szénhidrát diétát követed, akkor itt találsz nagyon jó tészta recepteket, információkat.

A legjobb tészta, amit magad készítesz
A legjobb tészta, amit magad készítesz

Ne vidd túlzásba, mert a Cambridge-i Egyetem kutatói kimutatták, hogy a csak tésztából álló étkezés rossz hatással van az alvási folyamatokat szabályozó sejtekre, és fáradtságot okozhat. Jó megoldás, ha csak az eddigi adag egyharmada kerül a tányérodra, a többi részt pedig fehérjében gazdag hússal vagy hallal pótolod.
Sajnos manapság egyre több ember szenved glutén-intoleranciában, lisztérzékenységben. (Némileg félrevezető a kifejezés, mert a glutén nem csak gabonafélékben fordul elő.) Ez a búza, rozs és árpa növényi magjaiban megtalálható glutén okozta immunológiai bélnyálkahártya-elváltozás, ami gyomorfájdalmat, puffadást, hasmenést okozhat, és ha nem ismerik fel, komolyabb problémákhoz is vezethet. Ilyenkor alternatív megoldást jelentenek a rizsből, kukoricalisztből vagy hajdinalisztből készült tészták.


Számít a tészta színe?
Csokoládébarna vagy citromsárga? Mindegy, csak színes legyen! Elképesztően népszerűek a különböző színű tészták, és elkészítésük legalább olyan sokszínű, mint kinézetük. A kakaós pennét tejben kell kifőzni, a kukoricalisztből készül tésztát – néhány csilipaprikával – sós vízben.

Kézműves tészta ismérvei:
A kézzel készült tésztákat könnyű felismerni, mivel felületük nem olyan sima, mint a gépi változatoké. A boltokban kapható előfőzött tésztáknál mindig érdemes egy pillantást vetni az összetevőkre, mivel minél kisebb a víztartalom, annál ízletesebb a tészta. Ezek sajnos sokszor tartalmaznak tartósítószereket, érdemes kerülni őket.

Mihez együnk tésztát?
A vékonyabb fajták, mint például a spagetti a simább, lágyabb szószokkal harmonizálnak, míg a hosszában barázdált vagy csavart tészták igénylik a gazdag, sűrű mártásokat (pl. bolognai vagy zöldségragu).

Úgy érzed szénhidrátfüggő vagy?
Ha már érzed is, rég rossz. :-) De van egy jó hírünk, le lehet szokni róla, és még csak le sem kell monj örökre a tésztáról. Szakértőnk tanácsait ITT találod.

Még egy fontos dolog!
Főzés után nem szükséges a tésztát folyó vízzel leöblíteni, mert így csak eltávolítjuk a tészta felületén képződő vékony keményítőbevonatot, amely nélkül a szósz nehezebben tapad meg rajta.

Anyaként is fitten: hibák, amiket ne kövess el, ha fogyni akarsz

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

Anyaként is fitten: avokádó, te csodás!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

3 reggeli szabály, amit ha betartasz, simán lepattanhat pár kiló

Minden nap reggelizel? Jól teszed, de hogy biztosan jól csináld, a következő dolgokra figyelj!

Ilyen a valósághű tetovált szemöldök!

A legújabb divat a sminktetoválásban a szálas szemöldök. Nem véletlenül.

Te is kontaktlencsét viselsz? Akkor erről a fontos dologról tudnod kell!

Szemüveg helyett kontaktlencsét hordasz? Akkor ugye te sem csinálod EZT?!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts velünk életmódot! Fél évre 999 Ft csupán az előfizetés!

Csak 999 Ft