Anyaként is fitten: hibák, amiket ne kövess el, ha fogyni akarsz
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: hibák, amiket ne kövess el, ha fogyni akarsz

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Tapasztalatból tudom, hogy a fogyókúra alatt sokszor túl engedékenyek vagyunk magunkkal szemben. Ez még belefér - mondjuk, pedig önfegyelem és akaraterő nélkül nem fogjuk tudni elérni a kitűzött célt. A következőkben pár olyan dologra szeretném felhívni a figyelmet, ami lehet, hogy téged is gátol a fogyásban.

1. A folyadékfogyasztás

Nagyon fontos a napi pár liter folyadék bevitele, de nem mindegy, hogy milyen formában. A frissen facsart gyümölcslevek is egészségesek, ám ezekből sem ihatunk korlátlan mennyiséget. Napi egy pohár 100%-os gyümölcslé megengedett, de ha egy litert megiszol belőle egy nap, annak azért van súlyos kalóriatartalma. A legjobb a tiszta víz, mert ez az, ami a legjobban elveszi a szomjúságot, és nem tartalmaz felesleges kalóriát sem.

2. Aszalt gyümölcsök

Azt már régóta tudjuk, hogy a gyümölcsök mennyire egészségesek, ám nem mindegy, milyet választasz. Az élelmiszerüzletekben található aszalt gyümölcsöket általában cukrozzák, ezért mindenképp nézd meg, mielőtt veszel belőle! A jó hír, hogy egyre több boltban kapható már natúr aszalt gyümölcs, csak járj nyitott szemmel!

3. A tejeskávé

Magam is kávéfogyasztó vagyok, ám nagyon odafigyelek arra, hogy ne tehéntejjel fogyasszam. Egy liter tej kb. 600 kalóriát tartalmaz, ami, valljuk be őszintén, nem kevés. Ha szeretsz kávézni és sok tejjel iszod, akkor válassz inkább növényi tejeket, amiknek sokkal kedvezőbb a kalóriatartalma és egészségesebbek is.

Kép
forrás: GettyImages

4. Sport nélkül nem fog menni

Az rendben van, hogy a fogyókúra alapja egy jól összeállított, egészséges ételekből álló étrend, de az edzőm mindig azt mondta, hogy 70% az étkezés és 30% a mozgás, ami kell a fogyáshoz. A sport nem csak beindítja az anyagcserét, de zsírégető hatása is van, és így könnyebben adjuk le a felszedett kilókat.

5. A diétában nincs ünnepnap

Ha tényleg le szeretnél adni pár kilót, akkor bizony tényleg nagy önfegyelemre van szükséged. Akár minden hétvégén lehetne ok az ünneplésre valami miatt (családi, baráti szülinapok, karácsony...) de ezek a kis kilengések nagyon könnyen meg tudják akasztani a fogyást. Velem is előfordult már, hogy amiatt stagnált a súlyom, mert úgy gondoltam, hogy egy-két süti még belefér. Van, akinek könnyebben megy a fogyás, van akinek nehezebben, de a tanácsom az, hogy inkább a fogyás utáni szakaszban "bűnözz"!

6. Ne koplalj!

Lehet, hogy rövid távon jobb eredményeket érsz el vele, de hosszabb távon sok gondot okozhat a kevés kalóriabevitel. Nem kis idő alatt jött rád fel a felesleg, így nem egy-két nap, mire megszabadulsz a súlytól.

Legyél türelmesek és kitartó!

Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem