Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Bár nem vagyunk egyformák, de a terhesség alatti fáradtság szinte minden kismamát elér. Valakinél csak az első trimeszterben jelentkezik, valakinél csak a harmadikban, és vannak a szerencsések, akiket teljes mértékben elkerül. A hormonszint változása, a rosszullétek, a baba növekedése, ahogy múlnak a hetek, mind-mind hozzájárulhatnak ehhez az állapothoz.

Én is átestem rajta mindkét babavárásom alatt, ezért a jól bevált tippjeimet szeretném megosztani veled, hogyan lehetsz egy kicsit fittebb, energikusabb ebben az időszakban. Javaslom, hogy a témával kapcsolatban mindenképp kérd ki orvosod és védőnőd véleményét is!

1. Pihenj!

Bevallom őszintén, magam is nagyon nehezen vettem rá magam először, hogy csak "lógassam a lábam" mondjuk egy könyv társaságában, de hidd el, meg fogja hálálni a szervezeted!

2. Fogyassz vasban gazdag ételeket!

Ha vashiányos vagy, mint én voltam mindkét várandósságom alatt, fogyassz magas vastartalmú fogásokat, mert ezekkel az élelmiszerekkel többek között az energiaszintet is növelni tudod. Ilyen ételek például a máj, a tojás a hüvelyesek, de ugyancsak ide tartozik a köles, a quinoa és az amaránt is.

Kép
forrás: GettyImages

3. Sokszor egyél keveset, ne egyszerre nagy adagokat!

Ha kisebb adagokat fogyasztasz egyszerre, étkezés után nem tör rád a szinte mindenki által ismert "kajakóma", azaz az étkezés utáni aluszékonyság és fáradtság.

4. Nassolj okosan!

A cukros nassolnivalók és gyorséttermi étkezések helyett válassz egészséges alternatívákat, pl. olajos magvakat, friss gyümölcsöket, zöldségeket, mert ezek az ételek nem emelik meg gyorsan a vércukor szintedet, és nem leszel még fáradtabb tőlük.

5. Tornázz, mozogj minden nap egy keveset!

Ha az egészségi állapotod megengedi és az orvosod is rábólint, mindenképp mozogj minden nap. A szakértők szerint a második trimeszter a legalkalmasabb erre, mert ilyenkor vagyunk a legenergikusabbak, ezért használjuk ki!

Kép
forrás: GettyImages

6. Meditálj, pihenj mentálisan is!

Bár én is napi szinten használom, néha nem árt kiszakadni a virtuális világból, főleg egy ilyen áldott állapotban. Olvass, töltsd az időd pihentető dolgokkal, vagy csak sétálj egy nagyot a friss levegőn. Hidd el, feltölt majd újra energiával!

7. Töltsd fel a vitaminraktáraidat!

A várandósság miatt a kismama vitamin és ásványi anyag szükséglete fokozódik. A gyógyszertárak terhesvitaminok széles választékával rendelkeznek ma már, de bármelyik szedése előtt kérd ki orvosod véleményét, mi az, amire szüksége van a szervezetednek!

Tovább olvasok
Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem