Anyaként is fitten: étkezz egészségesen a szoptatás alatt is!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: étkezz egészségesen a szoptatás alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Nagyon fontos, hogy ne csak a várandósság során, hanem a szoptatási időszakban is egészségesen étkezzünk, mivel ha ezalatt megfelelően táplálkozunk, a csecsemő összes tápanyagszükségletét fedezni tudjuk.

Elsősorban a saját tapasztalataimat szeretném megosztani veled, de mivel minden szervezet más és más, ezért mindenképp kérd ki az orvos és a védőnő véleményét is ezzel a témával kapcsolatban!

Azt tudnod kell, hogy a tejképződéshez energiára van szükség, és a szakemberek szerint egy szoptatós anya kb. 500 kcal-val többet éget el, mint egy átlag nő. Ezért is lényeges egy megfelelő, változatos étrend, amivel biztosítani tudod, hogy hasznos táplálékhoz jusson a baba és a mama is.

Ugyanúgy, mint a terhesség alatt, az anyatejes táplálás során sem kell kettő helyett enni! Napi négyszer-ötször étkezz és figyelj arra, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot, leginkább vizet fogyassz.

Személy szerint nagyon szeretem smoothie-val vagy 100%-os gyümölcslével kezdeni a napot: feltölt energiával és rengeteg vitamint tartalmaz.

Kép
forrás: GettyImages

Reggelire leginkább rozskenyeret vagy rozsból készült pékárut választok, amit hússal, zöldségekkel szoktam fogyasztani, de nagyon szeretem a gyümölcsös zabkását is, mert laktató és lassan felszívódó szénhidrát. Ebben az időszakban, bevallom őszintén, sokat eszem, de nagyon figyelek arra, hogy az minőségi, hasznos élelmiszer legyen. Ami nekem bevált, és ami miatt nálam nem szaladtak fel a plusz kilók az első babámnál sem, az a sokszor keveset elve és a fehérjedús étkezés.

Fontos, hogy ilyenkor ne koplalj, ne egyél egyoldalúan! Szoptató nőknek a szakemberek plusz fehérje és kalciumbevitelt javasolnak, amit állati eredetű fehérjével nagyon jól lehet pótolni. Jómagam előszeretettel fogyasztok sovány húsokat, tojást, és gyakran eszem halat ami az Omega 3 zsírsav miatt nagyon jó választás.

Hetente legalább egyszer főzeléket is főzök, mert nemcsak laktató, de a zöldségekben lévő vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok nagyon hasznosak a szervezetnek, és szerepet játszanak számtalan betegség megelőzésében is. Tejterméket viszonylag keveset eszem ebben az időszakban, nem is igazán javasolják a szakemberek, mert sokszor ez az alapja a baba hasfájásának.

Nagyon jó növényi alternatívák vannak manapság a tejtermékek helyettesítésére, nekem a kedvencem a kókusztej: ezt gyakran használom sütésre és főzésre egyaránt.

Vannak olyan ételek, amiket kerülök a szoptatás alatt, mert puffasztanak. Ilyenek a hüvelyesek, a káposztafélék és a csípős ételek, továbbá nem eszem nyers húst és nyers tojást tartalmazó élelmiszereket.

Az ételek fűszerezésénél is nagyon figyelek arra, hogy ne használjak olyan ízeket, amik esetleg bánthatják a babám hasát. Sokan óvatosságra intik a friss anyukákat, hogy mit ne egyenek. Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy ki mit ehet, az nagyon gyermekfüggő, de érdemes szakember segítségét kérni a témában. A cukros ételeket abszolút mellőzöm az étkezéseimből, helyette természetes édesítőszereket, vagy a téli időszakban jó minőségű, termelői mézet használok - mértékkel.

Kép
forrás: GettyImages

Az étkezés mellett a vitaminpótlásra is figyelek, így ilyenkor is szedem tovább a terhesvitamint, valamint pluszban magnéziumot és cinket is fogyasztok.

Tovább olvasok
Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem