magnézium,futás
Getty Images
Előfizetek

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.

A magnézium különösen fontos mindenki számára, hiszen elemi fontosságú a csontok és az izmok egészsége szempontjából, szerepet játszik az energia és az inzulintermelésben, a fehérjeszintézisben. Ha hiány lép fel belőle, az komoly teljesítményromláshoz és sérülésekhez vezethet.

A sportolók számára különösen lényeges a magnéziumpótlás, ám a fentieken kívül van még egy dolog, ami miatt nem szabadna hagyni, hogy kifogyj belőle: ez pedig az alvás.

Olvasd el ezt is!

Ha te is küzdöttél már alvásproblémával, akkor biztosan tudod, hogy ilyen esetekben melatonint javasolnak, ez ugyanis egy olyan hormon, ami a természetben előfordul, de található az emberekben, állatokban és növényekben is. Ez a hormon szabályozza a sejt anyagcserét, és azt, hogy a szervezet 24 órás ritmusa megfelelően működjön. Viszont nem csakis ez a hormon felelős a minőségi alvásért: a magnéziumnak is komoly szerepe van benne.

alvás,magnézium
forrás: GettyImages

W. Christopher Winter alvásspecialista, a The Sleep Solution című könyv írója most arra hívja fel a figyelmet, hogy a magnézium több okból is nagyon fontos az alváshoz:

  • segít abban, hogy a fehérjét a szervezet könnyebben alakítsa alvást segítő anyagokká.
  • lassítja az idegrendszer működésését, ezáltal segíti a hatékonyabb működését, és szerepet játszik az izmok ellazításában is - ezért is érdemes magnéziumot szedni az izomgörcsökre.
  • segít fenntartani a gamma-amino-vajsav szintet, amely a szervezetben az "éberlét kikapcsolásáért" felelős.
  • javíthatja a szervezet dopaminszintjét, aminek hangulatjavító hatása van.
  • enyhíti a migrénes fejfájás tüneteit.

A szakértő szerint abszolút biztonságos a jobb alvás érdekében magnéziumot szedni, amiből az ajánlott napi mennyiség 310 miligramm, ha az alvás minőségének javításáért szedjük. Egyébként a szervezet magnéziumigénye 100-350 miligramm.

Viszont Winter arra is felhívja a figyelmet, hogy a 350 miligramm meghaladása esetén hasmenést tapasztalhatunk, extrém, 5000 miligramm vagy afölötti dózis pedig már komoly szívproblémákat eredményezhet.

A specialista szerint az is lényeges, hogy ne csak a táplálékkiegészítőkkel próbáljuk fenntartani a normális magnéziumszintünket, hanem fogyasszunk sok olyan ételt, amik dúskálnak magnéziumban. Ezek pedig a banán, a mandula, a spenót, a szójatej, az avokádó és a mogyoróvaj.

Nézd meg a galériánkat> 1 kép
Következzen most 11 trükk az alvászavar kezelésére – gyógyszerek nélkül!
Tovább olvasok
Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Hamarosan húsvét: süss egészséges kalácsot az egész családnak!

Nyakunkon a húsvét, és te már most izgulsz azon, hogy az ünnepi eszem-iszom után beleférsz -e a nyári ruháidba? Van egy szuper hírünk: egészséges és alakbarát finomságok is szerepelhetnek a húsvéti asztalon!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

Edzőterem otthon, költséghatékonyan: 5 dolog, amit szerezz be

Biztosan veled is előfordult már, hogy semmi kedved elhagyni a lakást, viszont a kisördög azért ott van benned, hogy nem ártana edzeni egy kicsit. Hidd el, ha megvannak a megfelelő eszközeid, otthon is egy egészen komoly edzést tudsz lenyomni!


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem