Egy edzésfüggő vallomásai: Ha nekem megy, neked is megy!
Előfizetek

Egy edzésfüggő vallomásai: Ha nekem megy, neked is megy!

Mindenkinek, aki azt mondja, hogy "nincs ideje edzeni", meg kellene ismernie Virit. Az egy dolog, hogy egy zenei cégcsoportot vezet, feleség, két kutya és egy cica gazdája, de mellette még arra is van ideje, hogy annyit eddzen, mint egy élsportoló. Hogyan csinálja? Erről ír nekünk minden héten. Hidd el, nagyon motiváló!

"Jó jó, de akkoriban még nem edzettem."

"Te??? Nem edzettél? Nagyon nehéz elképzelni" - mondták a csajok a cardio tenisz csoportomban… És tényleg. Nekem is nagyon nehéz visszaemlékezni arra az időszakra, amikor még nem volt életem egyik alapvető bástyája a sport.

Öt éve kezdődött az egész fitnesz őrület. Előtte időnként ugyan belevetettem magam néhány hónapra az edzésbe, de aztán évekig meg se mozdultam. 2012-ben viszont elkapott a gépszíj.

Nehezen indult az az év. Bár a munkámban, a zeneiparban, minden rendben volt, a magánéletembe sosem látott bizonytalanság és összezavarodottság költözött. Mivel tizenévesen nem lázadtam - mindig roppant összeszedett, kitartó és problémamentes lány voltam -, a húszas éveim második felére menetrend szerint utolért az útkeresés és a kalandvágy. És egy idő után elkezdtem keresni a kapaszkodókat. Ki vagyok én? Mivel szeretném tölteni a szabadidőmet? Milyen életre vágyom? És akkor, azon a tavaszon egyszer csak úgy éreztem, el kell mennem teniszezni, hogy kiderítsem, vajon nekem való-e a sportolás, mint olyan (azóta már hűen vallom, hogy a mozgás MINDENKINEK való). Régebben tanultam, nyaranta a Balatonon vettünk órákat tesómmal, egy-két téli szezont pedig Budaörsön játszottam végig. Tehát nem volt idegen számomra eme csodálatos sportág. És onnantól kezdve, hogy öt éve újra betettem a lábam a napsütésben végletekig poros, összetéveszthetetlenül vörös salakra, megpecsételődött a sorsom. Beleszerettem az edzés által a lényemet átitató adrenalin és endorfin különleges, semmihez sem hasonlítható kombinációjába.

Heti két tenisszel indítottam, emellé kis idő elteltével futást iktattam be, aztán szép lassan csoportos órákra, majd jógára is elkezdtem járni. És egyszer csak azt vettem észre, hogy szinte minden nap mozgok, és amikor nem edzek, akkor kifejezetten hiányzik. Mivel, ahogy már említettem, igen fegyelmezett vagyok, a korai kelést se volt annyira nehéz megszoknom, így legtöbbször reggelre osztottam be a sportot. Nem kellett se kávé, se nasi, ha megvolt az energizáló edzés, máris jól indult a nap.

A reggeli mozgást a mai napig megtartottam. Csak abban az esetben változtatok, ha koncerten vagy rendezvényen dolgozunk és csak hajnalban kerülök ágyba. Most szerdán például a Fonogram zenei díjátadóra megyek, ahol rengeteg előadónkat jelölték (drukkolj, kérlek!), ezért másnap csak 9-kor kezdek.

A legfontosabb hangsúlyoznom, hogy én teljesen átlagos vagyok. Sokat dolgozom, van egy cuki férjem, vannak kutyáim és cicám, szeretem a családomat és a barátaimat... Semmi ördöngősség. Egyszerűen az történt, hogy rájöttem, az élet sokkal könnyebb, ha mozgok. A sport önbizalmat, erőt, kitartást ad. A tested és a lelked is beáll egy magasabb szintre, sokkal kiegyensúlyozottabbá válsz, és már semmi kedved visszatérni a kevésbé fitt énedhez. Öt évvel, mintegy 2500 átsportolt órával, izgalmas teniszmeccsekkel, egy maratonnal, több tucat félmaratonnal és egy fitnesz diplomával a hátam mögött, és megszámlálhatatlan új, a sport által megismert baráttal az oldalamon alig várom minden egyes új nap kihívásait.


Ha még nem sportolsz, de szeretnél, csak nem tudod, hogy kezdj neki, a következőket ajánlom:

  1. Légy nyitott! Ne úgy tekints a mozgásra, mint egy büntetés, egy szükséges rossz, hanem mint egy lehetséges új hobbi!
  2. Ha egyedül nincs erőd elkezdeni, próbálj találni valakit a barátaid közül, akihez csapódhatsz az elején, vagy aki segít az indulásban. Ha nincs ilyen a környezetedben, írj nekem a @viri.the.trainaholic instagram profilra!
  3. Adj időt magadnak! Nem biztos, hogy az első perctől szeretni fogod a mozgást, de garantálom, hogy ha a napjaid részévé válik, előbb-utóbb elválaszthatatlanok lesztek.
  4. Próbálj olyan cuccokban edzeni, amikben jól érzed magad! Nem arra gondolok, hogy méregdrága ruhákat kell venned, hanem hogy ha sport közben is csinosnak érzed magad, az extra motivációt tud adni.
  5. Úgy kezeld a mozgásra fordított időt, mint bármilyen más fontos teendőt a naptáradban. Írd be és csak vészhelyzet esetén mondd le!
Így segíts a pasidnak formába lendülni!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Ó, te jó ég! 1600 pluszkalória az irodai nasikkal észrevétlenül?

Bizony! Egy új kutatás szerint hetente ennyivel több kalóriát juttatnak be sokan az irodai nasikkal. Ez pedig nagyjából majdnem olyan, mintha egy napnak megfelelő plusz ételmennyiséget fogyasztanál el…

Ismerd meg a BDD testképzavar gyakori tüneteit!

Ha a testképzavarokról esik szó, mindenkinek az anorexia és a bulimia jut eszébe. Pedig van több ilyen rendellenesség, és egy kevésbé ismert, a BDD (Body Dysmorphic Disorder, vagyis testdiszmorfiás zavar), ami legalább ennyire veszélyes.

Kim Kardashian egyszerű trükkje, hogy egy edzést se hagyjon ki

Ha követed Kim Kardashiant az Instagramon, biztosan feltűnt, hogy újabban nagyon rákapcsolt az edzésre, és minden nap kitesz valamit róla a sztorijába.

Az Éva magazin keresi a legstílusosabb anya-lány és anya-fiú párost!

Vajon ki lesz a Legstílusosabb anya-lány, illetve anya-fiú páros 2018-ban?

Klasszikus menzai desszertek fitt változatban – próbáld ki mindkettőt!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megjelent a Shape legfrissebb száma!

Főszerkesztőnk ajánlója:

Egyszer már sikerült NEM híznom a nyaraláson – elmondom, hogyan

Ha nyaralás, akkor ott a pihenés, sok program, meleg, napsütés, és egy csomó szuper élmény – na meg persze a hízás is! Hiszen, ki akarná (tudná) visszafogni magát, amikor egy olyan helyen van, ahol új ízeket lehet megkóstolni, esetleg a reggeli svédasztal telis-tele van mindenféle finomsággal? És, ha ez az egy-két hét van az évben, amikor tényleg rendesen kikapcsolódsz hosszabb ideig, akkor miért ne élveznéd azt ki maximálisan?

Sport a hőségben: 5 dolog, amire ügyelj nyáron

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

7 jel, hogy nem vagy gluténérzékeny, de a glutén nem a barátod

Avagy mi a különbség a glutérzékenység és gluténintolerancia között? A glutén elsőszámú közellenség mostanában, és sokan akkor is lemondanak róla divatból, ha a szervezetük tökéletesen fel tudja dolgozni. Viszont ott van az a csoport is, akik ugyan nem szenvednek diagnosztizált érzékenységben, mégsem tesz jót a szervezetük számára. De honnan tudhatod meg, hogy te hova tartozol?

7 jel, hogy nem vagy gluténérzékeny, de a glutén nem a barátod

Avagy mi a különbség a glutérzékenység és gluténintolerancia között? A glutén elsőszámú közellenség mostanában, és sokan akkor is lemondanak róla divatból, ha a szervezetük tökéletesen fel tudja dolgozni. Viszont ott van az a csoport is, akik ugyan nem szenvednek diagnosztizált érzékenységben, mégsem tesz jót a szervezetük számára. De honnan tudhatod meg, hogy te hova tartozol?

Meleged van? Egyél chilit!

És vannak tippjeink fázósoknak is!

Így tartja magát formában a Miss Balaton szépségkirálynője

Íme, 4 otthon is végezhető, de hatékony gyakorlat!

Alakbarát törökmogyorós kuglóf recept: ki kell próbálnod!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Nehéz időszak az életmódváltásban? 5 tipp, hogy átlendülj rajta!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megtudod, mi történik veled 4 órával azután, hogy megeszel 5 diót

A dió egy egészen egyszerű étel, mégis olyan fantasztikus hatással van a testedre, hogy azt talán elképzelni sem tudod. És a legjobb, hogy mindössze 4 óra alatt bekövetkeznek a változások!

Jó hír, ha heges a bőröd, egy új eljárással eltűntethetőek a nyomok!

Sérülés, betegségek nyomai végre eltűntethetők, csökkenthetők ezzel az eljárással.

Edd ezzel a gyümölccsel a fagyit, és nem fog hizlalni

Bár ma már sok diétás fagyi kapható, nem mindenhol könnyű hozzájuk jutni. Erre az esetre jelent megoldást az egyik amerikai dietetikus tippje, aki szerint ha egy bizonyos gyümölccsel párosítod a fagyit, nem fog hizlalni!

Csontos pofi és semmi toka: fogyj az arcodból!

Vannak, akik hiába vékonyak, az arcuk alapján mégis pufinak tűnnek, meg olyanok is, akiknél 1-2 kiló hízás is azonnal meglátszik a tokájukon és az arcukon is! De hogyan lehet úgy fogyni, hogy innen menjen le leggyorsabban a felesleg?


Hozd ki magadból a maximumot!

Csak 999 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem