Anyaként is fitten: étkezz egészségesen a szoptatás alatt is!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: étkezz egészségesen a szoptatás alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalamat, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Két kislány, Abigél és Hédi anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálásuk is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Nagyon fontos, hogy ne csak a várandósság során, hanem a szoptatási időszakban is egészségesen étkezzünk, mivel ha ezalatt megfelelően táplálkozunk, a csecsemő összes tápanyagszükségletét fedezni tudjuk.

Elsősorban a saját tapasztalataimat szeretném megosztani veled, de mivel minden szervezet más és más, ezért mindenképp kérd ki az orvos és a védőnő véleményét is ezzel a témával kapcsolatban!

Azt tudnod kell, hogy a tejképződéshez energiára van szükség, és a szakemberek szerint egy szoptatós anya kb. 500 kcal-val többet éget el, mint egy átlag nő. Ezért is lényeges egy megfelelő, változatos étrend, amivel biztosítani tudod, hogy hasznos táplálékhoz jusson a baba és a mama is.

Ugyanúgy, mint a terhesség alatt, az anyatejes táplálás során sem kell kettő helyett enni! Napi négyszer-ötször étkezz és figyelj arra, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot, leginkább vizet fogyassz.

Személy szerint nagyon szeretem smoothie-val vagy 100%-os gyümölcslével kezdeni a napot: feltölt energiával és rengeteg vitamint tartalmaz.

Kép
forrás: GettyImages

Reggelire leginkább rozskenyeret vagy rozsból készült pékárut választok, amit hússal, zöldségekkel szoktam fogyasztani, de nagyon szeretem a gyümölcsös zabkását is, mert laktató és lassan felszívódó szénhidrát. Ebben az időszakban, bevallom őszintén, sokat eszem, de nagyon figyelek arra, hogy az minőségi, hasznos élelmiszer legyen. Ami nekem bevált, és ami miatt nálam nem szaladtak fel a plusz kilók az első babámnál sem, az a sokszor keveset elve és a fehérjedús étkezés.

Fontos, hogy ilyenkor ne koplalj, ne egyél egyoldalúan! Szoptató nőknek a szakemberek plusz fehérje és kalciumbevitelt javasolnak, amit állati eredetű fehérjével nagyon jól lehet pótolni. Jómagam előszeretettel fogyasztok sovány húsokat, tojást, és gyakran eszem halat ami az Omega 3 zsírsav miatt nagyon jó választás.

Hetente legalább egyszer főzeléket is főzök, mert nemcsak laktató, de a zöldségekben lévő vitaminok, ásványi anyagok és antioxidánsok nagyon hasznosak a szervezetnek, és szerepet játszanak számtalan betegség megelőzésében is. Tejterméket viszonylag keveset eszem ebben az időszakban, nem is igazán javasolják a szakemberek, mert sokszor ez az alapja a baba hasfájásának.

Nagyon jó növényi alternatívák vannak manapság a tejtermékek helyettesítésére, nekem a kedvencem a kókusztej: ezt gyakran használom sütésre és főzésre egyaránt.

Vannak olyan ételek, amiket kerülök a szoptatás alatt, mert puffasztanak. Ilyenek a hüvelyesek, a káposztafélék és a csípős ételek, továbbá nem eszem nyers húst és nyers tojást tartalmazó élelmiszereket.

Az ételek fűszerezésénél is nagyon figyelek arra, hogy ne használjak olyan ízeket, amik esetleg bánthatják a babám hasát. Sokan óvatosságra intik a friss anyukákat, hogy mit ne egyenek. Nekem viszont az a tapasztalatom, hogy ki mit ehet, az nagyon gyermekfüggő, de érdemes szakember segítségét kérni a témában. A cukros ételeket abszolút mellőzöm az étkezéseimből, helyette természetes édesítőszereket, vagy a téli időszakban jó minőségű, termelői mézet használok - mértékkel.

Kép
forrás: GettyImages

Az étkezés mellett a vitaminpótlásra is figyelek, így ilyenkor is szedem tovább a terhesvitamint, valamint pluszban magnéziumot és cinket is fogyasztok.

Mit milyen gyakran kell tisztítani és cserélni?

5 dolog, amit nem biztos, hogy jól csinálsz, pedig az egészséged függhet tőle!

Az edzésterv, amitől olyan formás izmaid lesznek, mint még soha!

30 perces edzés, ahol a pihenőidőből is a legtöbbed hozhatod ki!

1 éve szült, de remek formában van a magyar énekesnő, Csemer Bogi! Érdemes tanulni tőle!

Csemer Boglárka kislánya, Lenke lassan egyéves lesz, édesanyja életében azonban a babázás mellett még mindig fontos szerepe van az éneklésnek. Emellett Boggie nagyon figyel a testére, és van néhány dolog, amit sokkal komolyabban vesz, amióta anyuka lett. A Joy.hu sorozatában az énekesnő mesél most arról, hogyan lehet beiktatni a mozgást, az önmagunkra való odafigyelést egy friss anyukának a napirendjébe.

Minden a vacsorán múlik! 3 trükk, amivel karácsonyig tutira ledobsz 2 kilót

Apró, de annál hatásosabb változtatásokra van szükség!

Anyaként is fitten: a tél egészséges finomsága, a cukormenetes mandulás forrócsoki

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Elkapartam az anyajegyemet – aggódnom kellene? Itt a válasz!

Lehet, hogy apróságnak tűnik a dolog, az anyajegyekkel azonban nem árt óvatosan bánni!

Mindennapos mindfulness pillanatok, amik segítenek lelassulni az ünnepekre

Néha a legegyszerűbb momentumok képesek leginkább lelassítani és segíteni, hogy jobban figyelj magadra!

Diéta helyett pizzát eszik, de már javában készül a lagzira Meghan Markle, és nem is akárhogyan!

Meghan így is szupercsinos, de ő is, mint minden lány, a lagzin akar a legszebb lenni!

Nem csoda, hogy a fiatal srácok is bomlanak utána! Kovács Patrícia végre elárulta, mit tesz a külsejéért - exkluzív interjú

Kovács Patrícia egy igazi kortalan szépség: a külseje mindig nagyon rendben van, az alakja is kifogástalan – de tesz is azért, hogy ez így legyen. A TV2- december 2-án induló új sorozatában, a Korhatáros szerelemben a színésznő egyszerűen fantasztikusan fest, mi pedig kifaggattuk arról, hogy ezt mégis hogyan csinálja.

15 tipp, hogy 30 nap alatt karcsúbb lehess

Ha szeretnél pár kilótól megszabadulni, ezek az egyszerű tippek majd segítenek! Ráadásul ezek többségét az ünnepek alatt is be lehet tartani... A joy.hu összállítása.

Mi a teendő, ha bennragadt a tampon és nem találod?

Ha nem tudod, hol ragadt benn a tampon, az első fontos lépés: ne pánikolj!

Kisbabát vársz? Akkor ezzel a 7 szépségtermékkel nagyon vigyázz!

Van pár kozmetikai összetevő, amitől nem árt távol tartanod magad!

Anyaként is fitten: reform kakaós csiga reggelire, aminek képtelenség ellenállni

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Hogy a bőrünk is termel ösztrogént?!

Dr. Sinka Pálinkás Rita bőrgyógyásztól a bőr fiatalságáért is felelős hormonokról, azok szinten tartásáról tudtunk meg érdekes dolgokat.

15 tipp, hogy 30 nap alatt soványabb lehess

Ha szeretnél pár kilótól megszabadulni, ezek az egyszerű tippek majd segítenek! Ráadásul ezek többségét az ünnepek alatt is be lehet tartani...


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk!

Csak 1785 Ft