Anyaként is fitten: szuper immunerősítő tippek, mert nemsokára itt a tél!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: szuper immunerősítő tippek, mert nemsokára itt a tél!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Nemsokára beköszönt az igazi hideg, amikor, ha nem elég erős a testünk védekező képessége, könnyebben támadnak meg a kórokozók, baktériumok. Pár olyan apró tippet szeretnék megosztani veled, amik segíthetnek, hogy erősebbé tedd az immunrendszeredet!

Mozogj sokat!


A tél közeledtével sokan hajlamosak inkább "bekuckózni" otthon, de ilyenkor is jót tesz a szervezetnek a mozgás, az, ha a friss levegőn- természetesen jól beöltözve -nagyokat sétálunk. Ez nem csak a testet tölti fel energiával, de tökéletes stresszoldó, relaxáló tevékenység is.

Pótold a D-vitamint!

A hidegebb időszakban kevesebb napsugárzás éri az ember, ezáltal sokkal kevesebb D vitamin termelődik a szervezetben. Ez azonban pótolhatod különböző élelmiszerekkel: fogyassz tonhalat, lazacot, gombát, tojást. Ha a D-vitamin megfelelő mennyiségben található meg a szervezetben, akkor az az izmok megfelelő működéséhez is hozzájárul, valamint a csontok egészségére is hatással van.

Kép
forrás: GettyImages

3. Gyömbér, a " csodaszer"

Manapság már minden nagyobb élelmiszerüzletben megtalálható ez a fűszernövény, ami nem csak ételek kiváló ízesítője, de már gyógyhatását is elismerik. Gyomornyugtató hatása mellett használják az influenza megelőzésére is, gyulladáscsökkentő anyagokat is tartalmaz. Főzhetsz belőle teát, de akár nyersen is rágcsálhatod!

Kép
forrás: GettyImages

4. Fogyassz több zöldséget és gyümölcsöt!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos részét kell, hogy képezze a zöldség-gyümölcs fogyasztás a napi étkezésben. Rengeteg vitamin és ásványi anyag található meg bennük. Ha teheted, kortyolj frissen facsart gyümölcsleveket, a C-vitamin pótlására nagyon jók a citrusfélék. Ízesítsd vele a teádat, vagy készíts belőlük smoothiekat.

5. Teázz!

Hidegben sokkal többen választ az ember meleg italokat, ezek közül is a teákat. A zöld tea jótékony tulajdonságairól már szinte mindenki hallott, rendszeres fogyasztásával kevésbé leszel fáradékony, és komoly mennyiségben találhatók meg benne ásványi anyagok, vitaminok. Jó választás tovább a kamillatea is, ami főképp gyulladáscsökkentő, görcsoldó, és izomlazító hatásairól is ismert.

Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
Nem kell elbúcsúzod a zabtejtől, de ezekre nagyon figyelj!

Azt már jó ideje tudjuk, hogy egy jó reggeli zabkása remekül feltölt energiával a futáshoz, de mi a helyzet a zabból készült zabtejjel?

Néha azt érzed, hogy tényleg betelt a pohár? Tippek lelki kimerültség esetére

A legtöbbünkkel sajnos előfordul, hogy időnként elegünk lesz a munkánkból, nem jól jönnek össze a dolgok, és magunkkal sem vagyunk kibékülve. Egy ideig persze lehet sajnálni magunkat, de ennek egyszer véget kell vetni!

Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Tisztítsd ki a szervezetet gyógyteákkal: ezt a hármat vesd be tavasszal!

Ha te is kipucolnád a szervezetedet tavasszal, akkor a jól felépített étrend mellett érdemes sok folyadékfogyasztással és pár gyógyteával fokozni a méregtelenítő folyamatokat!

Ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Ez a legnagyobb kajahiba, amit izomépítéskor elkövethetsz

Ha azt gondolod, hogy elég sokkal több csirkemellett, sonkát, túrót és különféle fehérjeporokat fogyasztanod ahhoz, hogy izmosodni kezdj, akkor nagyon tévedsz!

Fitt süti kezdő konyhatündéreknek: odáig leszel érte!

Tuti recept fogyókúra alatt? Bizony van ilyen: mutatjuk is a sütit, ami az édesszájú diétázók nagy kedvence lesz!

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a testünk.Te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

JLo szénhidrát és cukormentes diétája: megéri követni?

Egyre több sztár vallja be nyíltan, hogy ilyen-olyan villámdiétával készült egy fontos alkalomra. Nemrég Jennifer Lopez vállalt be egy kőkemény, 10 napos fogyókúrát, amiről a dietetikusoknak meg is van a véleményük.

Ősellenség vagy szuper alapanyag? Az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Igenis gond, ha kihagysz egy étkezést!

Azt hiszed, a fogyás kulcsa a kajamegvonás? Netán százszor előfordult már veled, hogy a nagy rohanásban alig ettél egész nap, és nem is értetted, miért érzed magad estére úgy, mint akin átment egy úthenger?

Stresszmentes babavárás? Lehetséges, de ezeket érdemes betartani!

A várandósság alatt bizony sok anyukának máson sem jár az esze, csak a gyerekszobán, az elintézendő feladatokon, pedig a pihenésre is fontos időt szakítani!

Olyan jól alszol majd, mint egy kisbaba, ha megismered ezt a trükköt

Te sem az az ember vagy, aki a nap végén csak beesik az ágyba, és két perc múlva már húzza a lóbőrt? Pedig lehetsz, mindössze egy technikát kell csak hozzá megtanulnod!

Online is fontos a fair play

Ha rendszeres internetező vagy, biztos te is futottál már bele rosszmájú kommentbe. Egy elmélet szerint, ha nem akarsz ilyesmivel találkozni, egyszerűen kapcsold ki a számítógépet. Valóban ez lenne az egyetlen megoldás?

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Micsoda? A rozmaring szagolgatása 75%-kal javíthat a memóriádon!

A rozmaring az egyik legősibb gyógynövény. Amellett, hogy nagyon finom, számtalan problémára kínál hatásos megoldást. Például a memóriádon is javíthat!

Ezt a 10 fehérjedús ételt mindenkinek ennie kéne!

Néha komoly fejtörést okoz, hogy olyan ételeket rakj a menüdbe, amik illeszkednek a fogyókúrádba, szívesen eszed őket, de nem dúskálnak szénhidrátban?


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem