Egy edzésfüggő vallomásai: Nélkülözhetetlen kedvenceim
Előfizetek

Egy edzésfüggő vallomásai: Nélkülözhetetlen kedvenceim

Mindenkinek, aki azt mondja, hogy "nincs ideje edzeni", meg kellene ismernie Virit. Az egy dolog, hogy egy zenei cégcsoportot vezet, feleség, két kutya és egy cica gazdája, de mellette még arra is van ideje, hogy annyit eddzen, mint egy élsportoló. Hogyan csinálja? Erről ír nekünk minden héten. Hidd el, nagyon motiváló lesz!
Olvasd el ezt is!

Manapság annyi minden van, ami megkönnyíti azt, hogy sportszenvedélyünknek hódolhassunk! Kütyük és eszközök hada segít minket abban, hogy a lehető legaktívabb életet élhessük. Én minden reggel több, rogyásig megpakolt táskával indulok el, hogy az aznapi minimum két edzésemre (és a clean étkezéseimre) nálam legyen minden fontos dolog. Mivel emiatt már elég profivá váltam az elmúlt években, az alábbiakban megpróbálok nektek is segíteni, hogy az összekészülés ne legyen egyenlő egy idegrohammal és egy csontig leizzadással.

A legjobb, ha az edzőtáskánk folyamatosan be van pakolva (legalább az alapdarabokkal), így nem kell a nulláról összerakni reggelente, és ezzel kockáztatni, hogy valamit otthon felejtünk. És persze azért is, nehogy utolsó pillanatban kihagyjuk az edzést, csak mert már nincs idő bekészíteni az összes dolgot.

De hogy is néz ki egy alappakk? A táskátokban mindenképp legyen papucs, mikroszálas törölköző – a legjobb találmány, nekem minden mennyiségben van otthon: pici az arcomnak, közepes, amit le tudok teríteni a szőnyegre, ha pl. hasazunk, nagy a zuhanyzáshoz, és kifejezetten jógamatrac méretű, amit bikramon szoktam használni –, vízálló (mert hajlamosak néha kifolyni a kencék sajnos) neszesszer tartó, benne pedig utazó kiszerelésben a pipere cuccok.

Hajszárító szinte minden sportkomplexumban van, de hajkefét vigyetek, és én speciel hordok magammal egy mini hajvasalót is, ugyanis a frufrum hajlamos rá, hogy edzések után égnek álljon, és olyankor a tükörképem leginkább egy dühöngő örültéhez hasonlít! Sminkcucc, váltóruha, esetleg fürdőruha, ha mentek szaunázni is…

Hogy ezen kívül milyen extrákkal egészítem ki az eszköztáramat? Most bemutatom a kedvenc sportkellékeimet.

  • Mezítlábas „edzőcipő”: Rengeteg féle edzést egyszerűen nem lehet cipőben csinálni, vagy a kultúrája, vagy a jellege miatt. Több márka is gyárt ilyen, balettcipőre emlékeztető, hajlékony kis szerkezetet, ami megvédi a lábat az apró sérülésektől, mégis mezítlábas hatást kelt és irtó kényelmes. Én a tatamin végzett HIIT edzéseimen szoktam hordani, illetve néha bokszon is. Jógázni például jobban szeretek mezítláb.
  • Zokni: Azt évtizedek óta tudjuk, hogy a cipőre nagyon oda kell figyelni. De aki azt gondolja, hogy mindegy, milyen zokniban edz, az nem tudja, miből marad ki! A márkák fantasztikus darabokat gyártanak, és sportágspecifikusan lehet válogatni köztük. Abban a zokniban, amiben edzőterembe, funkcionális tréningre megyek, egyáltalán nem tudok teniszezni, mert a kitámasztásoknál össze-vissza csúszkál. És futáshoz is teljesen másfajtát választok. Érdemes legalább 2-3 párba beruházni – mindenkinek az adott edzéshez –, mert biztonságos, kényelmes és tartós egy-egy jó minőségű gyártmány. Én a legjobban a Nike titokzoknijait szeretem, de az Oyshoban is vettem már szupereket.

  • Kulacs, shaker: Mindenkinek kell egy saját, masszív kulacs! Egészen más érzés egy hozzád passzoló üvegből inni, mint egy szimpla másfél literes vizespalackból. Az enyém 7 decis, ami praktikus, mert nekem a fél liter sajnos nem elég. Imádom, mert egy nagyon kedves utazásomra emlékeztet, és gyönyörű kék színe van. Ezen kívül viszek mindig egy shakert is (ez is kék, hogy passzoljanak), amiben BCAA + Glutamin port vegyítek tisztított vízzel. Erőedzés közben ezt kortyolgatom, kardión és teniszen pedig a sima vizet.
  • Fehérje szelet: Mivel vegetáriánus vagyok 20 éve, a fehérjepótlás mindig nehéz feladat számomra, főleg úgy, hogy a porok ízét egyáltalán nem bírom. Próbáltam már vegán fehérjéket is, de a legjobban az alacsony szénhidrát tartalmú (ez a jelenlegi low-carb diétám miatt kifejezetten fontos), fehérjedús szeleteket szeretem legjobban. Mivel rendkívül édesszájú vagyok, a szó hagyományos értelmében vett édességet viszont egyáltalán nem eszem, ezért fontos számomra, hogy a lehető legízletesebb legyen a „csoki”. Én a Quest Bartól a Rocky Road és a Cookies & Cream fajtákat, a Biotech Zero Barból pedig a csoki-mogyoró és a csoki-marcipán ízű szeleteket szeretem a legjobban. Edzés után banánnal – az igazi csoda étek! – kombinálva szoktam megenni, és imádom.
  • Smink: Edzéshez SOHA nem sminkelek. Szétkenődne, meggátolna az izzadásban és összemaszatolnám vele a ruhámat is, ráadásul úgyse azért megyek sportolni, hogy ott legyen a lehető legszebb az arcom… Viszont a számat mindig bekenem szájbalzsammal, és amióta kivehető fogszabályzóm van (My Clear Brace), azóta még jobban száradnak az ajkaim. Nemrégiben találtam végre egy kencét, ami minden eddiginél jobban bevált: a Kiehl’s Butterstick Lip Treatmentjét már két színben is megvettem. Az állaga és az illata is pompás, és edzés végéig teljesen jól tart. Az pedig a bónusz, hogy van benne fényvédő is, ezért a nyári futó- és teniszszezonban is használhatom majd.

  • Övtáska, karra csatolható telefontok: Én általában futó övtáskával futok vagy túrázom, mert ebbe minden belefér és kényelmes is. Van olyanom is, amibe pici kulacsokat is lehet rakni, ami kánikulában ideális, mert alapvetően rettentően izzadós vagyok, és a folyadékpótlás emiatt (is) elengedhetetlen, kút viszont nem mindenhol van. Néha felcsatolok a karomra telefontokot, de azt nem annyira szeretem, mert vagy szorít, vagy csúszkál, és napos időben fehér marad alatta a bőröm. De szerintem a legtöbben ezt használjátok, és egyébként teljesen jó kis termék.

  • Fitnesz-, futó- vagy okosóra, illetve applikációk: A legújabb barátom egy Fitbit Alta HR óra. Rettentően vágytam rá, és a napi két edzésemmel és (sajnos) roppant kevés alvásommal egy jó kontroll nekem, úgyhogy most mindig izgatottan követem az adatokat. Ezenkívül van egy Garmin futóórám, ami szintén nagyon hasznos – szerintem futáshoz egy álom, és a maraton felkészülésem gyakorlatilag lehetetlen lett volna nélküle. Az étkezéseimet a MyFitnessPal-ben vezetem, nagyon szigorúan és őszintén, és sokat segített ez az alkalmazás abban, hogy a diétámat tartani tudjam.
  • Jógamatrac: Szerintem minden embernek kell egy jó jógamatrac! Akkor is, ha soha nem jógázott. Bármilyen edzéshez kitűnő kellék, és összehajtható, utazó változatban is lehet kapni, így bárhol, bármikor lefekhetünk akármilyen talajra.
  • Henger, triggerpont labda: A nyújtás fontossága nem kérdés. De ha nem jutunk el a masszőrhöz akár időhiány, akár költséghatékonyság miatt, az önmasszázs rendkívül jó alternatíva, rendszeres alkalmazásával csökken a sérülésveszély és izmaink rugalmasabbak és egyben lazábbak lesznek.Törhetetlen telefontok: A telefonom minden héten leesik legalább kétszer edzések alatt. És még soha nem tört össze, hála a jó fóliának és toknak.
  • Fülhallgató: Én zenét soha nem hallgatok edzés közben, mert az nekem kicsit munka is, tekintve, hogy a zeneiparban dolgozom. Sport közben viszont tényleg ki szeretnék kapcsolni. Ha edzőteremben kardiózom, akkor általában sorozatokat nézek közben, ha pedig a szabadban futok, néha podcast-ek mennek a fülemben. Akár a pici, bedugható változatot, akár a nagy, teljes hallójáratot beterítőt preferáljátok, legyen jó minőségű a fülesetek, és kérlek, ne hallgassátok túl hangosan, nehogy kárt tegyetek a hallásotokban!
  • Manikűr: Mivel edzés közben jó sok fekvőtámaszt, burpee-t és egyebet csinálunk, jó érzéssel tölt el, ha vidám, szépen lakkozott körmöket látok, ha lenézek. Valóban fel tudják dobni a hangulatomat! Jelenleg az enyéimnek pink és mangó színe van, és szombat reggel, jóga előtt festettem őket.

A teniszütőmről, labdákról, rezgéscsillapítóról, bokszkesztyűről és egyéb, sportágspecifikus dolgokról is napokat tudnék regélni, de most inkább az általánosságokat szerettem volna nektek összeszedni. Remélem, hogy ezen a héten is minél többen mentek sportolni, akár a szabadba, akár terembe, és jól fogjátok közben érezni magatokat!

Én ott leszek a Runner’s World „Ébredj” futásán a Margit-szigeten csütörtök hajnalban, és a Kayla’s Army péntek esti naplementés kocogásán is a belvárosban. Talán valamelyiken összefutunk. Nagyon örülnék neki!

Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem