fogyás,cukor,diéta,zsírégetés,étrend
Getty Images
Előfizetek

Mumusom, az utolsó 6 kiló: nyárig bizony leadom, és elárulom, hogyan

Te is jártál már úgy, hogy ahogy a nagy könyvben meg van írva, úgy olvadtak le rólad a kilók, ám az utolsó néhány a világért se akar eltűnni? Elárulom, én hogyan kezdek neki!

Ha az ember lánya végre eldönti, hogy életmódot vált, nem feltétlenül a pluszkilók, sokkal inkább az egészsége miatt, akkor általában a súlyfelesleg is eltűnik. Viszont nagy súlyból könnyebb fogyni, mint az utolsó néhány fölös kilónak búcsút inteni, a szervezet ugyanis ezekhez már túlságosan is ragaszkodik. És bár szuper dolog egy jelentős súlyvesztés után bezsebelni a dicséreteket, te vagy, aki látod magad a tükörben, és te vagy, aki érzed, hogy igenis van még mit tenni az ügy érdekében.

Nálam is épp ez a helyzet: a szülések után már csak 6 kiló maradt rajtam, de ez a súly igen jól érzi magát a testemen. Viszont engem igenis zavarnak, és nem azért, mert érdekel, amit a mérleg mutat, egyszerűen csak tudom, mi számomra az optimális testsúly: amihez ha jön egy utazás, egy ünnep, nem gond, ha felszedek 1-2 kilót, amihez a ruháimat igazítottam, és egyáltalán, amivel magabiztosnak érzem magam.

Olvasd el ezt is!

Eszem ágában sincs viszont porokat vagy tablettákat szedni, netán többnapos léböjtbe kezdeni, hogy gyors sikert érjek el, mert ezerszer láttam már barátokon, hogy a könnyen jött siker semmit sem ér.

Januárban én is megfogadtam, hogy 6 hónap alatt leadom ezt a 6 kilót, ha törik, ha szakad, de diétával nem sokkolom a szervezetemet: a következő 3 dolgot változtatom meg az életemben az év elején. Azért csak hármat, mert épp elég munka ennyihez is hozzászoktatni a szervezetet. És azért nem a mozgással kezdem, mert azzal elég jól állok.

Februárban pedig beszámolok a sikerekről és a következő tervekről!

1. Nulla édes nasi

Igen, 0. Ebben az egy dologban nálam nem válik be a mértékletesség, mert ha van otthon egy tábla csoki, egy kósza télapó vagy bármilyen káros édesség, a tudat is zavar, ha ott van a szekrényben, így azon jár az eszem, mikor és milyen indokkal pusztíthatnám el gyorsan. Ha viszont nincs, akkor nem vásárolok, azt meg tudom állni. Januártól teljesen kiiktattam az édességeket, a csokit, a kekszeket, és a családi banzájokban sem csábulok el. Mert ha egyszer elvérzek, akkor tudom, mindig lesz indokom a csalásra. Piszok nehéz a dolog, de ha nagyon kívánok valami édeset, akkor almát eszek, illetve joghurtos-gyümölcsös édességeket készítek cukor és minden egyéb édesítőszer nélkül.

cukor,fogyás,zsír,hízás
forrás: pexels.com
Számolj le a cukrokkal!

2. Nem éheztetem magam

Két gyerekkel nem könnyű a rendszeres érkezésre is figyelni, így korábban sokszor belecsúsztam abba, hogy délután kettőig csak egy banánt ettem, és amikor a kicsik elaludtak, elkezdtem kienni a hűtő tartalmát. Nem zsíros, hizlaló dolgokat, de egyszerre sokat, összevissza. Most viszont nagyon figyelek arra, hogy magamnak is megtervezzem az étrendemet: ha kell, este, ha kell, alvásidőben, de előre készítek olyan nasikat, gyors fogásokat, amiket vészhelyzetben tudok enni:

  • én állítom össze a magkeverékemet dióból, mandulából, lenmagból, mert ebből egy kis marék megfelel a tízórainak vagy az uzsonnának.
  • hetente készítek magamnak 2-3 krémet, amik napokig elállnak a hűtőben, és ha gyorsan kell ennem, ezeket tudom bekapni répával, zellerrel, teljes kiőrlésű kenyérrel. Az avokádókrém mellett készítek túrókrémet natúr joghurttal, tojáskrémet vagy fetakrémet.
  • Mindig teszek fűszeres olajos pácba pár darab csirkemellet, hogy ha nincs ötletem ebédre, ez nekem és a családnak is jó.
  • Minden este áztatok be másnap reggelre zabkását, így azt reggel már csak feldobom egy kis gyümölccsel, kókuszreszelékkel.

3. Figyelek a köretekre

Alapvetően nem eszem a húsok mellé krumplit, és különféle mirelit dolgokat, de néha én is elcsábultam valami felesleges kalóriát tartalmazó köretekre. Most viszont ennek vége: csakis olyan rostdús ételeket eszek a hús és a hal mellé, mint a hajdina, a köles, a bulgur, a quinoa és a barnarizs. Jobban is érzem magam tőlük!

Nézd meg a galériánkat> 11 kép
11 tényleg hasznos tanács, ha segítség nélkül akarsz fogyni
Tovább olvasok
Csokirajongóknak kötelező: törökmogyorós, csokoládés pite

Néha kell egy kis bűnözés! A következő mennyei, csokis édesség ugyan nem tartalmaz kevés kalóriát, viszont egészséges, alakbarát hozzávalókból készül, így néha simán megengedheted magadnak, hogy ilyesmit egyél, mondjuk reggelire!

Órákat ülsz minden nap? Ezeket a nyújtó gyakorlatokat ismerned kell

Most őszintén: te mennyi időt fordítasz a nyújtásra? A streching elemi fontosságú, ha sokat sportolsz, de akkor is nagyon kell, ha minden nap órákat ülsz a számítógép előtt. A következő gyakorlatokat érdemes lenne minél gyakrabban végezned!

Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem