Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: győzd le a fáradtságot a várandósság alatt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Kép

Bár nem vagyunk egyformák, de a terhesség alatti fáradtság szinte minden kismamát elér. Valakinél csak az első trimeszterben jelentkezik, valakinél csak a harmadikban, és vannak a szerencsések, akiket teljes mértékben elkerül. A hormonszint változása, a rosszullétek, a baba növekedése, ahogy múlnak a hetek, mind-mind hozzájárulhatnak ehhez az állapothoz.

Én is átestem rajta mindkét babavárásom alatt, ezért a jól bevált tippjeimet szeretném megosztani veled, hogyan lehetsz egy kicsit fittebb, energikusabb ebben az időszakban. Javaslom, hogy a témával kapcsolatban mindenképp kérd ki orvosod és védőnőd véleményét is!

1. Pihenj!

Bevallom őszintén, magam is nagyon nehezen vettem rá magam először, hogy csak "lógassam a lábam" mondjuk egy könyv társaságában, de hidd el, meg fogja hálálni a szervezeted!

2. Fogyassz vasban gazdag ételeket!

Ha vashiányos vagy, mint én voltam mindkét várandósságom alatt, fogyassz magas vastartalmú fogásokat, mert ezekkel az élelmiszerekkel többek között az energiaszintet is növelni tudod. Ilyen ételek például a máj, a tojás a hüvelyesek, de ugyancsak ide tartozik a köles, a quinoa és az amaránt is.

Kép
forrás: GettyImages

3. Sokszor egyél keveset, ne egyszerre nagy adagokat!

Ha kisebb adagokat fogyasztasz egyszerre, étkezés után nem tör rád a szinte mindenki által ismert "kajakóma", azaz az étkezés utáni aluszékonyság és fáradtság.

4. Nassolj okosan!

A cukros nassolnivalók és gyorséttermi étkezések helyett válassz egészséges alternatívákat, pl. olajos magvakat, friss gyümölcsöket, zöldségeket, mert ezek az ételek nem emelik meg gyorsan a vércukor szintedet, és nem leszel még fáradtabb tőlük.

5. Tornázz, mozogj minden nap egy keveset!

Ha az egészségi állapotod megengedi és az orvosod is rábólint, mindenképp mozogj minden nap. A szakértők szerint a második trimeszter a legalkalmasabb erre, mert ilyenkor vagyunk a legenergikusabbak, ezért használjuk ki!

Kép
forrás: GettyImages

6. Meditálj, pihenj mentálisan is!

Bár én is napi szinten használom, néha nem árt kiszakadni a virtuális világból, főleg egy ilyen áldott állapotban. Olvass, töltsd az időd pihentető dolgokkal, vagy csak sétálj egy nagyot a friss levegőn. Hidd el, feltölt majd újra energiával!

7. Töltsd fel a vitaminraktáraidat!

A várandósság miatt a kismama vitamin és ásványi anyag szükséglete fokozódik. A gyógyszertárak terhesvitaminok széles választékával rendelkeznek ma már, de bármelyik szedése előtt kérd ki orvosod véleményét, mi az, amire szüksége van a szervezetednek!

Ne add fel a diétád! Tippek, hogy ne ess vissza a rossz szokásokhoz

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Egyetlen összetevő, ezerféle ízvariáció: így készíts házi fagyit

A következőkben egy olyan házi fagylalt receptről olvashatsz, amibe nem kell túl sok energiát, időt vagy épp pénzt belefektetned, sőt fagylaltgépre sincs szükség hozzá és túl sok alapanyagra sem. Csupán egyetlen olcsó hozzávalóra: banánra.

Ínycsiklandó nyalánkság diétás változatban: fitt panna cotta

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Rubint Rella kőkemény edzést tartott a Miss Balaton döntőseinek

Rella gondoskodott arról, hogy a lányok biztosan a legjobb formájukat mutassák meg a döntőn.

Gyömbéres borsmentatea a lapos hasért: a legjobb fegyver a puffadás ellen!

Gondoltad volna, hogy az emésztőrendszeri panaszokkal, mint a puffadás, hányinger vagy a székrekedés, akár napi egy csésze finom teával is felveheted a harcot? Persze nem akármilyennel!

Erősítsd az immunrendszered chilivel!

Végre egyszerre ami finom és egészséges!!!

Ezért éri meg még felnőtt korban is beadatni a HPV elleni oltást

Várkonyi Andrea orvosként vállalta, hogy anyaként oltatja be magát.

Ezért betegszel meg könnyebben nyaralás alatt, vagy közvetlen utána

Ha tudod az okát, könnyebben elkerülheted a bajt!

Mozgásformák, amit az egész család együtt tud végezni

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Keressük az Év Apáit!

Negyvenötödszörre is bátorítani a gyereket, hogy most biztosan menni fog a biciklizés pótkerék nélkül is. Felkelni az éjszaka közepén és türelmesen elmagyarázni, hogy nincs is mumus az ágy alatt. Rezzenéstelen arccal tanácsot adni még akkor is, amikor valóban kétségbeejtő a helyzet. Hogy köszönhetnénk meg mindezt a legjobb apáknak?

Itt a tökéletes süti a barátnős beszélgetésekhez

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

5 tipp, ami segít, hogy vékonyabb és tónusosabb legyen a combod

Ki ne szeretne feszes, vékony és formás combokkal hódítani? Most összeszedtük, mit kell tudnod comb edzés és diéta témájában ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a virgácsaidból!

Kávé terhesség alatt: szabad vagy sem?

Amikor a várandós hírességek kávéval a kezükben sétálnak az utcán, rengeteg támadást kapnak, hogy a koffein mennyire árt a babának, és nem megengedett a kávé terhesség alatt.

Így segíts a pasidnak formába lendülni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ó, te jó ég! 1600 pluszkalória az irodai nasikkal észrevétlenül?

Bizony! Egy új kutatás szerint hetente ennyivel több kalóriát juttatnak be sokan az irodai nasikkal. Ez pedig nagyjából majdnem olyan, mintha egy napnak megfelelő plusz ételmennyiséget fogyasztanál el…

Ismerd meg a BDD testképzavar gyakori tüneteit!

Ha a testképzavarokról esik szó, mindenkinek az anorexia és a bulimia jut eszébe. Pedig van több ilyen rendellenesség, és egy kevésbé ismert, a BDD (Body Dysmorphic Disorder, vagyis testdiszmorfiás zavar), ami legalább ennyire veszélyes.

Kim Kardashian egyszerű trükkje, hogy egy edzést se hagyjon ki

Ha követed Kim Kardashiant az Instagramon, biztosan feltűnt, hogy újabban nagyon rákapcsolt az edzésre, és minden nap kitesz valamit róla a sztorijába.

Az Éva magazin keresi a legstílusosabb anya-lány és anya-fiú párost!

Vajon ki lesz a Legstílusosabb anya-lány, illetve anya-fiú páros 2018-ban?


Hozd ki magadból a maximumot!

Csak 999 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem