Közösségben az erő, avagy miért jobb, ha van egy társunk az edzésben
Előfizetek

Közösségben az erő, avagy miért jobb, ha van egy társunk az edzésben

Kayla Itsines magyar követői, a Hungarian BBG girls két tagja, Réka és Herta most megmutatják, miért is olyan jó a barátnőtökkel edzeni!
Olvasd el ezt is!

Mindannyiunkkal megtörtént már, hogy elveszítette motivációját, ha edzésről volt szó. Néha nehezen vesszük rá magunkat, időbe telik, hogy kitaláljuk, mit is eddzünk, milyen testrészünket mozgassuk meg és milyen ismétlésszámmal végezzük a gyakorlatokat. Szerencsére, ott van nekünk kedvenc online fitness motivátorunk, az ausztrál személyi edző, Kayla Itsines, akinek 12 hetes Bikini Body Guide (BBG) – másnéven Sweat with Kayla (SWK) – nevű programja tökéletes támpontként és követhető edzéstervként szolgál.

Számunkra az edzésprogram és a gyakorlatsor adott; az idő, ami rendelkezésünkre áll: az a bizonyos 28 perc magas intenzitású pliometrikus tréning, amibe mindent beleadunk. De mégis, vannak napok, amikor még mi, igazi BBG lányok sem érezzük azt a kicsattanó erőt és motivációt, hogy 100% odaadással álljunk neki az erősítő edzésnek. Ilyenkor a legjobb varázsszer közösségünk motiváló ereje, no meg persze, ha valakivel együtt tudunk edzeni.

Íme 5+1 a millió okból, amiért kifejezetten jó, ha van egy “workout buddy”-nk:


  1. Motiváló erő
    Egyszerű a képlet: ketten vagytok, előre megírt feladatsor, tudjátok mi a dolgotok, hány kört és ismétlést kell végig csinálnotok; elkezditek egyszerre, és amint valamelyikőtök lemarad vagy már épp feladná, a másik csak annyit mond: “gyere, már csak öt ismétlés” és ezzel a fél mondattal vissza tud hozni a ritmusba, így újra mindent beleadva mehet az edzés!

  2. Szabályos kivitelezés
    Ismerős, mikor minden fekvőtámasznál oldalra fordított fejjel, a legközelebbi tükörből próbálod nézni, hogy egyenes-e a hátad, nem dől-e be a csípőd vagy, hogy épp milyen mélyről nyomod ki magad?! Pedig mennyivel egyszerűbb is a dolgod, mikor nem kell folyamatosan nézelődnöd, mert az edzőtársad ott van, hogy két fekvő között odaszóljon neked: “testtartás!”

  3. Trükkök, tippek attól, aki igazán ismer
    Barátainkkal a hétköznapi életben is szeretünk egymásnak átadni jól bevált szokásokat, miért lenne ez másképp az edzések során? Bár online is rengeteg hasznos tanácsot olvashatunk, amik valóban megkönnyítik és hatékonyabbá is teszik az edzéseinket, mégis, ha olyan személytől hallunk praktikákat, akik jól ismernek minket, az biztosan célba ér. Egy közös edzés során egymás rutinja szem elé kerül, bátran lessétek el a tuti trükköket!

  4. Ha megígérted, ott leszel
    Ugye, ugye. Ha megbeszélitek, hogy közösen mentek edzeni, biztos, hogy szembeszállsz a fáradtsággal, mikor megszólal benned a kisördög, hogy “ma ne menj, majd holnap bepótolod”. Ha már tudod, hogy az edzőtársad lassan a cipőjét köti, akkor nagy lesz a motivációd, hogy te is beállj mellé a sorba, hiszen nem hagyod cserben csak azért, mert egy kicsit elfáradtál. Hidd el, már az öltözőben két jó sztorival feldobjátok majd egymás hangulatát és új lendülettel jöhet az edzés!

  5. Együtt lenni jó
    A rohanós hétköznapokban sokszor nehezen oldjuk meg, hogy a barátainkkal is töltsünk egy kis időt, de jó hírünk van: az edzőterem mindkettőtöket tárt karokkal vár! Ez az egyszerű érv már önmagában elég arra, hogy legyen egy workout buddy-d, akivel ráadásul csak úgy repül az idő – na jó, azt a 28 BBG-percet minden bizonnyal egy órának érzitek majd – de előtte és utána garantáltan sokkal jobban telik majd.

  6. +1 Páros gyakorlatok
    Kicsit viccesen hangzik, de igenis léteznek olyan gyakorlatok melyek közben hasznosan fejlődik mind saját, mind pedig edzőtársunk izomzata – és közben még jól is szórakozunk. Az a bizonyos gyilkos plank sem olyan rossz, ha közben pacsiztok a barátnőddel – na jó, igazából úgy még nagyobb kihívás!

Mutatunk is pár ilyen feladatot:

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
Páros gyakorlatok BFF-eknek

Ha Te is szeretnéd átélni a BBG életérzést, akkor 2017. március 31-én köztünk a helyed! A meetup részleteiért kattints az esemény Facebook oldalára!


Köszönjük a helyszínt a Fitness & Health Club by Marriott Budapestnek, a PureBoostX cipőt és ruhákat pedig az adidasnak.

Tovább olvasok
Egy orvos szerint a menstruációs görcsök a szívroham fájdalmával vetekednek

Minden hónapban eljönnek azok a napok, amikor a görcsök még a hétköznapi teendőikben is hátráltatják a nőket.

Te is veszélyben lehetsz! Egyre több fiatal kap stroke-ot

Ijesztő adatok kerültek napvilágra többféle kutatásból, mely szerint egyre több huszonéves kap stroke-ot.

A zellerlé lenne a legújabb szuperkaja?

Szinte minden hónapban feltűnik egy-egy olyan zöldség vagy gyümölcs, amit aztán szuperkajának kiáltanak ki. Most épp a zelleren van a sor. De vajon tényleg annyira hatásos csodaszer a zellerlé?

Csupa csokis élvezet büntetlenül: ezt a Brownie-t bátran eheted!

Odáig vagy a csokis édességekért, de jól tudod, hogy ezek bizony nyomot hagynak az alakodon? Ha mértékkel fogyasztod, a következő, isteni finom Brownie-t bátran az életed részévé teheted!

Pattanásos a mellkasod? Ez állhat a háttérben!

Az arcon is elég bosszantóak a pattanások, de ha kivágottabb ruhában mennél el valahova, akkor a dekoltázsod környékén lévő piros pöttyök is biztos, hogy feldühítenek.

Újévi fitnesz fogadalmak, amiket be is tudsz tartani

Január első heteiben még általában nagyon lelkesek vagyunk és mindent az "új év, új élet" szellemiségében tervezünk. Azonban ahogy múlnak a hetek, a lelkesedésünk egyre alább hagy és a halogatás egyre nagyobb teret kap.

Akkor most reggel vagy este hatékonyabb az edzés, ha a fogyás a cél? Végre kiderült!

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Otthoni Tabata edzésprogram: zsírégetés 4 percben

A Tabata módszert nem véletlenül tartják valóságos edzés csodának. Mindössze 4 percet vesz igénybe, a gyakorlatok otthon is kivitelezhetők, ráadásul a program zsírégető hatása sokkal intenzívebb, mint egy 60 perces aerob tréningé.

Sporteszközök, amikkel sokkal élvezetesebb és hatékonyabb lesz az otthoni edzés

Te is megfogadtad, hogy idén tényleg rendszeresen sportolsz? Az otthoni edzés nagyon praktikus dolog, pláne, ha van pár extra felszerelésed!

Fogyás 2019-ben: Ne bukj el 2 hét után!

Amióta az eszedet tudod, minden évet azzal zársz, hogy a bejglitől és a karácsonyi evészettől bódult állapotban égre-földre megesküszöl, hogy januártól bizony minden másképp lesz: heti sokszor edzeni mész, nem eszel csokit, péksütiket, és pizza helyett répát rágcsálsz az esti film alatt?

Ha fogyni akarsz, megvan melyik időpontban kell edzened

Szeretnéd, hogy leolvadjanak rólad a pluszkilók, így a lehető legoptimálisabban akarod összerakni az edzéseidet? Nem mindegy, hogy a nap mely szakaszában sportolsz!

Egy könnyű, téli desszert, ami a diétádba is belefér

A bejgli és a zserbó már a múlté: ha te is leadnál pár kilót a nyárra, vagy egyszerűen csak fittebb szeretnél lenni 2019-ben, akkor próbálj ki új, egészséges édességeket!

Ezért kell a mézről is lemondani, ha IR-es vagy!

Nagyon fontos betartani ezt a szabályt!

Téli álom helyett: élvezd a sportolást & maradj fitt a hideg hónapokban is!

A hardcore futócsajoknak nem jelent problémát, ha fagyban, hóban, esőben vagy épp hőségben kell útnak indulniuk. Ám, sokan a tipikus tavasztól-őszig futás hívei, hiszen nem könnyű sötétben, hideg szélben elindulni reggelente vagy épp este. Ha te is közéjük tartozol, online vezetőszerkesztőnk, Brigi ad pár tanácsot, hogyan maradj motivált akkor is, amikor az időjárás nem valami lelkesítő.

Így manőverezz el az ünnepi stressz elől

Bár a karácsony és a szilveszter a meghitt pillanatokról, szeretetben, családi körben töltött napokról kellene, hogy szóljon, sokak számára mégis inkább a rohanással és stresszel egyenlő.

Hibák, amiket ne kövess el karácsonykor, ha meg akarod őrizni a fittséged

Nem feltétlen kell leharcolnod magad az ünnepek alatt!

5 tipp, hogy a karácsonyi bulik időszakában is fitt maradj

Még mielőtt hazamennék a családhoz, és végigennénk a karácsonyi ünnepeket, itt a céges bulik időszaka, ami szintén nem egy egészség mennyország.


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem