Anyaként is fitten: vond be okosan az egész családot az egészséges étkezésbe!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: vond be okosan az egész családot az egészséges étkezésbe!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Kép

Az egészséges táplálkozás már jó, ha a gyermekkorban elkezdődik - vélekednek a szakértők. Nem ördöngősség megoldani az egészségtudatos életmódot a piciknél sem, ha egy kicsit odafigyelünk. Most apró trükköket szeretnék megosztani veled, hogy miként tudod akár az egész családot, de leginkább a gyermekeket bevonni az egészséges táplálkozásba, és milyen egyszerű tippek váltak be nálam is, amik megkönnyítik ezt a feladatot.

  • Használj sütőzacskót! Sokszor ha úgy érzem szalad a ház és semmire nincs időm, akkor csak bekapcsolom a sütőt, befűszerezek valamilyen húst és sütőzacskóban megsütöm. Ez azért praktikus, mert igazából nincs vele szinte semmilyen munka, valamint a hús a saját zsírjában sül, ezért nem használunk plusz olajat a sütéshez, ezáltal egészségesebb, könnyebb ételt kapunk.
  • Készíts desszertet gyümölcsből! Szinte mindegyik gyerkőc szereti az édességeket. Míg tombol a jóidő, érdemes kipróbálni ezt a receptet: Sokszor készítek banánfagyit oly módon, hogy érett banánokat beteszek a fagyasztóba pár órára, amikor már egy kicsit fagyosak, kiveszem őket, majd turmixgépben pépesítem. Nagyon könnyen kanalazható, és mèg tehetünk bele akár málnát, szamócát díszítésként. A kislányom imádja!
  • Díszítsd, színesítsd az ételeket! Bár az elején ez talán hosszadalmasabb folyamat lesz, de ha belejössz, már rutinból fog menni. Úgy érzem, hogy ha egy kis játékosságot viszünk az ételekbe, könnyebben fogják a lurkók is megenni a zöldséget, gyümölcsöt. A világhálón rengeteg ilyen képet találtok segítségképp, én is onnan szoktam insipirálódni.
Kép
forrás: GettyImages
  • Nem kell lemondani a tésztaételekről sem, csak reform alapanyagokkal készítsd el őket! Ha pizzát kíván a család, készítsd zab- vagy tönkölylisztből, de túrós vagy karfiolos alappal is találsz hozzá szuper receptet.
  • Zöldségből chipset! Melyik gyermek ne szeretné a chipset?! Nincs ezzel probléma, ha nem a bolti olajos, ízfokozókkal teli verziót választjuk. Csak ízles szerint zöldségekre lesz szükséged. Nagyon jó hozzá a sárgarépa és a cukkini is. Szeld fel a zöldségeket nagyon vékonyra, majd egy sütőpapírral bélelt tepsiben süssd ropogósra őket. A gyerekek biztos, hogy élvezik majd a zöldségek roppanósságát, arról nem is beszélve, milyen gyorsan elkészül, így a mi dolgunkat is megkönnyíti a konyhában.
  • Nassolnivaló magvakból: Az étkezések között válassz egészséges nassolnivalókat a csokik és a cukorkák helyett. Rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaznak, amellett pedig nagyon laktatóak. Természetesen ezt már olyan lurkóknál tudjuk bevetni, akik elég nagyok ahhoz, hogy biztonságosan tudják enni őket.
Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem