Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Bár nem vagyunk egyformák, de a terhesség alatti fáradtság szinte minden kismamát elér. Valakinél csak az első trimeszterben jelentkezik, valakinél csak a harmadikban, és vannak a szerencsések, akiket teljes mértékben elkerül. A hormonszint változása, a rosszullétek, a baba növekedése, ahogy múlnak a hetek, mind-mind hozzájárulhatnak ehhez az állapothoz.

Én is átestem rajta mindkét babavárásom alatt, ezért a jól bevált tippjeimet szeretném megosztani veled, hogyan lehetsz egy kicsit fittebb, energikusabb ebben az időszakban. Javaslom, hogy a témával kapcsolatban mindenképp kérd ki orvosod és védőnőd véleményét is!

1. Pihenj!

Bevallom őszintén, magam is nagyon nehezen vettem rá magam először, hogy csak "lógassam a lábam" mondjuk egy könyv társaságában, de hidd el, meg fogja hálálni a szervezeted!

2. Fogyassz vasban gazdag ételeket!

Ha vashiányos vagy, mint én voltam mindkét várandósságom alatt, fogyassz magas vastartalmú fogásokat, mert ezekkel az élelmiszerekkel többek között az energiaszintet is növelni tudod. Ilyen ételek például a máj, a tojás a hüvelyesek, de ugyancsak ide tartozik a köles, a quinoa és az amaránt is.

Kép
forrás: GettyImages

3. Sokszor egyél keveset, ne egyszerre nagy adagokat!

Ha kisebb adagokat fogyasztasz egyszerre, étkezés után nem tör rád a szinte mindenki által ismert "kajakóma", azaz az étkezés utáni aluszékonyság és fáradtság.

4. Nassolj okosan!

A cukros nassolnivalók és gyorséttermi étkezések helyett válassz egészséges alternatívákat, pl. olajos magvakat, friss gyümölcsöket, zöldségeket, mert ezek az ételek nem emelik meg gyorsan a vércukor szintedet, és nem leszel még fáradtabb tőlük.

5. Tornázz, mozogj minden nap egy keveset!

Ha az egészségi állapotod megengedi és az orvosod is rábólint, mindenképp mozogj minden nap. A szakértők szerint a második trimeszter a legalkalmasabb erre, mert ilyenkor vagyunk a legenergikusabbak, ezért használjuk ki!

Kép
forrás: GettyImages

6. Meditálj, pihenj mentálisan is!

Bár én is napi szinten használom, néha nem árt kiszakadni a virtuális világból, főleg egy ilyen áldott állapotban. Olvass, töltsd az időd pihentető dolgokkal, vagy csak sétálj egy nagyot a friss levegőn. Hidd el, feltölt majd újra energiával!

7. Töltsd fel a vitaminraktáraidat!

A várandósság miatt a kismama vitamin és ásványi anyag szükséglete fokozódik. A gyógyszertárak terhesvitaminok széles választékával rendelkeznek ma már, de bármelyik szedése előtt kérd ki orvosod véleményét, mi az, amire szüksége van a szervezetednek!

Tárazd be mind: A legfontosabb vitaminok és táplálékkiegészítők minden nő számára

A vitaminok mindegyike fontos az emberi szervezet számára, ám van néhány ami a nők esetében kiemelkedő jelentőséggel bír!

Medvehagyma, a tavaszi csodanövény - te is fogyaszd minél többet!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Folyton kimerültnek érzed magad? Akár ez a négy komolyabb betegség is állhat a háttérben

Van egy pont, amikor már nem normális az állandó kimerültség.

Ezért hasznos a vegán étrend

Vegán népcsoportokat vizsgáltak tudósok.

Vigyázz, ha mindig későn fekszel le aludni! Az éjjeli baglyok korábban halnak

Ha te is minden este ébren vagy éjszakába nyúlóan, mindenképpen olvass tovább…

Tudtad, hogy a sütőben is lehet főtt tojást készíteni?

A főtt tojás tökéletes része a reggelinek, ebédnek és vacsorának is, feltölt mindenféle jóval, és telis-tele van proteinnel.

Esküvőd lesz? 4 dolog, amit tegyél meg a külsődért az utolsó hetekben!

Szebb alakot, ragyogóbb bőrt szeretnél a nagy nap előtt? Akkor a következő tanácsokat érdemes megfogadnod!

Most akkor egyél vagy ne, mielőtt reggel edzeni mész?

Valaki nem tud, valaki nem akar, más pedig nem tud elindulni nélküle.

A gyerek vagy a férj miatt stresszel többet egy nő? A válasz biztosan meg fog lepni

Vajon ki a családban a legnagyobb stresszfaktor? A joy.hu tudósít egy nemrégi felmérés eredményeiről.

Ez az az edzés, amit végezned kell, ha fogyni szeretnél!

Pedig sokan nem ezt csinálják, ha a súlyvesztés a céljuk!


A bikinialak most készül!

Csak 999 Ft