Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Kép

Világéletemben sportoltam. Gyerekkoromban is nagyon mozgékony voltam, szüleim szerint előbb tanultam meg futni, mint járni. Nem volt kérdés számomra, hogy ha majd várandós leszek, és az egészségem engedi, folytatni szeretném a mozgást.

Rengeteg pozitív hatása van az aktív életmódnak a babavárás alatt: nemcsak segít, hogy ne szökjenek fel a felesleges plusz kilók, de kutatások szerint könnyíti a szülést, javítja a hangulatot, és segít fittnek maradni a nehéz hónapokban.

Kép
forrás: GettyImages

A szakemberek egyetértenek abban, hogy a versenysportokat kerülni kell ebben az állapotban, de ésszerű határokon belül igenis jótékony a szervezetünkre. Szülés után is könnyebb újra formába lendülnöd, ha aktív vagy ebben az időszakban. A szakemberek általában azt tanácsolják, hogy aki sportos életmódot folytatott, az a várandósság alatt is nyugodtan sportolhat, de aki sohasem edzett, az ne a terhesség alatt kezdjen bele.

Én első babámnál, és most, a második terhesség alatt is orvosi és edzői felügyelet mellett végeztem testmozgást. Mielőtt teherbe esetem, szinte minden nap mozogtam valamit, ha nem az edzőteremben, akkor itthon tornáztam. Az egyik kedvenc szabadidős tevékenységemet, a TRX-et, amikor már tudtam, hogy babát várok, abbahagytam - itt már éreztem, hogy nem igazán van erőm hozzá, és rizikós is lehet ekkora terhelés.

Fontos, hogy mindenképp kérd ki az orvos é a védőnő véleményét a sportokkal kapcsolatban, ők meg tudják állapítani, hogy veszélyes-e esetleg a magzatra nézve, vagy az anya egészségi állapota megengedi-e a további mozgást.

Kép
forrás: GettyImages

Szerencsére nekem semmiféle komoly problémám nem volt az egészségemmel kapcsolatban, a hasam sem akadályozott még az utolsó hónapokban sem, a 29. hétig jártam csoportos aerobic órákra heti kétszer vagy háromszor, ahogy az időbeosztásom és a családi programjaink engedték.

Az első trimeszterben éreztem azért, hogy fáradtabb vagyok, és sokszor le is álltam a gyakorlatokkal. Szerencsére az edzőm mindig figyelt rám, és könnyített feladatokat végeztem. Ha step aerobic órára mentem, a step padot is elhagytam, valamint minden alkalommal figyeltünk rá, hogy a pulzusom ne menjen 130 fölé. Ha talajgyarkorlatokra került a sor, a hasizomgyakorlatokat - érthető módon - mindig kihagytam, helyette csípőemelést végeztem.

A második trimeszterben végig intenzíven mozogtam, ez volt az az időszak, amikor tényleg úgy éreztem, hogy az erőm teljében vagyok, és sokszor még otthon is tornáztam különféle videó megosztó portálokon található kismama tornákra. Szerencsére manapság nagyon sokféle felvétel közül választhat a várandós anyuka, én is szinte mindig másra tornáztam.

A harmadik trimeszterben lassítottam a tempón, figyeltem a testem és a baba jelzéseit, és ha kellett, megálltam edzés közben is. Szerintem mindenki érzi, ha esetleg sok, vagy megterhelő a mozgás - ilyenkor fontos, hogy ne erőltessük meg magunkat!

5 reggeli, amit az irodai konyhád mikrójában is elkészíthetsz, méghozzá 5 perc alatt

Néha egy bögre forró finomság elég ahhoz, hogy a helyes vágányra terelődjön az ember munkanapja. Készítettél már fűszeres zabkását és más ínyencségeket a mikróban? Én most kipróbáltam néhány mikrózható reggeli receptet.

Böllér, hentes, pékné – te tudod, hogy milyen ételre utalnak ezek a kifejezések?

Számtalan fogásunk van, ami egy foglalkozást űző személyről, vagy épp annak feleségéről kapta a nevét. Te tudod, hogy melyik mit takar? Az evamagazin.hu összeállítása.

Mi szóltunk: felejtsd el ezt a 2 egészséges ételt, ha fogyni akarsz!

Finomak, tápanyagdúsak, de tömve vannak kalóriával!

Serena Williams kis híján belehalt a szülésbe, és először mesélt róla

Sokkoló dolgokat osztott meg a rajongóival a teniszfenomén.

Böjt alatt a legjobb hír: Kutatások szerint a vegán étrenddel lehet a legtovább élni

Ennél is meglepőbb az, hogy azoknál a népcsoportoknál, ahol semmilyen állati eredetű táplálékot nem fogyasztanak, azoknál a leghosszabb az átlag életkor.

Tippek kajafotózáshoz, hogy te is villoghass az instán!

Hogy mitől lesz jó egy ételfotó? Attól, hogy rutinnal készíted el. Abban az esetben viszont, ha még nem éreztél rá igazán, most segítek, mire érdemes figyelned, hogy végre te is villoghass a főztöddel az instán! Ne félj, nem kell gasztrofósnak lenned ahhoz, hogy legyen pár csinos képed a hétvégi húslevesről.

Egy évtizedig iszonyatos fájdalmai voltak a fiatal nőnek szex közben – meglepő ok állt a háttérben

Hosszú idő és nagyon sok orvosi vizsgálat után derült fény a betegségére.

Tanulj te is a SHAPE fittmamitól, Mészáros Bogitól!

A legfrissebb SHAPE magazinban megismerkedhetsz Mészáros Bogi történetével, aki az Én jobban blog szerzője, és aki a kisfia születése után teljesen átalakította az életét, és ő lett az egyik legfittebb mami, akit megismertünk!


A bikinialak most készül!

Csak 999 Ft