Anyaként is fitten: 10 dolog, ami segít, hogy csúcsformában legyél a terhesség alatt is!
Getty Images
Előfizetek

Anyaként is fitten: 10 dolog, ami segít, hogy csúcsformában legyél a terhesség alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az Anyaként is fitten blog megálmodója, Évi


29 éves anyuka vagyok, két éve vezetem az oldalam, ahol leginkább egészséges recepteket és sporttal kapcsolatos tippeket osztok meg az olvasókkal. Egy kislány, Abigél anyukája vagyok, az ő egészséges és kiegyensúlyozott táplálása is nagyon fontos számomra, ezért a receptjeim akár gyermekeknek is elkészíthetőek.

Jelenleg 36 hetes várandós vagyok a második babámmal, bár már azért óvatosabban, de a mai napig tornázom, odafigyelek az étkezésemre és ez így volt az első terhességem alatt is.

Farkas-Halász Évi
Farkas-Halász Évi

Mindkét várandósságom alatt rendszeresen végeztem testmozgást, és figyeltem az étkezésemre. Ebben a bejegyzésben tippeket szeretnék Nektek adni, hogy tudtok abban a bizonyos 9 hónapban is fittek, energikusak maradni. Itt is azt javaslom, hogy bármibe kezdtek, előtte konzultáljatok az orvosotokkal, mert minden terhesség és szervezet más és más.

Nekem a következő 10 dolog nagyon bevált!

1. Sétálj a friss levegőn!

Ha van rá lehetőséged, sétálj a természetben akár hetente több alkalommal is! Engem mindig feltölt energiával a napsütés és a környezet. Barátnőkkel ráadásul remek kikapcsolódás, ha kibeszélitek magatokat, vagy közben mókàztok egy kicsit.

2. Tornával a hátfájás ellen!

A nagy pocak általában megviseli a hátunkat és a gerincünket. Megoldás lehet erre a kismamajóga és a speciális gerinctréning órák. Én kipróbáltam, nekem nagyon bevált.

3. Vízisportok

Itt a nyár és a hőség, így mindenkinek jól esik egy kis csobbanás. A legtöbb szakember ajànlja az úszást várandósság alatt is, mivel leveszi a terheket az izületekről, ellazít és a sérülés kockázata is kicsi. Nem árt azonban vigyázni! Csak megbízható helyre menj a fertőzések elkerülése végett, illetve amíg zárt a méhszáj, addig általában az orvosok is engedélyezni szokták ezt a sportot.

Kép
forrás: GettyImages

4. Kerüld a gyorséttermeket!

Nem arról van szó, hogy nem lehet egyszer-kétszer "bűnözni" a babavárás alatt (nálam is megtörtént, finom gnoccit ettem), de hidd el, a minőségi étkezést meghálálja a baba és a te szervezeted is!

5. Igyál sok folyadékot!

Most, hogy tombol a kánikula, nekünk, kismamáknak is nagyon kell figyelnünk a megfelelő folyadékbevitelre. Szénsavas, cukros üdítők helyett készíts magadnak steviával ízesített limonádét vagy igyál sok ásványvizet!

6. Kezdd smoothival a napod!

Nemcsak nagyon finomak ezek az italok, de rengeteg energiával töltenek fel már reggel, próbáld ki!

7. Nassolj zöldégeket!

Készíts mártogatóst joghurtból vagy tejfölből és fogyassz hozzá répát vagy uborkát az esti filmezéshez. Garantáltan alakbarát és egészséges.

Kép
forrás: GettyImages

8. Kerüld a tartósítószeres ételeket!

Tudom, hogy ha fáradt, ingerlékeny az ember, akkor nem igazán van kedve főzni és beéri félkész ételekkel is. De ilyenkor is törekedj arra, hogy minőségi, tápláló fogásokat válassz! Egy könnyű salátát összedobni nagyon egyszerű, pár pecet vesz igénybe, és legalább tudod, hogy mi kerül bele!

9. Sokszor egyél keveset!

Ez szinte egy alapelv a várandósság alatt. A gyomrodat sem terheli meg és segít a súlyod kordában tartásában is.

10. Ügyelj a megfelelő mennyiségű pihenésre!

Még ha az egész babavárás alatt aktív is vagy, fontos, hogy figyelj a tested jelzéseire és ha kell, többször is pihenj le egy nap, ha van rá lehetőséged!

Tovább olvasok
Bivalyerős hasizmokat akarsz? Így lesz abszolút tökéletes a plank pózod

A lapos has titka a jó genetika mellett a tudatos táplálkozás, és csak ezek után jön az edzés. A plank póz minden idők egyik legjobb hasizomgyakorlata, de csak kevesen hajtják végre abszolút tökéletesen!

Lapos has Kate Hudson-módra: tanuld meg a filmcsillag tuti gyakorlatait!

Kétség sem férhet ahhoz, hogy a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film sztárja Hollywood egyik legsportosabb nője, aki a harmadik szülése után is seperc alatt visszatért kedvenc edzésmódszeréhez.

Az áfonya 6 csodálatos hatása, amiről talán nem is tudtál

Indul az áfonyaszezon: reméljük, hogy te is bőségesen fogyasztod a szezon egyik legegészségesebb gyümölcsét. De tudtad, hogy az ízén kívül pontosan miért is érdemes sok áfonyát enni?

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Velük vigyázz! Ételek, amik tönkrevágják a pihentető alvásodat

Közvetlenül a lefekvés előtt enni sosem túl jó ötlet, mert nehezebben alszik el az ember, és az alvás sem lesz olyan pihentető. Ha mégis késő este vagy kénytelen enni, a következő ételeket tedd tiltólistára, ha nem akarsz egész éjszaka forgolódni!

Nehezen veszed rá magad, hogy több zöldséget egyél? Tippek, amikkel végre sikerülhet!

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy szinte minden étkezéshez kellene valamilyen zöldséget enni, mégis úgy érzed, ez számodra kivitelezhetetlen? Pedig hidd el, könnyebb, mint gondolnád!

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Eláruljuk a választ

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

5 világsztár, akinek örökre elege lett az állandó diétázásból

Van, hogy azt érzed, itt a vége, mert már rémesen belefáradtál a kalóriaszámlálásba és az önkínzásba? A következő világsztárok is eljutottak már erre a pontra!

Üres gyomorral jobb futni, mint egy ütős reggelivel? Itt a válasz

Minden szervezet más: vannak, akik képtelenek elindítani a napot egy jó kis reggeli nélkül, mások délben fogyasztják el az első falatokat. De ha edzel, mi legyen a reggelivel?

Ez a véleménye a szakértőknek az agyondícsért citromos vízről

Biztosan ezerszer hallottad már, hogy érdemes citromos vízzel indítani a napot, mert felpörgeti az anyagcserét, lúgosít és salaktalanít is. De vajon ez a módszer tényleg hatásos? Ezt gondolják róla a szakértők!

A jövő a vegánoké – 8 érv miért ez a nyerő életforma

A jövő a húsmentes életmód felé mutat – hamarosan tarthatatlanná válik majd, hogy minden áldott nap és naponta többször is húst vagy hústerméket fogyasszunk. Felemésztjük vele a környezetünket, hiszen az állattenyésztés rengeteg szennyező anyagot termel. Az állatokat pedig olyan szerekkel kezelik, amik hosszú távon ártanak az egészségünknek. Ha ennyi még nem lenne elég, van még 8 érvünk a vegán táplálkozás mellett.

Isteni vendégváró pohárdesszert, amivel biztosan nem okozol csalódást

Egészséges, gyors édességre vágysz, amivel lenyűgözöd a vendégeidet, és a plusz kalóriáktól sem kell tartanod? A következő pohárkrémet pofonegyszerű elkészíteni!

Kezdő vagy? Ezért lenne fontos, hogy szabad súlyok helyett gépeken tanulj meg edzeni

Végre belevetetted magad az edzés világába, és rászántad magad, hogy rendszeresen járj konditerembe? Ez szuper, ám azt tudod, hogy szabad súlyok helyett nagyon fontos lenne, hogy először a gépeken tanulj meg mindent?

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Emeld a tétet és fuss egy jó ügy érdekében

Világszerte a gerincsérültekért futnak május 5-én

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

A kiegyensúlyozott táplálkozásnak épp olyan fontos része a jó zsírok fogyasztása, mint a fehérjék és a szénhidrátok jelenléte. De te tudod pontosan, mennyi zsírt kellene enned?

Diéta vagy életmódváltás? Ezek egy profi tapasztalatai!

Vajon a pár hetes diéták hatékonyabbak, vagy az életmdváltás, ha a fogyás a cél? A választ biztosan tudod, de talán az okokkal nem vagy tisztában - következzenek egy igazi profi tapasztalatai!


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem