Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Az utóbbi években a média rengeteget foglalkozik a sport népszerűsítésével, sorra nyílnak az edzőtermek, egyre többen váltanak életmódot - ez nem véletlen. Az emberek kezdenek rájönni, hogy mennyire hasznos, ha beiktatják a testmozgást akár a napi vagy heti rutinjukba. Ha még nem sportolsz, szeretnék motivációt adni Neked ezzel a bejegyzéssel, mert ezernyi jótékony hatása van a rendszeres sportnak, amiből én szemezgettem most néhányat.

1. Karcsúsít, formál

Általában ez az első dolog, ami eszünkbe jut a testmozgással kapcsolatban, hiszen ha rendszeresen sportolunk, égetjük a felesleges kalóriákat, ezáltal kordában tudjuk tartani testsúlyunkat. Sőt, a mozgás abban is segít, hogy ne hízzunk el.

2. Segít a depresszió leküzdésében

Egyre több kutatás bebizonyítja, hogy azok között, akik rendszeresen mozognak, nagyon kevés a depresszióban szenvedő személy. Megvan erre is a magyarázat, miszerint a sport által endorfin nevű hormonok szabadulnak fel az agyunkban, aminek a hatása még órákkal a testmozgás után is érezhető.

3. Segít az alvászavarok leküzdésében

Szakértők szerint a nappali aktivitásunk kihat az éjszakai alvásunkra. Ha izmaink kellemesen elfáradnak edzés közben, akkor ezzel elősegíthetjük a nyugodt alvást. Arra azonban figyelj, hogy közvetlenül lefekvés előtt ne sportolj, mert a mozgás bizony felpörget, ezáltal nehezebb lesz elaludni. Az az ideális, ha alvás előtt 5-6 órával történik a testedzés.

4. Kreatívabb leszel tőle

Előfordult már veled is, hogy több órán keresztül dolgoztál vagy tanultál és úgy érezted, egyszerűen nem haladsz előre? Ilyenkor sokat segíthet, ha egy kicsit megmozgatod magad. Már egy negyed órás átmozgatás is felfrissíti nemcsak a testet, de az agyat is, és újult erővel folytathatod a napi feladataidat!

Kép
forrás: GettyImages

5. Motivál, célt ad

Sok olyan emberrel beszéltem már életem során, akinek a sport lett a mentsvára, vagy egyszerűen a sportnak köszönheti, hogy időről-időre új célokat tud kitűzni, ezáltal motivált lesz. Rengeteg olyan versenyre lehet nevezni manapság, amin nemcsak profi sportolók tudják megmérettetni magukat, hanem szimpla sportkedvelők is, és hatalmas örömet tud adni, ha a célt elérve - akár a részvétel miatt is - érem kerül a nyakunkba, bármilyen idővel is teljesítettük a távot.

6. Erősíti az immunrendszert

Szakértők szerint a rendszeres testmozgás erősíti a védekezőrendszerünket, hozzájárul az anyagcserénk gyorsításához, így gyorsabban tudnak távozni szervezetünkből a káros anyagok.

7. Jótékonyan hat az emésztésre

Hosszú lenne felsorolni, hogy a sport szervezetünk melyik részére van jótékony hatással. Ezek közül kiemelném az emésztést, hiszen sokan szenvednek emésztési problémák, illetve gyomorpanaszok miatt!

8. Javítja a szexuális életet

Felmérések szerint az egyik legjobb vágyfokozó a rendszeres testmozgás. Nem ámítás, sokan azok közül, akik rendszeresen edzenek, gyakrabban kívánják a testi együttlétet, valamint intenzívebben élik meg a szexuális élményeiket. A rendszeres testmozgás a merevedési zavarok megelőzésében is meghatározó!

Tovább olvasok
Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ez az egyszerű szokás segít abban, hogy egészségesebben táplálkozz

Nem is gondolod, hogy milyen szoros összefüggés van a két dolog között!

Ez az 5 legegészségesebb magféle, amikből minden nap enned kéne

Napi egy marék magféleséggel csodát tehetsz az egészségeddel - most mutatjuk is, melyik közülük az az 5, ami a legtöbb fontos vitamint tartalmazza!

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

A személyi edző kitálalt: így hozta csúcsformába Brie Larsont, azaz Marvel Kapitányt!

Nem vitás, hogy a színésznő fantasztikusan fest a vásznon szuperhősként, de nem adták ingyen a szupertestet! Az edzője nemrég elárulta, hogyan készítette fel a világsztárt erre a fontos szerepre.

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

Kezdők! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Téged is kikészít, ha puffadsz futás közben? 10 tipp, amivel örökre megszabadulhatsz tőle!

Ha van idegesítő dolog edzés közben, az a puffadás: nem csak kényelmetlet, de úgy érzi tőle magát az ember, mint egy Michelin baba. Persze nem kell megtanulnod ezzel együtt élni, mert van rá megoldás, nem is egy!

Kezdők, figyelem! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Fogyókúrázol? Ebből az isteni, egészséges túrós rétesből így is bátran ehetsz!

Imádod az olyan klasszikus édességeket, mint a rétes, de úgy gondolod, ezek aztán végképp nem férnek bele a diétádba? Tévedsz: a következő receptet meg kell ismerned!

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

A módszer, amivel elérheted, hogy ne barnuljon meg olyan gyorsdan a banánod

Nincs baj azzal sem, ha megbarnul a banánod, azonban a következő trükkök segíthetnek abban, hogy tovább friss maradjon.

Most megtudhatod, melyik vitamint mikor kellene bevenned

Minden nap szépen, gondosan összerakod a szokásos vitaminjaidat, és ugyanakkor veszed be őket, netán csak bekapsz belőlük párat, amikor épp eszedbe jut? Pedig nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzíted a vitaminszedést!

3 mód, ahogy a barátnőid jót tesznek az egészségednek

A barátok nagyon fontosak az egészség szempontjából, azonban a nők még többet profitálhatnak abból, ha szoros kapcsolatot ápolnak a barátnőikkel.

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

5 tipp, amivel megújulhatsz tavaszra

Melegszik a levegő, csicseregnek a madarak, itt az idő egy kis változásra!

A babavárás alatt is lehetsz igazi energiabomba - ezekre figyelj oda!

Azt gondolod, a babavárással együtt jár az állandó fáradtság, és 9 hónapra gyakorlatilag parkolópályára teszed magad? Lehet ezt másként is csinálni: ha a következőket betartod, fitt és egészséges kismama leszel!

10 illusztráció, amin azonnal magadra ismersz, ha most kezdtél neki a sportolásnak

Most vágtál bele az edzésbe, hogy nyárra bombaformába kerülj, de azért gyakran elcsábulsz még a nasizás terén? Akkor az alábbi képregényt imádni fogod!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem