Anyaként is fitten: kezdj bele az életmódváltásba! 7 tipp, amivel sikerülhet
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: kezdj bele az életmódváltásba! 7 tipp, amivel sikerülhet

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

1. Határozd el magad!

Gondold át, miért szeretnél változtatni, mi zavar, esetleg egészségügyi oka van vagy csak esztétikai.

Jegyzetelj, írd fel egy papírra az életmódváltás lehetséges pozitívumait.

Sokan akkor buknak bele, amikor beleunnak, elvesztik a motivációjukat. Ez a kis emlékeztető segít átlendülni a holtpontokon és újult energiát adhat.

2. Ne rövidtávú fogyókúrákban gondolkozz!

Inkább változtasd meg a szokásaidat akár egy életre. 2008-ban határoztam el, hogy vége, elegem van a "zsírbörtönből", fitt, egészséges szeretnék lenni. Addig rengeteg diétával próbálkoztam, egy sem aratott hosszútávú sikert. Nem véletlenül. Miután letelt a fogyókúra időszaka, ugyanúgy visszaálltam a régi, rossz étkezésemre, ezért a kilók is ugyanúgy visszajöttek. Amióta gyökeresen megváltoztattam a hozzáállásom, tartom a súlyomat és még a két várandósságom alatt sem híztam el.

3. Reggelizz!

Miért fontos a reggeli? Egyrészt a a délelőtti fizikai és szellemi tevékenységünkhöz szükséges energiákat biztosítja, beindítja az anyagcserénket.

Kutatások bizonyítják, hogy azok, akik kihagyják a reggelit, nap közben többet nassolnak, ami hozzájárul a későbbi elhízáshoz.

Kép
forrás: GettyImages

4. Cseréld le a hagyományos alapanyagokat a konyhában!

Manapság rengeteg reform alapanyagokat forgalmazó üzletet találunk szerte az országban, de az interneten is bőségesen válogathatsz az egészséges konyhai élelmiszereket kínáló webáruházak között. Először viszont javaslom, hogy személyesen látogass meg egy ilyen jellegű boltot, hiszen az eladó segítségedre lesznek, ha kérdések merülnek fel a témával kapcsolatban.

5. Vezessd be a testmozgást a mindennapokba!

Az egészséges táplálkozás és a sport kéz a kézben jár. A rendszeres testmozgás oldja a szorongást, javítja a hangulatot, erősíti az immunrendszert, segít karban tartani a testet. Aki bevezeti a mindennapjaiba, úgy megszereti, hogy később el sem tudja képzelni az életét nélküle.

6. Pihenj eleget!

Az egészséges életmódhoz hozzátartozik a pihenés, a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. Ha eddig ezt nem tetted, változtassk rajta, hiszen kipihenten sokkal hatékonyabb és aktívabb lehetsz mind fizikailag, mind szellemileg.

7. Mondj le káros szenvedélyeidről!

Úgy gondolom, hogy az egészséges életmódba egyáltalán nem illik bele a dohányzás, a drogfogyasztás. Az alkoholfogyasztást is mérsékeld, de a kávé és fekete tea ivást se vidd túlzásba! A zöld tea viszont remek megoldás lehet: hátráltatja az öregedés folyamatát és gátolja az elhízást is.

Kép
forrás: GettyImages
Tovább olvasok
Csokirajongóknak kötelező: törökmogyorós, csokoládés pite

Néha kell egy kis bűnözés! A következő mennyei, csokis édesség ugyan nem tartalmaz kevés kalóriát, viszont egészséges, alakbarát hozzávalókból készül, így néha simán megengedheted magadnak, hogy ilyesmit egyél, mondjuk reggelire!

Órákat ülsz minden nap? Ezeket a nyújtó gyakorlatokat ismerned kell

Most őszintén: te mennyi időt fordítasz a nyújtásra? A streching elemi fontosságú, ha sokat sportolsz, de akkor is nagyon kell, ha minden nap órákat ülsz a számítógép előtt. A következő gyakorlatokat érdemes lenne minél gyakrabban végezned!

Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem