Anyaként is fitten: étkezz egészségesen a szoptatás alatt is!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: étkezz egészségesen a szoptatás alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Nagyon fontos, hogy ne csak a várandósság során, hanem a szoptatási időszakban is egészségesen étkezzünk, mivel ha ezalatt megfelelően táplálkozunk, a csecsemő összes tápanyagszükségletét fedezni tudjuk.

Elsősorban a saját tapasztalataimat szeretném megosztani veled, de mivel minden szervezet más és más, ezért mindenképp kérd ki az orvos és a védőnő véleményét is ezzel a témával kapcsolatban!

Azt tudnod kell, hogy a tejképződéshez energiára van szükség, és a szakemberek szerint egy szoptatós anya kb. 500 kcal-val többet éget el, mint egy átlag nő. Ezért is lényeges egy megfelelő, változatos étrend, amivel biztosítani tudod, hogy hasznos táplálékhoz jusson a baba és a mama is.

Ugyanúgy, mint a terhesség alatt, az anyatejes táplálás során sem kell kettő helyett enni! Napi négyszer-ötször étkezz és figyelj arra, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot, leginkább vizet fogyassz.

Személy szerint nagyon szeretem smoothie-val vagy 100%-os gyümölcslével kezdeni a napot: feltölt energiával és rengeteg vitamint tartalmaz.

Kép
forrás: GettyImages

Reggelire leginkább rozskenyeret vagy rozsból készült pékárut választok, amit hússal, zöldségekkel szoktam fogyasztani, de nagyon szeretem a gyümölcsös zabkását is, mert laktató és lassan felszívódó szénhidrát. Ebben az időszakban, bevallom őszintén, sokat eszem, de nagyon figyelek arra, hogy az minőségi, hasznos élelmiszer legyen. Ami nekem bevált, és ami miatt nálam nem szaladtak fel a plusz kilók az első babámnál sem, az a sokszor keveset elve és a fehérjedús étkezés.

Fontos, hogy ilyenkor ne koplalj, ne egyél egyoldalúan! Szoptató nőknek a szakemberek plusz fehérje és kalciumbevitelt javasolnak, amit állati eredetű fehérjével nagyon jól lehet pótolni. Jómagam előszeretettel fogyasztok sovány húsokat, tojást, és gyakran eszem halat ami az Omega 3 zsírsav miatt nagyon jó választás.

Hetente legalább egyszer főzeléket is főzök, mert nemcsak laktató, de a zöldségekben lévő vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok nagyon hasznosak a szervezetnek, és szerepet játszanak számtalan betegség megelőzésében is. Tejterméket viszonylag keveset eszem ebben az időszakban, nem is igazán javasolják a szakemberek, mert sokszor ez az alapja a baba hasfájásának.

Nagyon jó növényi alternatívák vannak manapság a tejtermékek helyettesítésére, nekem a kedvencem a kókusztej: ezt gyakran használom sütésre és főzésre egyaránt.

Vannak olyan ételek, amiket kerülök a szoptatás alatt, mert puffasztanak. Ilyenek a hüvelyesek, a káposztafélék és a csípős ételek, továbbá nem eszem nyers húst és nyers tojást tartalmazó élelmiszereket.

Az ételek fűszerezésénél is nagyon figyelek arra, hogy ne használjak olyan ízeket, amik esetleg bánthatják a babám hasát. Sokan óvatosságra intik a friss anyukákat, hogy mit ne egyenek. Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy ki mit ehet, az nagyon gyermekfüggő, de érdemes szakember segítségét kérni a témában. A cukros ételeket abszolút mellőzöm az étkezéseimből, helyette természetes édesítőszereket, vagy a téli időszakban jó minőségű, termelői mézet használok - mértékkel.

Kép
forrás: GettyImages

Az étkezés mellett a vitaminpótlásra is figyelek, így ilyenkor is szedem tovább a terhesvitamint, valamint pluszban magnéziumot és cinket is fogyasztok.

Tovább olvasok
Csak megszokásból csináljuk, vagy tényleg van értelme a hideg zuhanynak?

Előre szólunk: bizony van! A szakértők szerint ha rendszeresen használod a hideg zuhanyt, tényleg jobb futó lehetsz! Na, meghoztuk a kedvedet a didergéshez?

Klasszikus menzai desszert reform köntösben: mákos nudli

A hagyományos mákos nudli sajnos nem fér bele a fogyókúrába, sem az egészséges életmódba, ám ha a következő verziót készíted el, bátran beiktathatod az étrendedbe - de vigyázz, komolyan rákattanhat az ember!

Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem