életmódváltás,konyha,kamra
Getty Images
Előfizetek

Alapanyagok, amelyek nem hiányozhatnak a kamrádból, ha életmódot szeretnél váltani

Mert innen indul minden!

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója ma az életmódváltóknak szeretne egy kis segítséget nyújtani!

Nagyon sok üzenetet szoktam kapni a közösségi média felületeimen azzal kapcsolatban, hogy én milyen élelmiszerekkel kezdtem az életmódváltást. Pontosan 10 éve reformáltam meg az étkezési-és sportszokásaim, és sajnos akkor nagyon kevés egészséges alternatíva állt a rendelkezésemre, vagy csak speciális boltokban lehetett megtalálni, nem diákoknak való áron. Szerencsére manapság már rengeteg termék közül választhatunk a boltok polcain, és most elárulom, hogy mik azok az élelmiszerek amik nem hiányozhatnak a konyhámból.

  1. Természetes édesítő
    Az első dolog, amit leváltottam, az a hagyományos cukor volt. Akkor még sajnos mesterséges édesítőkre, de ahogy megjelent a piacon az eritrit és a stevia, áttértem a fogyasztásukra. Nagyon szeretem az ízüket, és ami a legjobb bennünk azon kívül, hogy természetes édesítőszerek az az, hogy tökéletesen lehet velük sütni-főzni és még a kalóriatartalmuk is nulla.

  2. Liszt
    Az első liszt, amit beújítottam a háztartásomban az a zabpehelyliszt volt. Édesanyám elmondása szerint már gyerekként is rajongtam a zabért, ez felnőttkoromban sem változott. A zab jótékony hatásairól ódákat lehetne zengeni, de csak pár dolgok szeretnék elmondani róla: magas ásványi anyag tartalma van, vitaminban gazdag és rosttartalma miatt kifejezetten ajánlott diétázóknak is, hamar teltségérzetet okoz.

  3. Basmati rizs
    Igen, nem hagytam el a rizs fogyasztását, csak egy kicsit utánajártam, melyik az a típusa amelyik a legjobban beilleszthető egy diétába. Közel 4000 rizsfajtát különböztetünk meg, de a basmati rizs a legjobb választás a diétázóknak. Hogy miért?Ez a rizsfajta hasznos ásványi anyagokat tartalmaz és a rosttartalma háromszorosa a fehér rizsnek. Kedvezően hat az anyagcserére és az idegrendszerre és a szívre is jó hatással van.

  4. Olajok
    Amit tudok, azt zsíradék nélkül készítem el, hogy minél kevésbé terhelje a gyomrom, de ha olajat használok, akkor az extra szűz olívaolaj mellett döntök. Ezt a típusú olajat már az ókorban is használták, nemcsak táplálkozás céljából, de ezzel szépültek, óvták a bőrüket is. Amiért jó választás lehet a konyhában: gazdag antioxidáns tulajdonságú, gazdag A- és E-vitaminban, és hozzásegíti a bélrendszerünket a normál működéséhez. Csökkenti továbbá a mellrák és a csontritkulás kialakulásának esélyeit. Ugye, hogy érdemes otthon tartani egy üveggel?

Remélem tudtam segíteni az életmódváltás előtt állóknak ezzel a kis összefoglalóval.

Olvasd el ezt is!

Még több tippért kövesd Évit az Instagramon is!

Tovább olvasok
Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem