Nem csak tündérmese: ez a világ legkönnyebb diétája, és állítólag nagyon hatásos!
Popsugar.com
Előfizetek

Nem csak tündérmese: ez a világ legkönnyebb diétája, és állítólag nagyon hatásos!

Fel a kezeket, ki akar ledobni pár kilót a nyárra?

Fogadjunk, hogy te sem szereted salátalevelekkel és mindenféle fura étellel kínozni magad, és alig várod, hogy valaki egy olyan módszert mutasson, amivel megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől viszonylag könnyen és egészségesen?

Most mutatunk egy megoldást, ami már meghódította Skandináviát is!

A 39 éves dán Suzy Wengel írt könyevt a skandináv diétáról, ami pillanatok alatt elképesztő népszerűségre tett szert, és már 8 nyelvre lefordították. Nem véletlenül!

Az írónő egyébként ötgyermekes édesanya, és maga is egész életében sokat szenvedett a pluszkilóktól, mert bizony volt, hogy 100 kilót mutatott alatta a mérleg. Sok módszert kipróbált, de mindig rájött, hogy a bonyolult felépítésük miatt nem képes követni ezeket a diétákat.

Ám addig kereste a tökéletes módszert, míg végül sikerült megtalálnia azt, amivel 10 hónap alatt 40 kilótól szabadult meg, és meg is tudta tartani a súlyvesztést - tapasztalataiból pedig könyvet is írt.

Kép
forrás: pexels.com

A The Scandi Sence diéta, vagyis az átlagemberek diétájának lényege, hogy egy nap három főétkezéssel kell számolni, és mindent étkezéskor 4 maréknyi ételt lehet enni: 1 marék szénhidrátot, 1 marék fehérjét, és 2 marék zöldséget. Így kimarad a kalóriaszámlálás, ami általában a fogyókúrák egyik legstresszesebb része: nincs más dolgod, csak figyelni a mennyiséget, amit elfogyasztasz, ehhez pedig a legegyszerűbb mérőeszköz a tenyered. A kutatások szerint pedig ha ezt az étkezést követed, egy nap körülbelül 1500 kalóriát viszel be a szervezetedbe, míg a férfiak, mivel a tenyerük nagyobb, mint a nőknek, általában 2000 kalóráit fogyaszthatnak el.

Persze nem mindegy, mit eszel:

  • Étkezésenként 1 vagy két marék zöldség mindig megengedett
  • A fehérje is nagyon kell a fogyáshoz: ez lehet sovány hús: csirkemell, pulyka, hal, kagyló, tengeri herkentyú, sovány sajt vagy tojás, de naponta csak három alkalommal fogyassz el ennyi fehérjét. Az olyan feldolgozott élelmiszerek, mint a sonka vagy a szalámi viszont nagyon nem javasoltak!
  • A szénhidrátok is nagyon kellenek: ezekből is szintén napi 3 alkalommal ehetsz, a listán pedig fent van a rizs, a reggeli gabonafélék, a tészta, de ezeket gyümölccsel is kiválthatod. De nem ezek mellé kellenek a gyümölcsök, hanem ezek helyett!
  • Ha nem akarsz ennyi szénhidrátot enni, akkor ezt a részt kiválthatod zöldséggel, vagy egy fél marék fehérjével is, de azért ne feledd: nem szabad teljesen mellőzni a szénhidrátokat!
Kép
forrás: pexels.com

És mi a helyzet a zsírokkal?

Mert ugye ezek is nagyon fontosak a fogyáshoz! A skandináv diétában javasoltak szerint étkezésenként felhasználhatsz 1-3 evőkanál oliva, repce, szőlőmag vagy mogyoróolajat, de ha nagyon imádod, ugyanennyi apró maggal is megszórhatod a salátádat, sőt, egy kis szelet zsírosabb sajt, avokádó vagy étcsoki is megengedettek.

És ne felejts el fűszereket használni! Ezektől milliószor jobb lesz az ételek íze, és sokkal élvezetesebb lesz ez az étkezési mód.

Próbáld csak ki, és imádni fogod!

Nézd meg a galériánkat> 12 kép
Diétahoroszkóp: fogyókúrázz a csillagjegyed szerint!
Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem