Egy apró trükk, és simán ledobsz pár kilót karácsonyig: ekkor kell enned a legtöbbet nap közben!
Getty Images
Előfizetek

Egy apró trükk, és simán ledobsz pár kilót karácsonyig: ekkor kell enned a legtöbbet nap közben!

Nálad melyik a nap főétkezése?
Olvasd el ezt is!

Ha figyelsz a súlyodra vagy mostanság vetetted bele magad a diétába, akkor biztosan tudod, hogy érdemes naponta legalább ötször enni, hogy megfelelő legyen az anyagcsere, és a reggelit sem tanácsos kihagyni – szintén az anyagcsere miatt.

Most viszont egy friss kutatásból kiderült, hogy nagyon nem mindegy az, hogy a nap folyamán bevitt kalóriákat szépen, folyamatosan fogyasztod el, esetleg inkább a nap egy bizonyos szakaszában eszel sokkal többet.

Kép
forrás: GettyImages

Leslie Langevin dietetikus azt állítja, ha elérjük, hogy a napi kalóriabevitel nagy részét ebédkor fogyasszuk el, akkor a fogyás garantált. Nemrég a szakértő ugyanis kutatást folytatott ezzel kapcsolatban: a kísérletben 80, 18-45 év közötti nő vett részt, akik ebédre vagy vacsorára ették a legtöbbet. 12 hét után azok, akik sokat ettek ebédre, 6 kilótól szabadultak meg, akik viszont vacsorára, azok csak 4 kilót fogytak.

Érdekesen hangzik, ugye? Az eredmény azt is jelenti, hogy már csak attól is lehet fogyni, ha a napi kalóriabevitelt nem csökkented, hanem egyszerűen csak átütemezed. A dolog egyébként abszolút logikusan hangzik, hiszen az ebédre elfogyasztott kalóriákat utána a nap folyamán könnyebb elégetni, mint vacsora után, éjszaka.

gif
Olvasd el ezt is!

A szakértő szerint érdemes tehát a napi kalóriabevitel 40 százalékát az ebédre összpontosítani, és a maradék 60 százalékot a nap folyamán kisebb adagokban kell elfogyasztani.

És még egy dolog! Ha nem este eszel sokat, akkor biztos, hogy az alvásod minősége is javul: kisebb lesz a puffadás, a gyomorégés esélye. Arra azonban figyelj, hogy ebédre se válassz csak azért nagyon hízlaló ételeket, mert "úgyis elégeted" – fogyassz halat, sovány húst, zöldségeket, egészséges köreteket.

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 könnyű nassolnivaló, ami segíthet a fogyásban

Popsugar.com

Tárazd be mind: A legfontosabb vitaminok és táplálékkiegészítők minden nő számára

A vitaminok mindegyike fontos az emberi szervezet számára, ám van néhány ami a nők esetében kiemelkedő jelentőséggel bír!

Medvehagyma, a tavaszi csodanövény - te is fogyaszd minél többet!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Folyton kimerültnek érzed magad? Akár ez a négy komolyabb betegség is állhat a háttérben

Van egy pont, amikor már nem normális az állandó kimerültség.

Ezért hasznos a vegán étrend

Vegán népcsoportokat vizsgáltak tudósok.

Vigyázz, ha mindig későn fekszel le aludni! Az éjjeli baglyok korábban halnak

Ha te is minden este ébren vagy éjszakába nyúlóan, mindenképpen olvass tovább…

Tudtad, hogy a sütőben is lehet főtt tojást készíteni?

A főtt tojás tökéletes része a reggelinek, ebédnek és vacsorának is, feltölt mindenféle jóval, és telis-tele van proteinnel.

Esküvőd lesz? 4 dolog, amit tegyél meg a külsődért az utolsó hetekben!

Szebb alakot, ragyogóbb bőrt szeretnél a nagy nap előtt? Akkor a következő tanácsokat érdemes megfogadnod!

Most akkor egyél vagy ne, mielőtt reggel edzeni mész?

Valaki nem tud, valaki nem akar, más pedig nem tud elindulni nélküle.

A gyerek vagy a férj miatt stresszel többet egy nő? A válasz biztosan meg fog lepni

Vajon ki a családban a legnagyobb stresszfaktor? A joy.hu tudósít egy nemrégi felmérés eredményeiről.

Ez az az edzés, amit végezned kell, ha fogyni szeretnél!

Pedig sokan nem ezt csinálják, ha a súlyvesztés a céljuk!


A bikinialak most készül!

Csak 999 Ft