Anyaként is fitten: 10 dolog, ami segít, hogy csúcsformában legyél a terhesség alatt is!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: 10 dolog, ami segít, hogy csúcsformában legyél a terhesség alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Farkas-Halász Évi
Farkas-Halász Évi

Mindkét várandósságom alatt rendszeresen végeztem testmozgást, és figyeltem az étkezésemre. Ebben a bejegyzésben tippeket szeretnék Nektek adni, hogy tudtok abban a bizonyos 9 hónapban is fittek, energikusak maradni. Itt is azt javaslom, hogy bármibe kezdtek, előtte konzultáljatok az orvosotokkal, mert minden terhesség és szervezet más és más.

Nekem a következő 10 dolog nagyon bevált!

1. Sétálj a friss levegőn!

Ha van rá lehetőséged, sétálj a természetben akár hetente több alkalommal is! Engem mindig feltölt energiával a napsütés és a környezet. Barátnőkkel ráadásul remek kikapcsolódás, ha kibeszélitek magatokat, vagy közben mókàztok egy kicsit.

2. Tornával a hátfájás ellen!

A nagy pocak általában megviseli a hátunkat és a gerincünket. Megoldás lehet erre a kismamajóga és a speciális gerinctréning órák. Én kipróbáltam, nekem nagyon bevált.

3. Vízisportok

Itt a nyár és a hőség, így mindenkinek jól esik egy kis csobbanás. A legtöbb szakember ajànlja az úszást várandósság alatt is, mivel leveszi a terheket az izületekről, ellazít és a sérülés kockázata is kicsi. Nem árt azonban vigyázni! Csak megbízható helyre menj a fertőzések elkerülése végett, illetve amíg zárt a méhszáj, addig általában az orvosok is engedélyezni szokták ezt a sportot.

Kép
forrás: GettyImages

4. Kerüld a gyorséttermeket!

Nem arról van szó, hogy nem lehet egyszer-kétszer "bűnözni" a babavárás alatt (nálam is megtörtént, finom gnoccit ettem), de hidd el, a minőségi étkezést meghálálja a baba és a te szervezeted is!

5. Igyál sok folyadékot!

Most, hogy tombol a kánikula, nekünk, kismamáknak is nagyon kell figyelnünk a megfelelő folyadékbevitelre. Szénsavas, cukros üdítők helyett készíts magadnak steviával ízesített limonádét vagy igyál sok ásványvizet!

6. Kezdd smoothival a napod!

Nemcsak nagyon finomak ezek az italok, de rengeteg energiával töltenek fel már reggel, próbáld ki!

7. Nassolj zöldégeket!

Készíts mártogatóst joghurtból vagy tejfölből és fogyassz hozzá répát vagy uborkát az esti filmezéshez. Garantáltan alakbarát és egészséges.

Kép
forrás: GettyImages

8. Kerüld a tartósítószeres ételeket!

Tudom, hogy ha fáradt, ingerlékeny az ember, akkor nem igazán van kedve főzni és beéri félkész ételekkel is. De ilyenkor is törekedj arra, hogy minőségi, tápláló fogásokat válassz! Egy könnyű salátát összedobni nagyon egyszerű, pár pecet vesz igénybe, és legalább tudod, hogy mi kerül bele!

9. Sokszor egyél keveset!

Ez szinte egy alapelv a várandósság alatt. A gyomrodat sem terheli meg és segít a súlyod kordában tartásában is.

10. Ügyelj a megfelelő mennyiségű pihenésre!

Még ha az egész babavárás alatt aktív is vagy, fontos, hogy figyelj a tested jelzéseire és ha kell, többször is pihenj le egy nap, ha van rá lehetőséged!

Tovább olvasok
Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.

Készülődj az ünnepekre diétás süteménnyel

Mert karácsonykor is lehet tudatosan étkezni!

7 dolog, amit tegyél meg magadért az adventi időszakban

Az adventi időszaknak a meghitt pillanatokról kellene szólnia, mégis általában az ajándékok utáni kajtatás és rohanás van terítéken. Épp ezért, összeszedtünk néhány dolgot, amit ha megteszel magadért, sokkal kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb lehetsz!

Ettől öregszünk gyorsabban

A jó hír, hogy már tudják az okát, te pedig tehetsz ellene.

9 élelmiszer, amelyek bár egészségesnek tűnnek, durva gyomorpanaszokat okozhatnak

Érezted már úgy, hogy egy adag popcorn, egy tál saláta vagy fokhagymás pirítós teljesen kiütött? Hogy hirtelen úgy felpuffadtál, mint egy lufi, görcsölt és feszített a hasad vagy égett a gyomrod? Ha eddig nem gondoltad, hogy egyes ételek pillanatok alatt így megboríthatják az emésztésed, jó ha tudod mik lehetnek a bűnösök!

Egy új vakcina megoldás lehet a gluténérzékenységre

Hamarosan a cöliákiában szenvedőknek sem kell lemondaniuk a gluténtartalmú ételekről.

A legegyszerűbb módszerek a nassolási vágy leküzdésére

Rengetegen panaszkodnak arra, hogy képtelenek eluralkodni a nassolási vágyukon, és ez a tél közeledtével még nehezebb lesz. Mi a megoldás?

Készítsd el a tejszelet házi, cukormentes változatát - recept

Büntetlenül fogyasztható tejszelet: igen, létezik!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem