betegség,influenza,vírus
Getty Images
Előfizetek

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

Nem meglepő, ha a tavalyi év brutálisan erős influenzavírusa után idén mindannyian egy kicsit pánikba esünk ebben az időszakban, ráadásul az idei év vakcinájának az orvosok 20%-os eredményességet jósolnak. (Állítólag még így is megéri beadatni). Így szükséged lesz egy megerősítő hadműveletre, hogy te és az immunrendszered is talpon maradjon.

Nyomd a kardiót!

A sport az elsőszámú eszköz arra, hogy egészséges maradhass. Akik öt vagy több alkalommal mozognak hetente, 43%-kal csökkentik a megbetegedés esélyét, a passzív életmódú kontrollcsoport esélyeivel összehasonlítva. A kardiómunkának ráadásul ennél több előnye van, mondják a tanulmány szerzői: „Aerob testmozgástól az immunsejtek az egész testben és a véráramban keringeni kezdenek, és ennek eredményeképp jobban fel tudják deríteni és meg tudják semmisíteni a támadó kórokozókat” – mondja David Nieman, vezető kutató. Szerinte az olyan sportok, mint a futás, az úszás, a kerékpározás és az evezés a legeredményesebb a betegségek távoltartásában. Nagyon hasznos az is, ha a szabad levegőn futsz (persze megfelelő öltözékben), mert ez is megerősíti a szervezeted ahhoz, hogy könnyebben legyűrd a betegségeket!

Aludj rá egy kicsit!

Egy nemrég készült kísérletben élő rhinovírusnak tették ki a kísérleti alanyokat. 39%-uk, akik 6 órát vagy ennél kevesebbet aludtak éjszakánként, betegek lettek, míg 18%-ék, akik átlagban 8 órákat szundiztak, megúszták a betegséget, áll a Sleep folyóirat tanulmányában. „Az alváshiány összefüggésbe hozható azon immunsejtek csökkent működésével, amelyek a vírusok legyőzésére hivatottak” – mondja a tanulmány szerzője Aric Prather.Ha azt érzed, hogy bujkál benned valami, térj hamarabb nyugovóra. „Ha mégis elkapnád a vírust, az első tünetek megjelenésétől kezdve aludj, amilyen sokat csak tudsz. Bár a kutatók nem tudják mi a jelenség működési háttere, de tény, hogy ezzel segíted a szervezeted a mielőbbi gyógyulásban.” Még jobb, ha lefekvés előtt bedobsz egy multivatimin készítményt, vagy legalább egy gyömbérteát!

A teljes cikket megtalálod a SHAPE 2019/01-es lapszámában!

Tovább olvasok
Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?

Klasszikus menzai desszert reform köntösben: mákos nudli

A hagyományos mákos nudli sajnos nem fér bele a fogyókúrába, sem az egészséges életmódba, ám ha a következő verziót készíted el, bátran beiktathatod az étrendedbe - de vigyázz, komolyan rákattanhat az ember!

Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem