Nassolni jó! Így csináld okosan
Europress
Előfizetek

Nassolni jó! Így csináld okosan

A nassoláshoz általában valami negatív jelentést társítunk, olyasmit, ami szükségképpen csalókaja vagy „cheat” kategória és egészségtelen. Íme néhány bizonyíték, hogy okosan is lehet nasizni!

Mert alapvetően jó és hasznos dolog a főétkezések közt rágcsálni valamit, és folyamatos pörgésben tartani az anyagcserét. Aki szeretne esetleg a gyerekének saját készítésű nassolnivalót adni vagy olyanoknak, akik sportolnak, jól jöhet néhány egészséges, gyorsan elkészíthető nasi-tipp.

  • Natúr joghurt vagy túró friss gyümölccsel vagy házi lekvárral: szuper alternatíva a cukros bolti joghurtkészítményekre.

  • Házi készítésű müzli/granola: sütőpapírral bélelt tepsibe önts zab/gabonapelyhet, dúsítsd magokkal, aszalt gyümölccsel, fahéjjal, kókusszal, locsold meg egy kis mézzel/agavésziruppal és alacsony hőfokon pirítsd egy fél órát, kavard át, és még hagyd benn egy kicsit. Garantáltan adalék-és tartósítószermentes finomság.

Gyümölcsök és nyers zöldségek: inkább délelőtt ajánlott a gyümölcs a magasabb cukor- és szénhidráttartalom miatt, lehetőleg válassz mindig idénygyümölcsöket. A nyers zöldségekkel is rengeteg rostot tudsz bevinni: rágcsálj bátran nyers karalábét, répát, zellert, cukkinit bármikor a nap folymán.

Csinálj magadnak zöldség-vagy gyümölcsturmixokat is bártan!

  • Magvak: válassz natúr (sótlan) magokat – mandula, mogyorú, kesudió – és biztosíts tested számára fontos zsírokat. Naponta körülbelül egy nagy maréknyi mennyiség fogyasztása ajánlott. Eheted mag-vaj formában is, most már sima közérteken is elérhetőek a mogyoróvajak – csak figyelj, hogy legalább 95%-os legyen a mogyorótartalma!
  • Chia: igazi superfood, tele Omega3 zsírsavakkal. Áztasd be növényi tejbe vagy vízbe a magokat, tedd be éjszakára a hűtőbe és reggel dúsítsd gyümölcsökkel, müzlivel.
Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Ezeket edd kardióedzés után
  • Fagyi helyett: turmixolj össze egy banánt piros gyümölcsökkel vagy joghurttal, dobd be a mélyhűtőbe, és néhány óra múlva kanalazhatod a saját, házi készítésű jeges desszerted.

  • Chips és popcorn helyett: vágj hajszálvékonyra zöldségeket és alacsony fokozaton süsd meg őket a sütődben (répa, cukkini, fodroskel) vagy áztass be egy napra csicseriborsót, aztán szárítsd meg, majd egy tapadásmentes serpenyőben 15 perc alatt süsd meg őket, aztán ízesítsd őket a kedvenc fűszereiddel.

  • Alternatív mártogatósok: a tortilla diped helyett csinálj magadnak zöldségkrémet, zakuszkát, padlizsánkrémet, körözöttet vagy hummuszt. Friss zöldségekkel és gyümölcsökkel tálalva egy percig sem fogod úgy érezni, hogy lemondasz a finom ízekről a karcsúságod érdekében.

És persze néha azért guríts le valami igazán cukros és kalóriagazdag, klasszikus édességet, hogy ne sóvárogj mindig utána. A titok a mértéklegességben rejlik, néha igazán belefér.

Szerző: Fit.Love.Réka

Tárazd be mind: A legfontosabb vitaminok és táplálékkiegészítők minden nő számára

A vitaminok mindegyike fontos az emberi szervezet számára, ám van néhány ami a nők esetében kiemelkedő jelentőséggel bír!

Medvehagyma, a tavaszi csodanövény - te is fogyaszd minél többet!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Folyton kimerültnek érzed magad? Akár ez a négy komolyabb betegség is állhat a háttérben

Van egy pont, amikor már nem normális az állandó kimerültség.

Ezért hasznos a vegán étrend

Vegán népcsoportokat vizsgáltak tudósok.

Vigyázz, ha mindig későn fekszel le aludni! Az éjjeli baglyok korábban halnak

Ha te is minden este ébren vagy éjszakába nyúlóan, mindenképpen olvass tovább…

Tudtad, hogy a sütőben is lehet főtt tojást készíteni?

A főtt tojás tökéletes része a reggelinek, ebédnek és vacsorának is, feltölt mindenféle jóval, és telis-tele van proteinnel.

Esküvőd lesz? 4 dolog, amit tegyél meg a külsődért az utolsó hetekben!

Szebb alakot, ragyogóbb bőrt szeretnél a nagy nap előtt? Akkor a következő tanácsokat érdemes megfogadnod!

Most akkor egyél vagy ne, mielőtt reggel edzeni mész?

Valaki nem tud, valaki nem akar, más pedig nem tud elindulni nélküle.

A gyerek vagy a férj miatt stresszel többet egy nő? A válasz biztosan meg fog lepni

Vajon ki a családban a legnagyobb stresszfaktor? A joy.hu tudósít egy nemrégi felmérés eredményeiről.

Ez az az edzés, amit végezned kell, ha fogyni szeretnél!

Pedig sokan nem ezt csinálják, ha a súlyvesztés a céljuk!


A bikinialak most készül!

Csak 999 Ft