életmódváltás,konyha,kamra
Getty Images
Előfizetek

Alapanyagok, amelyek nem hiányozhatnak a kamrádból, ha életmódot szeretnél váltani

Mert innen indul minden!

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója ma az életmódváltóknak szeretne egy kis segítséget nyújtani!

Nagyon sok üzenetet szoktam kapni a közösségi média felületeimen azzal kapcsolatban, hogy én milyen élelmiszerekkel kezdtem az életmódváltást. Pontosan 10 éve reformáltam meg az étkezési-és sportszokásaim, és sajnos akkor nagyon kevés egészséges alternatíva állt a rendelkezésemre, vagy csak speciális boltokban lehetett megtalálni, nem diákoknak való áron. Szerencsére manapság már rengeteg termék közül választhatunk a boltok polcain, és most elárulom, hogy mik azok az élelmiszerek amik nem hiányozhatnak a konyhámból.

  1. Természetes édesítő
    Az első dolog, amit leváltottam, az a hagyományos cukor volt. Akkor még sajnos mesterséges édesítőkre, de ahogy megjelent a piacon az eritrit és a stevia, áttértem a fogyasztásukra. Nagyon szeretem az ízüket, és ami a legjobb bennünk azon kívül, hogy természetes édesítőszerek az az, hogy tökéletesen lehet velük sütni-főzni és még a kalóriatartalmuk is nulla.

  2. Liszt
    Az első liszt, amit beújítottam a háztartásomban az a zabpehelyliszt volt. Édesanyám elmondása szerint már gyerekként is rajongtam a zabért, ez felnőttkoromban sem változott. A zab jótékony hatásairól ódákat lehetne zengeni, de csak pár dolgok szeretnék elmondani róla: magas ásványi anyag tartalma van, vitaminban gazdag és rosttartalma miatt kifejezetten ajánlott diétázóknak is, hamar teltségérzetet okoz.

  3. Basmati rizs
    Igen, nem hagytam el a rizs fogyasztását, csak egy kicsit utánajártam, melyik az a típusa amelyik a legjobban beilleszthető egy diétába. Közel 4000 rizsfajtát különböztetünk meg, de a basmati rizs a legjobb választás a diétázóknak. Hogy miért?Ez a rizsfajta hasznos ásványi anyagokat tartalmaz és a rosttartalma háromszorosa a fehér rizsnek. Kedvezően hat az anyagcserére és az idegrendszerre és a szívre is jó hatással van.

  4. Olajok
    Amit tudok, azt zsíradék nélkül készítem el, hogy minél kevésbé terhelje a gyomrom, de ha olajat használok, akkor az extra szűz olívaolaj mellett döntök. Ezt a típusú olajat már az ókorban is használták, nemcsak táplálkozás céljából, de ezzel szépültek, óvták a bőrüket is. Amiért jó választás lehet a konyhában: gazdag antioxidáns tulajdonságú, gazdag A- és E-vitaminban, és hozzásegíti a bélrendszerünket a normál működéséhez. Csökkenti továbbá a mellrák és a csontritkulás kialakulásának esélyeit. Ugye, hogy érdemes otthon tartani egy üveggel?

Remélem tudtam segíteni az életmódváltás előtt állóknak ezzel a kis összefoglalóval.

Olvasd el ezt is!

Még több tippért kövesd Évit az Instagramon is!

Tovább olvasok
Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Nem kell elbúcsúzod a zabtejtől, de ezekre nagyon figyelj!

Azt már jó ideje tudjuk, hogy egy jó reggeli zabkása remekül feltölt energiával a futáshoz, de mi a helyzet a zabból készült zabtejjel?

Néha azt érzed, hogy tényleg betelt a pohár? Tippek lelki kimerültség esetére

A legtöbbünkkel sajnos előfordul, hogy időnként elegünk lesz a munkánkból, nem jól jönnek össze a dolgok, és magunkkal sem vagyunk kibékülve. Egy ideig persze lehet sajnálni magunkat, de ennek egyszer véget kell vetni!

Pihenni kötelező: 6 tipp, hogy mostantól sokkal jobban aludj éjszaka

Nincs alvászavarod, de úgy érzed, elég sokszor csak felületesen alszol, reggel is hullafáradt vagy, és ez kihat az egész napodra? Fogadd meg a következő tanácsokat!

Tisztítsd ki a szervezetet gyógyteákkal: ezt a hármat vesd be tavasszal!

Ha te is kipucolnád a szervezetedet tavasszal, akkor a jól felépített étrend mellett érdemes sok folyadékfogyasztással és pár gyógyteával fokozni a méregtelenítő folyamatokat!

Ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Ez a legnagyobb kajahiba, amit izomépítéskor elkövethetsz

Ha azt gondolod, hogy elég sokkal több csirkemellett, sonkát, túrót és különféle fehérjeporokat fogyasztanod ahhoz, hogy izmosodni kezdj, akkor nagyon tévedsz!

Fitt süti kezdő konyhatündéreknek: odáig leszel érte!

Tuti recept fogyókúra alatt? Bizony van ilyen: mutatjuk is a sütit, ami az édesszájú diétázók nagy kedvence lesz!

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a testünk.Te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

Itt az ideje megismerni a mikrobiom diétát!

Sokkal több erjesztett élelmiszer és kevesebb finomított szénhidrát, és máris látványosan egészségesebb lenne a test - te kipróbálnád a mikrobiom diétát?

JLo szénhidrát és cukormentes diétája: megéri követni?

Egyre több sztár vallja be nyíltan, hogy ilyen-olyan villámdiétával készült egy fontos alkalomra. Nemrég Jennifer Lopez vállalt be egy kőkemény, 10 napos fogyókúrát, amiről a dietetikusoknak meg is van a véleményük.

Ősellenség vagy szuper alapanyag? Az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Ősellenség vagy szuper tápanyag? Ez az igazság a tejtermékekről

A tejtermékek kaptak hideget-meleget az utóbbi években, de vajon megéri tiltólistára tenni őket, ha semmiféle ételallergiával nem küzdesz? A válasz: NEM!

Igenis gond, ha kihagysz egy étkezést!

Azt hiszed, a fogyás kulcsa a kajamegvonás? Netán százszor előfordult már veled, hogy a nagy rohanásban alig ettél egész nap, és nem is értetted, miért érzed magad estére úgy, mint akin átment egy úthenger?

Stresszmentes babavárás? Lehetséges, de ezeket érdemes betartani!

A várandósság alatt bizony sok anyukának máson sem jár az esze, csak a gyerekszobán, az elintézendő feladatokon, pedig a pihenésre is fontos időt szakítani!

Olyan jól alszol majd, mint egy kisbaba, ha megismered ezt a trükköt

Te sem az az ember vagy, aki a nap végén csak beesik az ágyba, és két perc múlva már húzza a lóbőrt? Pedig lehetsz, mindössze egy technikát kell csak hozzá megtanulnod!

Online is fontos a fair play

Ha rendszeres internetező vagy, biztos te is futottál már bele rosszmájú kommentbe. Egy elmélet szerint, ha nem akarsz ilyesmivel találkozni, egyszerűen kapcsold ki a számítógépet. Valóban ez lenne az egyetlen megoldás?

Amikor belefásulsz az edzésbe, ez legyen a következő lépés

Veled is előfordul néha, hogy ráunsz a mozgásra, és csak egy rövidebb vagy egy hosszabb pihenő után térsz vissza? Netán már ideje azt érzed, hogy edzel ugyan, de semmi kedved hozzá?

Micsoda? A rozmaring szagolgatása 75%-kal javíthat a memóriádon!

A rozmaring az egyik legősibb gyógynövény. Amellett, hogy nagyon finom, számtalan problémára kínál hatásos megoldást. Például a memóriádon is javíthat!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem