10 apró változtatás a diétádban, ami látványos eredményt hoz a fogyásodban
Getty Images
Előfizetek

10 apró változtatás a diétádban, ami látványos eredményt hoz a fogyásodban

A cikk támogatója a Pepsi
Szeretnél fogyni pár kilót, de se időd, se energiád egy drasztikus diétához? Akkor a következő tippeket imádni fogod!

Ha figyelsz az életmódodra, biztosan tudod, hogy a szigorú diéták és a különféle divatos fogyókúrák helyett sokkal többet érsz el, ha alapjaiban változtatsz az életmódodon. Nem azt mondjuk, hogy mostantól soha többé nem ehetsz pizzát és csokit, mert néha igenis kell a bűnözés! Viszont ha lehet, a szokásosnál ritkábban tarts csaló napot, ám mellette van még néhány apró trükk, amiket ha bevetsz, garantáltan elmozdul majd a vágyott irányba a mérleg nyelve!

Kép
forrás: GettyImages

Indítsd jól a napot!

Felkelsz, és rögtön a kávéfőző felé veszed az irányt? Ez nem tragédia, de próbálj ki valami újat: kezdd a napot egy pohár citromos vízzel, és egy pár perc múlva jöjjön csak a kávé! A citromos langyos víz egy egyszerű és szuper trükk arra, hogy beinduljon az anyagcsere -, ráadásul méregteleníti a májat. Próbáld ki, és imádni fogod!

Viszlát, cukros italok!

A fogyókúrában hatalmas szerepe van a folyadékfogyasztásnak. Ha imádod a dobozos italokat, a cukros üdítőket, mostantól próbálj ki helyettük alternatív megoldásokat, mert nem is hinnéd, mennyi cukrot tartalmaznak! Válassz cukormentes üdítőket, sokkal jobban jársz velük! A Pepsi újdonságát, a Pepsi Blacket érdemes megkóstolnod: ez egy igazi, kalóriamentes hűsítő, az íze viszont épp olyan, mint a hagyományos kólának!

Igyál kicsit több vizet!

Most őszintén, te mennyit iszol egy nap? A szervezetnek minimum 2 liter vízre van szüksége, ha pedig nyár van és hőség, akkor még sokkal többre. Az is lehet, hogy sokszor nem is éhes vagy, hanem szomjas, ezért is eszel többet – mostantól törekedj arra, hogy elegendő vizet vigyél a szervezetedbe!

Egyél!

A reggelit sokszor elcsalod, ebédelni alig van időd, nap közben végszükség esetén marad a csoki, este pedig felfalod a fél hűtőt? A fogyás titka tényleg a rendszeres étkezés, hiszen akkor nem éhezteted ki a testedet, és nem fogod akarni a felesleges kalóriákat. Igenis szánj időt a reggelire, ebédre és vacsorára, nap közben pedig mindig legyen nálad egy kis dió, mandula, egy alma – hogy legyen mit nassolgatnod!

Fehér helyett barna

Ezt nem nehéz betartani, de tényleg! Ha már köretet eszel, és nem salátára vágysz, akkor fehér helyett barna rizst válassz, a fehér kenyeret pedig cseréld rozsra vagy teljes kiőrlésű lisztből készültre!

Nyers zöldségek mindenek előtt

Nem csak a vitamintartalmuk miatt érdemes minden étkezéshez valami friss zöldséget enni! A fogyáshoz elengedhetetlenek a rostok, a zöldségek legtöbbje pedig nagyon is rostdús! Próbálj legalább ebédre és vacsorára salátát választani a fő fogás mellé, ha pedig ez nehezen megy, kezdd a napot egy zöldturmixszal!

Ismerkedj!

Chia mag, quinoa, avokádó – sokat olvasol róluk, de nem rajongsz az ilyen „huncutságokért”? Pedig érdemes új dolgokat kipróbálni, hiszen a változatosság sosem árt!

Fűszerezz!

Itt a nyár, tele vannak a boltok polcai friss fűszerekkel! Hidd el, egészen más íze lesz az ételnek, vagy egy egyszerű salátának is, ha friss zöldfűszerekkel dobod fel! Emellett nem árt beszerezned némi fahéjat, chiliport, kurkumát – ezek ugyanis a zsírégetést is serkentik!

Válogass!

Igen, ha magadnak főzöl, arra bizony időt és energiát kell szánni, de megéri, mert nagyon nem mindegy, mit viszel be a szervezetedbe. A készételek, a gyorskaják rengeteg tartósítószert tartalmaznak, amik szintén gátolják a fogyásodat! Mostantól nézd meg jobban, mit eszel, iktasd be a piacozást, és alaposan nézd meg, miből főzöl!

Lassulj le!

Akármennyire is rohanó életviteled van, próbálj az étkezésre kicsit másként gondolni! Szánj időt az étel elfogyasztására, alaposan rágj meg mindent, élvezd ki az ízeket: ez nemcsak azért jó, mert előbb érzed majd, hogy tele vagy, és ne tudsz többet enni, de az is fontos, hogy a testnek ne csak félig megrágott ételeket kelljen megemésztenie.

Kép
forrás: GettyImages

Hidd el, megéri változtatni – hamarosan látni fogod az eredményt is!

Tovább olvasok
Csokirajongóknak kötelező: törökmogyorós, csokoládés pite

Néha kell egy kis bűnözés! A következő mennyei, csokis édesség ugyan nem tartalmaz kevés kalóriát, viszont egészséges, alakbarát hozzávalókból készül, így néha simán megengedheted magadnak, hogy ilyesmit egyél, mondjuk reggelire!

Órákat ülsz minden nap? Ezeket a nyújtó gyakorlatokat ismerned kell

Most őszintén: te mennyi időt fordítasz a nyújtásra? A streching elemi fontosságú, ha sokat sportolsz, de akkor is nagyon kell, ha minden nap órákat ülsz a számítógép előtt. A következő gyakorlatokat érdemes lenne minél gyakrabban végezned!

Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem