fogyás,diéta
Getty Images
Előfizetek

Életmódváltással olvadnak le a kilók: így kerültem ki a legnagyobb buktatókat

Ha komolyan gondolod, hogy a diéták helyett az egészséges életmódot választod, akkor bizony lesznek kőkemény időszakok az életedben. Nekem is voltak, amikor januárban elkezdtem kizárni az étrendemből a felesleges ételeket: most elmondom, hogyan jutottam tovább a legnagyobb buktatókon.

Jelentem, február legvége van, és még mindig kitartok. Január elején komoly életmódváltásba kezdtem, de szándékosan nem valamilyen divatdiétát választottam, inkább átvariáltam az étkezésemet - itt be is mutattam, hogyan. A dolog pedig olyan jól sikerült, hogy 3 kiló mínusznál járok, ami épp elég súlyvesztés közel 2 hónap alatt, pláne, hogy nem nagy súlyból kezdtem a dolgot.

Lassan elmondhatom, hogy az életem része lett a cukor és adalékmentes étkezés, egyetlen egyszer sem csaltam, de voltak napok, amikor azt éreztem, megbolondulok egy tábla tejcsokiért. Most elárulom, mi az a 3 dolog, ami mindig segít túljutni a legnagyobb buktatókon.

1. Az eredmény motivál

A mérleg egy felesleges dolog, csak stresszesebb lesz tőle az ember diétázó lánya. Érdemes a ruháidon figyelni, és persze centikben számon tartani a tested alakulását. Én is így tettem, és amikor a tavalyi kedvenc nadrágom végre rám jött, elmondhatatlanul boldog voltam. Persze pár hét elteltével azért a kíváncsiság nem hagyott nyugodni, így a mérlegelés sem maradt ki. Ám előre megbeszéltem magammal, hogy nem borulok ki, ha esetleg nem mutatna változást. Szerencsére nem így lett: három kiló mínuszban vagyok, így most már tényleg megérte minden falat kihagyott édesség, esti pizzarendelés vagy popcorn a mozizás alatt.

2. Drasztikusan megnőtt az energiaszintem

Minden test más és más: van, akit a sok hús lassít le, de a legtöbb emberre a cukor bizony ugyanúgy hat. Először élvezet, utána komoly visszaesés a kedélyállapotban. Látom a cukor és fehér liszt mentes élet eredményét, nem csak az alakomon, de a bőrömön, az emésztésemen és az energiaszintemen is. Nincsenek kilengések, és nem érzem azt sem, hogy egy kétfogásos ebéd után meg sem bírok moccanni. Nem tör rám az aluszékonyság, pedig a kisbabám tesz róla, hogy másfél óráná többet éjjel se alhassak egyhuzamban. Biztos vagyok benne, ha úgy étkeznék, mint korábban, nem bírnám a strapát.

energia,mozgáás
forrás: pexels.com

3. Így is lehet finomakat enni

Egyre több cég szállít ki egészséges ételeket, de az is egy opció, ha magának főzi őket az ember. Nem mondom, hogy nem melós dolog kigondolni és elkészíteni az egészséges ételeimet, de pikk-pakk át lehet ám állni erre az életre is. Nekem a következők mindig sokat segítettek, ha nem volt időm sokat főzőcskézni:

  • Durumtészta, ami egy kis tonhallal és paradicsommal tökéletes ebéd vagy vacsora
  • Jó minőségű, grillezhető sajt, netán kecskesajt, ami mellé csak egy salátát kell összedobni
  • Különféle ízesítésű húspácokkal is érdemes kísérletezni
  • A főzeléket és a krémleveseket simán behabarhatod zabliszttel is: pár perc alatt elkészülnek, csak mindig legyen a fagyasztóban sóska, spenót...
  • A megmaradt köretből salátát készíteni: rizssaláta, quinoasaláta, ezekbe mehet minden zöldség, akár alma is, minden, ami otthon van
  • A hagyományos édességeket alternatív gabonából is elkészítheted: a köleskoch receptjét az interneten találtam, semiféle édesítőt nem tettem bele, viszont egy kis gyümölcsöntet vagy cukormentes lekvár istenien feldobja!

És még egy titok: éheztetni tilos magad, hiszen ha így teszel, majd végre ételhez jutsz, sokkal többet fogsz enni, mint kellene. Próbálj több napra előre főzni, és mindig legyen egy vészterv, ha épp nincs időd a konyhában lenni. Ha pedig beletanulsz a dologba, egyszerűen imádni fogod ezeket a kosztokat!

Nézd meg a galériánkat> 11 kép
11 tényleg hasznos tanács, ha segítség nélkül akarsz fogyni
Tovább olvasok
Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ez az egyszerű szokás segít abban, hogy egészségesebben táplálkozz

Nem is gondolod, hogy milyen szoros összefüggés van a két dolog között!

Ez az 5 legegészségesebb magféle, amikből minden nap enned kéne

Napi egy marék magféleséggel csodát tehetsz az egészségeddel - most mutatjuk is, melyik közülük az az 5, ami a legtöbb fontos vitamint tartalmazza!

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

A személyi edző kitálalt: így hozta csúcsformába Brie Larsont, azaz Marvel Kapitányt!

Nem vitás, hogy a színésznő fantasztikusan fest a vásznon szuperhősként, de nem adták ingyen a szupertestet! Az edzője nemrég elárulta, hogyan készítette fel a világsztárt erre a fontos szerepre.

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

Kezdők! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Téged is kikészít, ha puffadsz futás közben? 10 tipp, amivel örökre megszabadulhatsz tőle!

Ha van idegesítő dolog edzés közben, az a puffadás: nem csak kényelmetlet, de úgy érzi tőle magát az ember, mint egy Michelin baba. Persze nem kell megtanulnod ezzel együtt élni, mert van rá megoldás, nem is egy!

Kezdők, figyelem! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Fogyókúrázol? Ebből az isteni, egészséges túrós rétesből így is bátran ehetsz!

Imádod az olyan klasszikus édességeket, mint a rétes, de úgy gondolod, ezek aztán végképp nem férnek bele a diétádba? Tévedsz: a következő receptet meg kell ismerned!

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

A módszer, amivel elérheted, hogy ne barnuljon meg olyan gyorsdan a banánod

Nincs baj azzal sem, ha megbarnul a banánod, azonban a következő trükkök segíthetnek abban, hogy tovább friss maradjon.

Most megtudhatod, melyik vitamint mikor kellene bevenned

Minden nap szépen, gondosan összerakod a szokásos vitaminjaidat, és ugyanakkor veszed be őket, netán csak bekapsz belőlük párat, amikor épp eszedbe jut? Pedig nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzíted a vitaminszedést!

3 mód, ahogy a barátnőid jót tesznek az egészségednek

A barátok nagyon fontosak az egészség szempontjából, azonban a nők még többet profitálhatnak abból, ha szoros kapcsolatot ápolnak a barátnőikkel.

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

5 tipp, amivel megújulhatsz tavaszra

Melegszik a levegő, csicseregnek a madarak, itt az idő egy kis változásra!

A babavárás alatt is lehetsz igazi energiabomba - ezekre figyelj oda!

Azt gondolod, a babavárással együtt jár az állandó fáradtság, és 9 hónapra gyakorlatilag parkolópályára teszed magad? Lehet ezt másként is csinálni: ha a következőket betartod, fitt és egészséges kismama leszel!

10 illusztráció, amin azonnal magadra ismersz, ha most kezdtél neki a sportolásnak

Most vágtál bele az edzésbe, hogy nyárra bombaformába kerülj, de azért gyakran elcsábulsz még a nasizás terén? Akkor az alábbi képregényt imádni fogod!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem