Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Bár nem vagyunk egyformák, de a terhesség alatti fáradtság szinte minden kismamát elér. Valakinél csak az első trimeszterben jelentkezik, valakinél csak a harmadikban, és vannak a szerencsések, akiket teljes mértékben elkerül. A hormonszint változása, a rosszullétek, a baba növekedése, ahogy múlnak a hetek, mind-mind hozzájárulhatnak ehhez az állapothoz.

Én is átestem rajta mindkét babavárásom alatt, ezért a jól bevált tippjeimet szeretném megosztani veled, hogyan lehetsz egy kicsit fittebb, energikusabb ebben az időszakban. Javaslom, hogy a témával kapcsolatban mindenképp kérd ki orvosod és védőnőd véleményét is!

1. Pihenj!

Bevallom őszintén, magam is nagyon nehezen vettem rá magam először, hogy csak "lógassam a lábam" mondjuk egy könyv társaságában, de hidd el, meg fogja hálálni a szervezeted!

2. Fogyassz vasban gazdag ételeket!

Ha vashiányos vagy, mint én voltam mindkét várandósságom alatt, fogyassz magas vastartalmú fogásokat, mert ezekkel az élelmiszerekkel többek között az energiaszintet is növelni tudod. Ilyen ételek például a máj, a tojás a hüvelyesek, de ugyancsak ide tartozik a köles, a quinoa és az amaránt is.

Kép
forrás: GettyImages

3. Sokszor egyél keveset, ne egyszerre nagy adagokat!

Ha kisebb adagokat fogyasztasz egyszerre, étkezés után nem tör rád a szinte mindenki által ismert "kajakóma", azaz az étkezés utáni aluszékonyság és fáradtság.

4. Nassolj okosan!

A cukros nassolnivalók és gyorséttermi étkezések helyett válassz egészséges alternatívákat, pl. olajos magvakat, friss gyümölcsöket, zöldségeket, mert ezek az ételek nem emelik meg gyorsan a vércukor szintedet, és nem leszel még fáradtabb tőlük.

5. Tornázz, mozogj minden nap egy keveset!

Ha az egészségi állapotod megengedi és az orvosod is rábólint, mindenképp mozogj minden nap. A szakértők szerint a második trimeszter a legalkalmasabb erre, mert ilyenkor vagyunk a legenergikusabbak, ezért használjuk ki!

Kép
forrás: GettyImages

6. Meditálj, pihenj mentálisan is!

Bár én is napi szinten használom, néha nem árt kiszakadni a virtuális világból, főleg egy ilyen áldott állapotban. Olvass, töltsd az időd pihentető dolgokkal, vagy csak sétálj egy nagyot a friss levegőn. Hidd el, feltölt majd újra energiával!

7. Töltsd fel a vitaminraktáraidat!

A várandósság miatt a kismama vitamin és ásványi anyag szükséglete fokozódik. A gyógyszertárak terhesvitaminok széles választékával rendelkeznek ma már, de bármelyik szedése előtt kérd ki orvosod véleményét, mi az, amire szüksége van a szervezetednek!

Tovább olvasok
Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?

Klasszikus menzai desszert reform köntösben: mákos nudli

A hagyományos mákos nudli sajnos nem fér bele a fogyókúrába, sem az egészséges életmódba, ám ha a következő verziót készíted el, bátran beiktathatod az étrendedbe - de vigyázz, komolyan rákattanhat az ember!

Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem