Amit egy csajnak is tudnia kell: a tökéletes fekvőtámasz
Getty Images
Előfizetek

Amit egy csajnak is tudnia kell: a tökéletes fekvőtámasz

Ha eddig tartottál ettől a gyakorlattól, itt az idő megbarátkozni vele! Simon Szimonetta fitneszedző most elárulja, mire kell figyelned, és miért olyan hasznos.
Olvasd el ezt is!

Nézzük csak, miért tartunk annyira azoktól a fránya fekvőtámaszoktól...

Sokan félünk megedzeni a mellizmainkat arra hivatkoza, hogy eltűnik a mellünk. Ez az egyik oka, hogy a fekvőtámaszokat is lelkesen hanyagoljuk, pedig a mellek nem lesznek se kisebbek se nagyobbak tőlük. Viszont van egy jó hírem: tónusosabbá válnak! Amikor a mellkal izmait eddzük, akkor értelemszerűen az izmok dolgoznak, nem pedig a felette lévő zsírszövet. És, ha jól csináljuk, kevésbé ereszkednek meg a későbbiekben!

Van, hogy visszagondolunk a tesi órai rossz emlékekre, vagy sokan egyet sem tudtunk soha megcsinálni, és a sikerélmény hiánya miatt nem is szeretnénk hallani róla. Pedig nem létezik olyan nő, aki képtelen lenne rá, csak az alapoktól kell elkezdeni.


5 alap fekvőtámasz lépésről lépésre:

Ezeknek a variációknak óriási haszna van. Megtanít minket az alapokra és a helyes kivitelezésre. Az izomzatunk idővel fokozatosan hozzá fog szokni a terheléshez. Kitartó munkával pedig hamar eljutunk az alap fekvőtámaszig, amit utána kedvünkre variálhatunk és nehezíthetünk.

Végezz a számodra kivitelezhető változatból 12-15 ismétlést 4 körben! Fontos, hogy közben tarts fél perc pihenőt!Bátran csinálhatod hetente kétszer is.

A fekvőtámasz az egyik legjobb összetett gyakorlat, ami minden egyes porcikánkra nagyszerű hatást gyakorol. Erősíti az ízületeket, inakat és a fénypont, hogy zsírt is éget. Ráadásul a mellizom edzése nőknél is fontos. Akkor lesz harmónikus a testfelépítésünk, ha minden izomcsoportra edzünk. Nem a legalapvetőbb, de fejlettsége kihat más izomcsoportok munkájára is.


Amire figyelj:

Már a kiinduló helyzetben is dolgozik szinte az összes porcikánk.Helyezkedjünk el a földön, tenyerünkön és a lábujjainkon támaszkodjunk. Fejünk ne lógjon, nyakunk legyen a gerinc természetes vonalának meghosszabbítása. Ujjaink nézzenek előre a kar pedig a váll alatt helyezkedjen el. A kiinduló helyzetnél és a karhajlításnál is tartsuk feszesen a tözs és láb izmait. Csípőnk ne essen be, és ne is emeljük túl magasra. Ne homorítsunk és ne is domborítsunk! Hasizmainkat tartsuk végig megfeszízve!

Nyomj le te is egy fekvőtámaszt, tölts fel róla képet az Instagramra, és használd a #SZIMIMONDTA hashtaget!

Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem