Egy edzésfüggő vallomásai: Ha nekem megy, neked is megy!
Előfizetek

Egy edzésfüggő vallomásai: Ha nekem megy, neked is megy!

Mindenkinek, aki azt mondja, hogy "nincs ideje edzeni", meg kellene ismernie Virit. Az egy dolog, hogy egy zenei cégcsoportot vezet, feleség, két kutya és egy cica gazdája, de mellette még arra is van ideje, hogy annyit eddzen, mint egy élsportoló. Hogyan csinálja? Erről ír nekünk minden héten. Hidd el, nagyon motiváló!

"Jó jó, de akkoriban még nem edzettem."

"Te??? Nem edzettél? Nagyon nehéz elképzelni" - mondták a csajok a cardio tenisz csoportomban… És tényleg. Nekem is nagyon nehéz visszaemlékezni arra az időszakra, amikor még nem volt életem egyik alapvető bástyája a sport.

Öt éve kezdődött az egész fitnesz őrület. Előtte időnként ugyan belevetettem magam néhány hónapra az edzésbe, de aztán évekig meg se mozdultam. 2012-ben viszont elkapott a gépszíj.

Nehezen indult az az év. Bár a munkámban, a zeneiparban, minden rendben volt, a magánéletembe sosem látott bizonytalanság és összezavarodottság költözött. Mivel tizenévesen nem lázadtam - mindig roppant összeszedett, kitartó és problémamentes lány voltam -, a húszas éveim második felére menetrend szerint utolért az útkeresés és a kalandvágy. És egy idő után elkezdtem keresni a kapaszkodókat. Ki vagyok én? Mivel szeretném tölteni a szabadidőmet? Milyen életre vágyom? És akkor, azon a tavaszon egyszer csak úgy éreztem, el kell mennem teniszezni, hogy kiderítsem, vajon nekem való-e a sportolás, mint olyan (azóta már hűen vallom, hogy a mozgás MINDENKINEK való). Régebben tanultam, nyaranta a Balatonon vettünk órákat tesómmal, egy-két téli szezont pedig Budaörsön játszottam végig. Tehát nem volt idegen számomra eme csodálatos sportág. És onnantól kezdve, hogy öt éve újra betettem a lábam a napsütésben végletekig poros, összetéveszthetetlenül vörös salakra, megpecsételődött a sorsom. Beleszerettem az edzés által a lényemet átitató adrenalin és endorfin különleges, semmihez sem hasonlítható kombinációjába.

Heti két tenisszel indítottam, emellé kis idő elteltével futást iktattam be, aztán szép lassan csoportos órákra, majd jógára is elkezdtem járni. És egyszer csak azt vettem észre, hogy szinte minden nap mozgok, és amikor nem edzek, akkor kifejezetten hiányzik. Mivel, ahogy már említettem, igen fegyelmezett vagyok, a korai kelést se volt annyira nehéz megszoknom, így legtöbbször reggelre osztottam be a sportot. Nem kellett se kávé, se nasi, ha megvolt az energizáló edzés, máris jól indult a nap.

A reggeli mozgást a mai napig megtartottam. Csak abban az esetben változtatok, ha koncerten vagy rendezvényen dolgozunk és csak hajnalban kerülök ágyba. Most szerdán például a Fonogram zenei díjátadóra megyek, ahol rengeteg előadónkat jelölték (drukkolj, kérlek!), ezért másnap csak 9-kor kezdek.

A legfontosabb hangsúlyoznom, hogy én teljesen átlagos vagyok. Sokat dolgozom, van egy cuki férjem, vannak kutyáim és cicám, szeretem a családomat és a barátaimat... Semmi ördöngősség. Egyszerűen az történt, hogy rájöttem, az élet sokkal könnyebb, ha mozgok. A sport önbizalmat, erőt, kitartást ad. A tested és a lelked is beáll egy magasabb szintre, sokkal kiegyensúlyozottabbá válsz, és már semmi kedved visszatérni a kevésbé fitt énedhez. Öt évvel, mintegy 2500 átsportolt órával, izgalmas teniszmeccsekkel, egy maratonnal, több tucat félmaratonnal és egy fitnesz diplomával a hátam mögött, és megszámlálhatatlan új, a sport által megismert baráttal az oldalamon alig várom minden egyes új nap kihívásait.


Ha még nem sportolsz, de szeretnél, csak nem tudod, hogy kezdj neki, a következőket ajánlom:

  1. Légy nyitott! Ne úgy tekints a mozgásra, mint egy büntetés, egy szükséges rossz, hanem mint egy lehetséges új hobbi!
  2. Ha egyedül nincs erőd elkezdeni, próbálj találni valakit a barátaid közül, akihez csapódhatsz az elején, vagy aki segít az indulásban. Ha nincs ilyen a környezetedben, írj nekem a @viri.the.trainaholic instagram profilra!
  3. Adj időt magadnak! Nem biztos, hogy az első perctől szeretni fogod a mozgást, de garantálom, hogy ha a napjaid részévé válik, előbb-utóbb elválaszthatatlanok lesztek.
  4. Próbálj olyan cuccokban edzeni, amikben jól érzed magad! Nem arra gondolok, hogy méregdrága ruhákat kell venned, hanem hogy ha sport közben is csinosnak érzed magad, az extra motivációt tud adni.
  5. Úgy kezeld a mozgásra fordított időt, mint bármilyen más fontos teendőt a naptáradban. Írd be és csak vészhelyzet esetén mondd le!
Tippek kezdő konditermezőknek

Mert elsőre nagyon félelmetes helynek tűnik ám!

Isteni cukormentes, sütés nélküli oreós pite

Ha egy receptet próbálsz ki a héten, ez legyen az!

Megjelent a legújabb SHAPE - a címlapon Alexa Chung!

Izgalmas tartalmak, inspiráló történetek - erről szól a legújabb SHAPE! Főszerkesztőnk, Balogh Edina ajánlója következik:

Ezekről a vitaminokról ne feledkezz meg, ha szép bőrre vágysz!

A hidratálás mellett a megfelelő vitaminbevitel is nagyon fontos!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát! - 2. rész

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre, aki személyes kedveneceit ajánlja most!

Találd meg a számodra tökéletes mozgásformát!

Ha szeretnél kipróbálni olyan edzéseket, amiket eddig még nem, Halász Évi, az Anyaként is fitten blog szerzője lesz a segítségedre.

5 népszerű masszázsfajta, amit muszáj kipróbálnod

Egy fárasztó nap utáni frissítő masszázsnál kevés jobb dolog van a világon. Tűzoltásképp ez remek arra, hogy elgémberedett tagjaidba új életet lehelj, de érdemes rendszeresen masszíroztatni, hogy kihozd izmaidból a maximumot.

Kattanj rá az édesburgonyára!

Ősszel is lehet vitamindúsan táplálkozni.

Cukormentes Sacher-torta, egy kis büntetlen csábítás

Ezt a tortát Halász Évi, az Anyaként is Fitten blog szerzője mutatta meg nekünk, és meg kell hagyni, mennyei!

Mag, tej és olaj: a mandula minden formáját szereted?

Finom, számtalan felhasználási módja van és még egészséges is. A mandula igazi főnyeremény?

Egyszerű tippek, amivel ráveheted a gyerekeket is a mozgásra

Halász Évi, az Anyaként is fitten blog alapítója és a SHAPE állandó szerzője most arra ad tippeket, hogyan lehet a kicsik életébe is beépíteni a sportot!

Tökéletes fitt desszert stresszes napokra: cukormentes meggyes-mascarponés tekercs

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

A pénteki hiba, amivel elintézed, hogy ne tudj lefogyni

Egész héten úgy étkezel, mint egy Victoria's secret modell, és olyan szorgalmasan jársz az edzőterembe, mintha fizetnének érte, és mégsem bírsz lefogyni?

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!


Most lapszámonként 695 Ft helyett csak 345 Ft

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem