Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Kép

Világéletemben sportoltam. Gyerekkoromban is nagyon mozgékony voltam, szüleim szerint előbb tanultam meg futni, mint járni. Nem volt kérdés számomra, hogy ha majd várandós leszek, és az egészségem engedi, folytatni szeretném a mozgást.

Rengeteg pozitív hatása van az aktív életmódnak a babavárás alatt: nemcsak segít, hogy ne szökjenek fel a felesleges plusz kilók, de kutatások szerint könnyíti a szülést, javítja a hangulatot, és segít fittnek maradni a nehéz hónapokban.

Kép
forrás: GettyImages

A szakemberek egyetértenek abban, hogy a versenysportokat kerülni kell ebben az állapotban, de ésszerű határokon belül igenis jótékony a szervezetünkre. Szülés után is könnyebb újra formába lendülnöd, ha aktív vagy ebben az időszakban. A szakemberek általában azt tanácsolják, hogy aki sportos életmódot folytatott, az a várandósság alatt is nyugodtan sportolhat, de aki sohasem edzett, az ne a terhesség alatt kezdjen bele.

Én első babámnál, és most, a második terhesség alatt is orvosi és edzői felügyelet mellett végeztem testmozgást. Mielőtt teherbe esetem, szinte minden nap mozogtam valamit, ha nem az edzőteremben, akkor itthon tornáztam. Az egyik kedvenc szabadidős tevékenységemet, a TRX-et, amikor már tudtam, hogy babát várok, abbahagytam - itt már éreztem, hogy nem igazán van erőm hozzá, és rizikós is lehet ekkora terhelés.

Fontos, hogy mindenképp kérd ki az orvos é a védőnő véleményét a sportokkal kapcsolatban, ők meg tudják állapítani, hogy veszélyes-e esetleg a magzatra nézve, vagy az anya egészségi állapota megengedi-e a további mozgást.

Kép
forrás: GettyImages

Szerencsére nekem semmiféle komoly problémám nem volt az egészségemmel kapcsolatban, a hasam sem akadályozott még az utolsó hónapokban sem, a 29. hétig jártam csoportos aerobic órákra heti kétszer vagy háromszor, ahogy az időbeosztásom és a családi programjaink engedték.

Az első trimeszterben éreztem azért, hogy fáradtabb vagyok, és sokszor le is álltam a gyakorlatokkal. Szerencsére az edzőm mindig figyelt rám, és könnyített feladatokat végeztem. Ha step aerobic órára mentem, a step padot is elhagytam, valamint minden alkalommal figyeltünk rá, hogy a pulzusom ne menjen 130 fölé. Ha talajgyarkorlatokra került a sor, a hasizomgyakorlatokat - érthető módon - mindig kihagytam, helyette csípőemelést végeztem.

A második trimeszterben végig intenzíven mozogtam, ez volt az az időszak, amikor tényleg úgy éreztem, hogy az erőm teljében vagyok, és sokszor még otthon is tornáztam különféle videó megosztó portálokon található kismama tornákra. Szerencsére manapság nagyon sokféle felvétel közül választhat a várandós anyuka, én is szinte mindig másra tornáztam.

A harmadik trimeszterben lassítottam a tempón, figyeltem a testem és a baba jelzéseit, és ha kellett, megálltam edzés közben is. Szerintem mindenki érzi, ha esetleg sok, vagy megterhelő a mozgás - ilyenkor fontos, hogy ne erőltessük meg magunkat!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem