"Bekentem magam, mégis leégtem!" - Így válaszd ki, pontosan milyen naptejre van szükséged
Előfizetek

"Bekentem magam, mégis leégtem!" - Így válaszd ki, pontosan milyen naptejre van szükséged

A bőr tónusa és típusa, a bőrterület, illetve az adott napszak és élethelyzet szerint nagyon nem mindegy, milyen fényvédőt kensz a bőrödre. Ha eddig épp csak azt kented fel, ami a társaság egy tagjának strandszatyrában lapult, vagy ami épp otthon volt, akkor bizony ne csodálkozz, ha nem kaptad meg a megfelelő fényvédelmet!

A bőr tónusa szerint 6 csoportra osztható:

1. Nagyon világos bőr, pigmentációk, szeplők, vörös haj – hamar, akár 10 perc alatt leég védelem nélkül, szinte egyáltalán nem barnul le. Az ilyen bőr 50+ faktorszámot igényel, illetve kiegészítésképpen kalap, strandruha viselése javasolt.

2. Világos bőr, világos szem, világos haj – 10-20 perc védtelenül a napon töltött idő alatt bekövetkezhet a leégés, barnulni csak lassan, fokozatosan tud, mivel hamar leég. 50+ faktorszámot igényel.

3.Középárnyalatú bőr, barna szem, barna haj – Megfelelő fényvédelem mellett nem hajlamos a leégésre, ám nem is barnul olyan gyorsan. A kis adagokban végzett napozással érhető el látványos eredmény, 20-30 SPF fényvédős naptej használata mellett.

4. Kreol árnyalatú bőr, sötét szem, sötét haj – Gyorsan barnul, nem jellemző rá a leégés, napbarnított színét egész nyáron látványosan tartani tudja. Az első 1-2 alkalom után 10-15 SPF faktorszámú fényvédő használata elegendő.

5. Sötét bőr, sötét szem, fekete haj – Ez a bőrtípus nem érzékeny, nem hajlamos a leégésre, az első 1-2 alkalom után 5-10 SPF faktorszámú napozó termék használata is elegendő.

6. Nagyon sötét bőr (afroamerikai típus), sötét szem, sötét haj – kifejezetten ellenálló a napsugarakkal szemben, ritkán ég le, 5-10 SPF faktorszámú fényvédelem elegendő számára, a megfelelő hidratálás nagyon fontos.

A bőr típusa alapján így válasszunk fényvédő terméket:

1. Érzékeny bőr: allergiára, irritációra hajlamos bőr esetén érdemes tartósítőszer, alkohol és illatanyagmentes, 50+ faktorszámú naptejet választani, hogy a leégés veszélyétől ne legyen még irritáltabb a bőr felülete.

2. Száraz bőr: Hidratáló, krémes vagy olajos állagú termék választása javasolt, a lanolintartalmúak puhítják a legjobban a repedezett bőrfelületet. A nap szárítja a bőrt, és a leégés utáni hámlás még intenzívebb lehet az amúgy is sérült bőrfelületen, így érdemes 20-30 SPF körüli faktorszámmal védekezni a leégés ellen.

3. Zsíros bőr: főként az arcon érdemes mattító hatású krémet alkalmazni, illetve kellemesek lehetnek a gél állagú termékek, ellenben az olajos vagy nagyon zsíros krémek kerülendőek, mert fokozzák a bőr csillogását, és kipattoghat tőle.

Ami még befolyásolhatja a leégés valószínűségét:

- Megfelelő egyenletességgel lett felvíve a fényvédő?

- Minden területre kiterjed a védelem, a nehezen elérhető pontokra – pl. hát, váll – is?

- Megfelelő időközönként ismételni kell a fényvédő felvitelét, általánosan 2 óránként

- Vízbemenetel után mindig újra fel kell vinni a napozó terméket

- A napszak és a helyszín is nagyban meghatározza, mennyire vagyunk „veszélyben”

- Megnézted, hogy lejárt-e a naptejed? Fontos tudni, hogy a felbontástól számított 1 év múlva már veszít a hatékonyságából, így érdemes minden nyári szezonra új készletet beszerezni

Nem csak a strandon kell a nap ellen védekezni!


Ugye te soha nem felejted el a fényvédő használatát?
Anyaként is fitten: hibák, amiket ne kövess el, ha fogyni akarsz

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

Mostantól a rántott hús sem tilos a fogyókúra alatt: isteni és egészséges panír receptek, amikért odáig leszel

Fogyózol, de ölni tudnál valami "rendes" kajáért, mondjuk egy jó kis rántott szeletért? Mostantól nem kell száműznöd ezt a finomságot az étrendedből, mert van pár egészséges verzió, amit bátran fogyaszthatsz – persze csak módjával!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

A legújabb fitt őrület: mogyoróvajpor

Tegye fel a kezét, aki imádja a mogyoróvajat!

Anyaként is fitten: avokádó, te csodás!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

3 reggeli szabály, amit ha betartasz, simán lepattanhat pár kiló

Minden nap reggelizel? Jól teszed, de hogy biztosan jól csináld, a következő dolgokra figyelj!

Ilyen a valósághű tetovált szemöldök!

A legújabb divat a sminktetoválásban a szálas szemöldök. Nem véletlenül.

Te is kontaktlencsét viselsz? Akkor erről a fontos dologról tudnod kell!

Szemüveg helyett kontaktlencsét hordasz? Akkor ugye te sem csinálod EZT?!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts velünk életmódot! Fél évre 999 Ft csupán az előfizetés!

Csak 999 Ft