életmódváltás,konyha,kamra
Getty Images
Előfizetek

Alapanyagok, amelyek nem hiányozhatnak a kamrádból, ha életmódot szeretnél váltani

Mert innen indul minden!

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója ma az életmódváltóknak szeretne egy kis segítséget nyújtani!

Nagyon sok üzenetet szoktam kapni a közösségi média felületeimen azzal kapcsolatban, hogy én milyen élelmiszerekkel kezdtem az életmódváltást. Pontosan 10 éve reformáltam meg az étkezési-és sportszokásaim, és sajnos akkor nagyon kevés egészséges alternatíva állt a rendelkezésemre, vagy csak speciális boltokban lehetett megtalálni, nem diákoknak való áron. Szerencsére manapság már rengeteg termék közül választhatunk a boltok polcain, és most elárulom, hogy mik azok az élelmiszerek amik nem hiányozhatnak a konyhámból.

  1. Természetes édesítő
    Az első dolog, amit leváltottam, az a hagyományos cukor volt. Akkor még sajnos mesterséges édesítőkre, de ahogy megjelent a piacon az eritrit és a stevia, áttértem a fogyasztásukra. Nagyon szeretem az ízüket, és ami a legjobb bennünk azon kívül, hogy természetes édesítőszerek az az, hogy tökéletesen lehet velük sütni-főzni és még a kalóriatartalmuk is nulla.

  2. Liszt
    Az első liszt, amit beújítottam a háztartásomban az a zabpehelyliszt volt. Édesanyám elmondása szerint már gyerekként is rajongtam a zabért, ez felnőttkoromban sem változott. A zab jótékony hatásairól ódákat lehetne zengeni, de csak pár dolgok szeretnék elmondani róla: magas ásványi anyag tartalma van, vitaminban gazdag és rosttartalma miatt kifejezetten ajánlott diétázóknak is, hamar teltségérzetet okoz.

  3. Basmati rizs
    Igen, nem hagytam el a rizs fogyasztását, csak egy kicsit utánajártam, melyik az a típusa amelyik a legjobban beilleszthető egy diétába. Közel 4000 rizsfajtát különböztetünk meg, de a basmati rizs a legjobb választás a diétázóknak. Hogy miért?Ez a rizsfajta hasznos ásványi anyagokat tartalmaz és a rosttartalma háromszorosa a fehér rizsnek. Kedvezően hat az anyagcserére és az idegrendszerre és a szívre is jó hatással van.

  4. Olajok
    Amit tudok, azt zsíradék nélkül készítem el, hogy minél kevésbé terhelje a gyomrom, de ha olajat használok, akkor az extra szűz olívaolaj mellett döntök. Ezt a típusú olajat már az ókorban is használták, nemcsak táplálkozás céljából, de ezzel szépültek, óvták a bőrüket is. Amiért jó választás lehet a konyhában: gazdag antioxidáns tulajdonságú, gazdag A- és E-vitaminban, és hozzásegíti a bélrendszerünket a normál működéséhez. Csökkenti továbbá a mellrák és a csontritkulás kialakulásának esélyeit. Ugye, hogy érdemes otthon tartani egy üveggel?

Remélem tudtam segíteni az életmódváltás előtt állóknak ezzel a kis összefoglalóval.

Olvasd el ezt is!

Még több tippért kövesd Évit az Instagramon is!

Tovább olvasok
Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.

Hamarosan húsvét: süss egészséges kalácsot az egész családnak!

Nyakunkon a húsvét, és te már most izgulsz azon, hogy az ünnepi eszem-iszom után beleférsz -e a nyári ruháidba? Van egy szuper hírünk: egészséges és alakbarát finomságok is szerepelhetnek a húsvéti asztalon!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem