Kínlódsz az elalvással? 20 praktika, amiből egy biztosan beválik!
Előfizetek

Kínlódsz az elalvással? 20 praktika, amiből egy biztosan beválik!

Te is azok közé tartozol, akik lefekvés után még órákig forgolódnak az ágyban? Akkor most jól figyelj!

A minőségi alvás nagyon fontos: a szervezet így tud regenerálódni, feltöltődni, de kell a szerveknek és a bőrnek is a pihenés. És azt is jól tudjuk, hogy a kevés és rossz minőségű alvás komoly betegségeket, mentális problémákat és hízást is okozhat.

Ám ha alvásról van szó, nagyon, de nagyon különbözőek vagyunk: vannak, akik 6 óra szundi után csak úgy kipattannak az ágyból, mások 8-9 ágyban töltött óra után is hullafáradtak. Ám elaludni nem mindig könnyű, de hála a tudománynak, már van segítségünk. A következő módszerekkel érdemes kísérletezned, ha te is a nehezen elalvók közé tartozol!

1. Szabadulj meg a kék fénytől!

Az elektromos kütyükből érkező kék fény zavarja az alvást segítő melatonin termelődését, így sokkal jobban fogsz aludni, ha a hálóból száműzöd ezeket a készülékeket!

2. Hűtsd le a szobát!

Alváskor a test hőt veszít, és ha lehűtöd 18-19 fokra a lakást, sokkal könnyebben el fogsz aludni, és az a pár óra is pihentetőbb lesz.

3. Sötétíts be, amenyire csak lehet!

Vannak, akik világosban is pillanatok alatt elalszanak, de ha te nem közéjük tartozol, akkor mindig figyelj arra, hogy jó sötét legyen éjjel a lakásban!

4. Hallgass zenét!

A lágy, lassú ritmusú, meditációs dallamok sokat segítenek abban, hogy kicsit lenyugtasd a gondolataidat.

5. Takaríts ki!

Biztosan furán hangzik, mégis így van: ha nagy a szobában a káosz és a rendetlenség, sokkal nehezebb elaludni, mint akkor, ha szép rend van és tisztaság.

6. Ne hagyd szem előtt az ébresztőórádat!

Nem tudsz elaludni, és folyton azt lesed, hány óra van? Ez csak bepörget, és még idegesebb leszel, így jobb, ha távolabb keresel neki helyet!

7. Írd le, mi a baj!

Biztosan vannak dolgok, amik nyomasztanak, és ezek miatt megy nehezen az elalvás. Érdemes kipróbálnod azt, hogy egyszerűen kiírod magadból a zavaró dolgokat. Így könnyebb szembesülni velük, és hátha időközben megoldást is találsz rájuk!

Kép

8. Használd a képzelőerőd!

Kutatások szerint az is sokat segít elalvás előtt, ha kicsit megtornáztatod a képzelőerődet, és egy olyan helyet vizualizálsz elalvás előtt, ahol a legszívesebben töltenéd az idődet!

9. Lélegezz!

Vegyél néhány mély levegőt: ez lassítja a szívverést és segíti az elalvást is!

10. Alkalmazd a fordított pszihológiát!

Kutatások szerint ha nagyon, de nagyon próbálsz ébren maradni, a tested arra álmossággal reagál, így könnyebben alszol el.

11. Kelj fel egy kicsit!

Álmatlanságban szenvedsz? Kelj ki kicsit az ágyból, és végezz valami teljesen más dolgot. Mosogass, pár percig kicsit foglald le magad, a lényeg hogy ne az alvásra gondolj.

12. Jógázz!

Néhány könnyű jógagyakorlat lefekvés előtt ellazít, pláne, ha félhomályban végzed!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A legjobb jógagyakorlatok kezdőknek!

13. Figyelj az izmaidra!

Az ágyban fekve a kisujjadtól a fejed búbjáig vedd végig a testrészeidet, és tudatosan próbálj az ellazításukra koncentrálni.

14. Próbálj ki egy trükköt!

Fél percig kicsit erősebben nyomd meg a két szemöldök közti területet, majd ugyanezt ismételd meg a hüvelyk- és a mutatóujj közötti területen.

15. Tölts több időt a szabadban!

Kutatások szerint ha nap közben több napfény éri a testedet, akkor elaludni is könnyebb lesz!

16. Tartsd melegen a kezeket, lábakat!

Bár hidegben jobb aludni, az kifejezetten jót tesz a vénáknak és az ereknek, ha a talpadhoz egy melegítő párnát teszel éjszakára.

17. Jöhet a víz!

Míg reggel a hideg zuhany frissít fel, lefekvés előtt próbáld ki a meleg vízzel való zuhanyozást!

18. A hideg víz is jót tesz!

Ha megvolt a meleg zuhany, kipróbálhatod, hogy hideg vizet permetezel az arcodra. Ez ugyanis csökkenti a vérnyomást és a szívverést is.

19. Olajozz!

A levendulaolaj kifejezetten nyugtató hatású, így ez is segítheti ez elalvást!

20. Étkezz okosan!

Az olyan magnéziumtartalmú ételek, mint a tökmag is sokat segíthetnek abban, hogy könnyebb legyen elaludni.

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 étel a pihentető alvásért
Dobó Kata 40 felett is lepipálja a fiatal csajokat! Nekünk elmesélte, mit tesz a külsejéért

Dobó Kata évtizedek óta ott van a legnépszerűbb hazai színésznők között, és a mai napig fantasztikusan néz ki. A TV2 Korhatáros szerelem című új magyar sorozatában Kata egy egészen új oldaláról mutatkozik be, ám a hétköznapokban anyukaként is meg kell állnia a helyét. De jut ideje saját magára is: a Joy.hu sorozatában erről mesélt a csinos színésznő.

Szebb bőr? Laposabb has? Jobb közérzet? A megoldás a zöld turmix!

Ha a gyors méregtelenítés és a jobb közérzet a cél, válassz egy jó zöld turmixot reggelire vagy nassolnivalónak!

Így maradjon lapos a hasad az ünnepek alatt is!

Akár hiszed, akár nem – lehetséges!

Anyaként is fitten: Maradj formában az ünnepek alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Mit milyen gyakran kell tisztítani és cserélni?

5 dolog, amit nem biztos, hogy jól csinálsz, pedig az egészséged függhet tőle!

Az edzésterv, amitől olyan formás izmaid lesznek, mint még soha!

30 perces edzés, ahol a pihenőidőből is a legtöbbed hozhatod ki!

1 éve szült, de remek formában van a magyar énekesnő, Csemer Bogi! Érdemes tanulni tőle!

Csemer Boglárka kislánya, Lenke lassan egyéves lesz, édesanyja életében azonban a babázás mellett még mindig fontos szerepe van az éneklésnek. Emellett Boggie nagyon figyel a testére, és van néhány dolog, amit sokkal komolyabban vesz, amióta anyuka lett. A Joy.hu sorozatában az énekesnő mesél most arról, hogyan lehet beiktatni a mozgást, az önmagunkra való odafigyelést egy friss anyukának a napirendjébe.

Minden a vacsorán múlik! 3 trükk, amivel karácsonyig tutira ledobsz 2 kilót

Apró, de annál hatásosabb változtatásokra van szükség!

Anyaként is fitten: a tél egészséges finomsága, a cukormenetes mandulás forrócsoki

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Elkapartam az anyajegyemet – aggódnom kellene? Itt a válasz!

Lehet, hogy apróságnak tűnik a dolog, az anyajegyekkel azonban nem árt óvatosan bánni!

Mindennapos mindfulness pillanatok, amik segítenek lelassulni az ünnepekre

Néha a legegyszerűbb momentumok képesek leginkább lelassítani és segíteni, hogy jobban figyelj magadra!

Diéta helyett pizzát eszik, de már javában készül a lagzira Meghan Markle, és nem is akárhogyan!

Meghan így is szupercsinos, de ő is, mint minden lány, a lagzin akar a legszebb lenni!

Nem csoda, hogy a fiatal srácok is bomlanak utána! Kovács Patrícia végre elárulta, mit tesz a külsejéért - exkluzív interjú

Kovács Patrícia egy igazi kortalan szépség: a külseje mindig nagyon rendben van, az alakja is kifogástalan – de tesz is azért, hogy ez így legyen. A TV2- december 2-án induló új sorozatában, a Korhatáros szerelemben a színésznő egyszerűen fantasztikusan fest, mi pedig kifaggattuk arról, hogy ezt mégis hogyan csinálja.

15 tipp, hogy 30 nap alatt karcsúbb lehess

Ha szeretnél pár kilótól megszabadulni, ezek az egyszerű tippek majd segítenek! Ráadásul ezek többségét az ünnepek alatt is be lehet tartani... A joy.hu összállítása.

Mi a teendő, ha bennragadt a tampon és nem találod?

Ha nem tudod, hol ragadt benn a tampon, az első fontos lépés: ne pánikolj!

Kisbabát vársz? Akkor ezzel a 7 szépségtermékkel nagyon vigyázz!

Van pár kozmetikai összetevő, amitől nem árt távol tartanod magad!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk!

Csak 1785 Ft