Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: 8 dolog, ami miatt már holnap kezdj el sportolni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Az utóbbi években a média rengeteget foglalkozik a sport népszerűsítésével, sorra nyílnak az edzőtermek, egyre többen váltanak életmódot - ez nem véletlen. Az emberek kezdenek rájönni, hogy mennyire hasznos, ha beiktatják a testmozgást akár a napi vagy heti rutinjukba. Ha még nem sportolsz, szeretnék motivációt adni Neked ezzel a bejegyzéssel, mert ezernyi jótékony hatása van a rendszeres sportnak, amiből én szemezgettem most néhányat.

1. Karcsúsít, formál

Általában ez az első dolog, ami eszünkbe jut a testmozgással kapcsolatban, hiszen ha rendszeresen sportolunk, égetjük a felesleges kalóriákat, ezáltal kordában tudjuk tartani testsúlyunkat. Sőt, a mozgás abban is segít, hogy ne hízzunk el.

2. Segít a depresszió leküzdésében

Egyre több kutatás bebizonyítja, hogy azok között, akik rendszeresen mozognak, nagyon kevés a depresszióban szenvedő személy. Megvan erre is a magyarázat, miszerint a sport által endorfin nevű hormonok szabadulnak fel az agyunkban, aminek a hatása még órákkal a testmozgás után is érezhető.

3. Segít az alvászavarok leküzdésében

Szakértők szerint a nappali aktivitásunk kihat az éjszakai alvásunkra. Ha izmaink kellemesen elfáradnak edzés közben, akkor ezzel elősegíthetjük a nyugodt alvást. Arra azonban figyelj, hogy közvetlenül lefekvés előtt ne sportolj, mert a mozgás bizony felpörget, ezáltal nehezebb lesz elaludni. Az az ideális, ha alvás előtt 5-6 órával történik a testedzés.

4. Kreatívabb leszel tőle

Előfordult már veled is, hogy több órán keresztül dolgoztál vagy tanultál és úgy érezted, egyszerűen nem haladsz előre? Ilyenkor sokat segíthet, ha egy kicsit megmozgatod magad. Már egy negyed órás átmozgatás is felfrissíti nemcsak a testet, de az agyat is, és újult erővel folytathatod a napi feladataidat!

Kép
forrás: GettyImages

5. Motivál, célt ad

Sok olyan emberrel beszéltem már életem során, akinek a sport lett a mentsvára, vagy egyszerűen a sportnak köszönheti, hogy időről-időre új célokat tud kitűzni, ezáltal motivált lesz. Rengeteg olyan versenyre lehet nevezni manapság, amin nemcsak profi sportolók tudják megmérettetni magukat, hanem szimpla sportkedvelők is, és hatalmas örömet tud adni, ha a célt elérve - akár a részvétel miatt is - érem kerül a nyakunkba, bármilyen idővel is teljesítettük a távot.

6. Erősíti az immunrendszert

Szakértők szerint a rendszeres testmozgás erősíti a védekezőrendszerünket, hozzájárul az anyagcserénk gyorsításához, így gyorsabban tudnak távozni szervezetünkből a káros anyagok.

7. Jótékonyan hat az emésztésre

Hosszú lenne felsorolni, hogy a sport szervezetünk melyik részére van jótékony hatással. Ezek közül kiemelném az emésztést, hiszen sokan szenvednek emésztési problémák, illetve gyomorpanaszok miatt!

8. Javítja a szexuális életet

Felmérések szerint az egyik legjobb vágyfokozó a rendszeres testmozgás. Nem ámítás, sokan azok közül, akik rendszeresen edzenek, gyakrabban kívánják a testi együttlétet, valamint intenzívebben élik meg a szexuális élményeiket. A rendszeres testmozgás a merevedési zavarok megelőzésében is meghatározó!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem