Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: ha lehet, sportolj a várandósság alatt, de ezekre figyelj oda!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Kép

Világéletemben sportoltam. Gyerekkoromban is nagyon mozgékony voltam, szüleim szerint előbb tanultam meg futni, mint járni. Nem volt kérdés számomra, hogy ha majd várandós leszek, és az egészségem engedi, folytatni szeretném a mozgást.

Rengeteg pozitív hatása van az aktív életmódnak a babavárás alatt: nemcsak segít, hogy ne szökjenek fel a felesleges plusz kilók, de kutatások szerint könnyíti a szülést, javítja a hangulatot, és segít fittnek maradni a nehéz hónapokban.

Kép
forrás: GettyImages

A szakemberek egyetértenek abban, hogy a versenysportokat kerülni kell ebben az állapotban, de ésszerű határokon belül igenis jótékony a szervezetünkre. Szülés után is könnyebb újra formába lendülnöd, ha aktív vagy ebben az időszakban. A szakemberek általában azt tanácsolják, hogy aki sportos életmódot folytatott, az a várandósság alatt is nyugodtan sportolhat, de aki sohasem edzett, az ne a terhesség alatt kezdjen bele.

Én első babámnál, és most, a második terhesség alatt is orvosi és edzői felügyelet mellett végeztem testmozgást. Mielőtt teherbe esetem, szinte minden nap mozogtam valamit, ha nem az edzőteremben, akkor itthon tornáztam. Az egyik kedvenc szabadidős tevékenységemet, a TRX-et, amikor már tudtam, hogy babát várok, abbahagytam - itt már éreztem, hogy nem igazán van erőm hozzá, és rizikós is lehet ekkora terhelés.

Fontos, hogy mindenképp kérd ki az orvos é a védőnő véleményét a sportokkal kapcsolatban, ők meg tudják állapítani, hogy veszélyes-e esetleg a magzatra nézve, vagy az anya egészségi állapota megengedi-e a további mozgást.

Kép
forrás: GettyImages

Szerencsére nekem semmiféle komoly problémám nem volt az egészségemmel kapcsolatban, a hasam sem akadályozott még az utolsó hónapokban sem, a 29. hétig jártam csoportos aerobic órákra heti kétszer vagy háromszor, ahogy az időbeosztásom és a családi programjaink engedték.

Az első trimeszterben éreztem azért, hogy fáradtabb vagyok, és sokszor le is álltam a gyakorlatokkal. Szerencsére az edzőm mindig figyelt rám, és könnyített feladatokat végeztem. Ha step aerobic órára mentem, a step padot is elhagytam, valamint minden alkalommal figyeltünk rá, hogy a pulzusom ne menjen 130 fölé. Ha talajgyarkorlatokra került a sor, a hasizomgyakorlatokat - érthető módon - mindig kihagytam, helyette csípőemelést végeztem.

A második trimeszterben végig intenzíven mozogtam, ez volt az az időszak, amikor tényleg úgy éreztem, hogy az erőm teljében vagyok, és sokszor még otthon is tornáztam különféle videó megosztó portálokon található kismama tornákra. Szerencsére manapság nagyon sokféle felvétel közül választhat a várandós anyuka, én is szinte mindig másra tornáztam.

A harmadik trimeszterben lassítottam a tempón, figyeltem a testem és a baba jelzéseit, és ha kellett, megálltam edzés közben is. Szerintem mindenki érzi, ha esetleg sok, vagy megterhelő a mozgás - ilyenkor fontos, hogy ne erőltessük meg magunkat!

Itt a tökéletes süti a barátnős beszélgetésekhez

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

5 tipp, ami segít, hogy vékonyabb és tónusosabb legyen a combod

Ki ne szeretne feszes, vékony és formás combokkal hódítani? Most összeszedtük, mit kell tudnod comb edzés és diéta témájában ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a virgácsaidból!

Kávé terhesség alatt: szabad vagy sem?

Amikor a várandós hírességek kávéval a kezükben sétálnak az utcán, rengeteg támadást kapnak, hogy a koffein mennyire árt a babának, és nem megengedett a kávé terhesség alatt.

Így segíts a pasidnak formába lendülni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ó, te jó ég! 1600 pluszkalória az irodai nasikkal észrevétlenül?

Bizony! Egy új kutatás szerint hetente ennyivel több kalóriát juttatnak be sokan az irodai nasikkal. Ez pedig nagyjából majdnem olyan, mintha egy napnak megfelelő plusz ételmennyiséget fogyasztanál el…

Ismerd meg a BDD testképzavar gyakori tüneteit!

Ha a testképzavarokról esik szó, mindenkinek az anorexia és a bulimia jut eszébe. Pedig van több ilyen rendellenesség, és egy kevésbé ismert, a BDD (Body Dysmorphic Disorder, vagyis testdiszmorfiás zavar), ami legalább ennyire veszélyes.

Kim Kardashian egyszerű trükkje, hogy egy edzést se hagyjon ki

Ha követed Kim Kardashiant az Instagramon, biztosan feltűnt, hogy újabban nagyon rákapcsolt az edzésre, és minden nap kitesz valamit róla a sztorijába.

Az Éva magazin keresi a legstílusosabb anya-lány és anya-fiú párost!

Vajon ki lesz a Legstílusosabb anya-lány, illetve anya-fiú páros 2018-ban?

Klasszikus menzai desszertek fitt változatban – próbáld ki mindkettőt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megjelent a Shape legfrissebb száma!

Főszerkesztőnk ajánlója:

Egyszer már sikerült NEM híznom a nyaraláson – elmondom, hogyan

Ha nyaralás, akkor ott a pihenés, sok program, meleg, napsütés, és egy csomó szuper élmény – na meg persze a hízás is! Hiszen, ki akarná (tudná) visszafogni magát, amikor egy olyan helyen van, ahol új ízeket lehet megkóstolni, esetleg a reggeli svédasztal telis-tele van mindenféle finomsággal? És, ha ez az egy-két hét van az évben, amikor tényleg rendesen kikapcsolódsz hosszabb ideig, akkor miért ne élveznéd azt ki maximálisan?

Sport a hőségben: 5 dolog, amire ügyelj nyáron

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

7 jel, hogy nem vagy gluténérzékeny, de a glutén nem a barátod

Avagy mi a különbség a glutérzékenység és gluténintolerancia között? A glutén elsőszámú közellenség mostanában, és sokan akkor is lemondanak róla divatból, ha a szervezetük tökéletesen fel tudja dolgozni. Viszont ott van az a csoport is, akik ugyan nem szenvednek diagnosztizált érzékenységben, mégsem tesz jót a szervezetük számára. De honnan tudhatod meg, hogy te hova tartozol?

7 jel, hogy nem vagy gluténérzékeny, de a glutén nem a barátod

Avagy mi a különbség a glutérzékenység és gluténintolerancia között? A glutén elsőszámú közellenség mostanában, és sokan akkor is lemondanak róla divatból, ha a szervezetük tökéletesen fel tudja dolgozni. Viszont ott van az a csoport is, akik ugyan nem szenvednek diagnosztizált érzékenységben, mégsem tesz jót a szervezetük számára. De honnan tudhatod meg, hogy te hova tartozol?

Meleged van? Egyél chilit!

És vannak tippjeink fázósoknak is!

Így tartja magát formában a Miss Balaton szépségkirálynője

Íme, 4 otthon is végezhető, de hatékony gyakorlat!

Alakbarát törökmogyorós kuglóf recept: ki kell próbálnod!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Nehéz időszak az életmódváltásban? 5 tipp, hogy átlendülj rajta!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megtudod, mi történik veled 4 órával azután, hogy megeszel 5 diót

A dió egy egészen egyszerű étel, mégis olyan fantasztikus hatással van a testedre, hogy azt talán elképzelni sem tudod. És a legjobb, hogy mindössze 4 óra alatt bekövetkeznek a változások!

Jó hír, ha heges a bőröd, egy új eljárással eltűntethetőek a nyomok!

Sérülés, betegségek nyomai végre eltűntethetők, csökkenthetők ezzel az eljárással.


Hozd ki magadból a maximumot!

Csak 999 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem