Amit egy csajnak is tudnia kell: a tökéletes fekvőtámasz
Getty Images
Előfizetek

Amit egy csajnak is tudnia kell: a tökéletes fekvőtámasz

Ha eddig tartottál ettől a gyakorlattól, itt az idő megbarátkozni vele! Simon Szimonetta fitneszedző most elárulja, mire kell figyelned, és miért olyan hasznos.
Olvasd el ezt is!

Nézzük csak, miért tartunk annyira azoktól a fránya fekvőtámaszoktól...

Sokan félünk megedzeni a mellizmainkat arra hivatkoza, hogy eltűnik a mellünk. Ez az egyik oka, hogy a fekvőtámaszokat is lelkesen hanyagoljuk, pedig a mellek nem lesznek se kisebbek se nagyobbak tőlük. Viszont van egy jó hírem: tónusosabbá válnak! Amikor a mellkal izmait eddzük, akkor értelemszerűen az izmok dolgoznak, nem pedig a felette lévő zsírszövet. És, ha jól csináljuk, kevésbé ereszkednek meg a későbbiekben!

Van, hogy visszagondolunk a tesi órai rossz emlékekre, vagy sokan egyet sem tudtunk soha megcsinálni, és a sikerélmény hiánya miatt nem is szeretnénk hallani róla. Pedig nem létezik olyan nő, aki képtelen lenne rá, csak az alapoktól kell elkezdeni.


5 alap fekvőtámasz lépésről lépésre:

Ezeknek a variációknak óriási haszna van. Megtanít minket az alapokra és a helyes kivitelezésre. Az izomzatunk idővel fokozatosan hozzá fog szokni a terheléshez. Kitartó munkával pedig hamar eljutunk az alap fekvőtámaszig, amit utána kedvünkre variálhatunk és nehezíthetünk.

Végezz a számodra kivitelezhető változatból 12-15 ismétlést 4 körben! Fontos, hogy közben tarts fél perc pihenőt!Bátran csinálhatod hetente kétszer is.

A fekvőtámasz az egyik legjobb összetett gyakorlat, ami minden egyes porcikánkra nagyszerű hatást gyakorol. Erősíti az ízületeket, inakat és a fénypont, hogy zsírt is éget. Ráadásul a mellizom edzése nőknél is fontos. Akkor lesz harmónikus a testfelépítésünk, ha minden izomcsoportra edzünk. Nem a legalapvetőbb, de fejlettsége kihat más izomcsoportok munkájára is.


Amire figyelj:

Már a kiinduló helyzetben is dolgozik szinte az összes porcikánk.Helyezkedjünk el a földön, tenyerünkön és a lábujjainkon támaszkodjunk. Fejünk ne lógjon, nyakunk legyen a gerinc természetes vonalának meghosszabbítása. Ujjaink nézzenek előre a kar pedig a váll alatt helyezkedjen el. A kiinduló helyzetnél és a karhajlításnál is tartsuk feszesen a tözs és láb izmait. Csípőnk ne essen be, és ne is emeljük túl magasra. Ne homorítsunk és ne is domborítsunk! Hasizmainkat tartsuk végig megfeszízve!

Nyomj le te is egy fekvőtámaszt, tölts fel róla képet az Instagramra, és használd a #SZIMIMONDTA hashtaget!

Így segíts a pasidnak formába lendülni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ó, te jó ég! 1600 pluszkalória az irodai nasikkal észrevétlenül?

Bizony! Egy új kutatás szerint hetente ennyivel több kalóriát juttatnak be sokan az irodai nasikkal. Ez pedig nagyjából majdnem olyan, mintha egy napnak megfelelő plusz ételmennyiséget fogyasztanál el…

Ismerd meg a BDD testképzavar gyakori tüneteit!

Ha a testképzavarokról esik szó, mindenkinek az anorexia és a bulimia jut eszébe. Pedig van több ilyen rendellenesség, és egy kevésbé ismert, a BDD (Body Dysmorphic Disorder, vagyis testdiszmorfiás zavar), ami legalább ennyire veszélyes.

Kim Kardashian egyszerű trükkje, hogy egy edzést se hagyjon ki

Ha követed Kim Kardashiant az Instagramon, biztosan feltűnt, hogy újabban nagyon rákapcsolt az edzésre, és minden nap kitesz valamit róla a sztorijába.

Az Éva magazin keresi a legstílusosabb anya-lány és anya-fiú párost!

Vajon ki lesz a Legstílusosabb anya-lány, illetve anya-fiú páros 2018-ban?

Klasszikus menzai desszertek fitt változatban – próbáld ki mindkettőt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megjelent a Shape legfrissebb száma!

Főszerkesztőnk ajánlója:

Egyszer már sikerült NEM híznom a nyaraláson – elmondom, hogyan

Ha nyaralás, akkor ott a pihenés, sok program, meleg, napsütés, és egy csomó szuper élmény – na meg persze a hízás is! Hiszen, ki akarná (tudná) visszafogni magát, amikor egy olyan helyen van, ahol új ízeket lehet megkóstolni, esetleg a reggeli svédasztal telis-tele van mindenféle finomsággal? És, ha ez az egy-két hét van az évben, amikor tényleg rendesen kikapcsolódsz hosszabb ideig, akkor miért ne élveznéd azt ki maximálisan?

Sport a hőségben: 5 dolog, amire ügyelj nyáron

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

7 jel, hogy nem vagy gluténérzékeny, de a glutén nem a barátod

Avagy mi a különbség a glutérzékenység és gluténintolerancia között? A glutén elsőszámú közellenség mostanában, és sokan akkor is lemondanak róla divatból, ha a szervezetük tökéletesen fel tudja dolgozni. Viszont ott van az a csoport is, akik ugyan nem szenvednek diagnosztizált érzékenységben, mégsem tesz jót a szervezetük számára. De honnan tudhatod meg, hogy te hova tartozol?

7 jel, hogy nem vagy gluténérzékeny, de a glutén nem a barátod

Avagy mi a különbség a glutérzékenység és gluténintolerancia között? A glutén elsőszámú közellenség mostanában, és sokan akkor is lemondanak róla divatból, ha a szervezetük tökéletesen fel tudja dolgozni. Viszont ott van az a csoport is, akik ugyan nem szenvednek diagnosztizált érzékenységben, mégsem tesz jót a szervezetük számára. De honnan tudhatod meg, hogy te hova tartozol?

Meleged van? Egyél chilit!

És vannak tippjeink fázósoknak is!

Így tartja magát formában a Miss Balaton szépségkirálynője

Íme, 4 otthon is végezhető, de hatékony gyakorlat!

Alakbarát törökmogyorós kuglóf recept: ki kell próbálnod!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Nehéz időszak az életmódváltásban? 5 tipp, hogy átlendülj rajta!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megtudod, mi történik veled 4 órával azután, hogy megeszel 5 diót

A dió egy egészen egyszerű étel, mégis olyan fantasztikus hatással van a testedre, hogy azt talán elképzelni sem tudod. És a legjobb, hogy mindössze 4 óra alatt bekövetkeznek a változások!

Jó hír, ha heges a bőröd, egy új eljárással eltűntethetőek a nyomok!

Sérülés, betegségek nyomai végre eltűntethetők, csökkenthetők ezzel az eljárással.

Edd ezzel a gyümölccsel a fagyit, és nem fog hizlalni

Bár ma már sok diétás fagyi kapható, nem mindenhol könnyű hozzájuk jutni. Erre az esetre jelent megoldást az egyik amerikai dietetikus tippje, aki szerint ha egy bizonyos gyümölccsel párosítod a fagyit, nem fog hizlalni!

Csontos pofi és semmi toka: fogyj az arcodból!

Vannak, akik hiába vékonyak, az arcuk alapján mégis pufinak tűnnek, meg olyanok is, akiknél 1-2 kiló hízás is azonnal meglátszik a tokájukon és az arcukon is! De hogyan lehet úgy fogyni, hogy innen menjen le leggyorsabban a felesleg?


Hozd ki magadból a maximumot!

Csak 999 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem