Hogyan fuss télen? - A fitt blogger tippjei
Europress
Előfizetek

Hogyan fuss télen? - A fitt blogger tippjei

Az egyéni csúcsokat és a legjobb időket nem télen futjuk, ez tény. A hőmérséklet csökkenésével egyenesen arányosan ürülnek ki a népszerű futópályák, már nem köröznek annyian a Margit-szigeten és a Ligetben, a közösségi futóedzések egy része is szünetel tavaszig – de ilyenkor sem kell teljesen leállni, néhány tipp betartásával élvezetes lehet a téli futás is!

Van egy nagyon különös romantikája annak, amikor kilépsz a házból, nagy pelyhekben hull a pelyhes, és ropog a friss hó a futócipőd alatt. Sajnos viszont nem társul mindig ilyen idilli kép a hidegben lenyomott futásokhoz, jellemzőbb a fagyos, sötét, csúszós, magányos edzés. Viszont látszik a lehelet és az előttünk futók lábnyomai, erősítjük az immunrendszerünket és még a zsírégetés is fokozottabb – úgyhogy a téli futás igenis buli! Csak az alábbi tanácsokat tartasd be:

  • Ne most kezdd el a nulláról! – Aki edzett és gyakorlott futó, annak nem kell attól tartania, hogy a hirtelen lehűléstől megfázik, hiszen a teste alkalmazkodik a megváltozott időjárási viszonyokhoz a rendszeres edzések során. Aki viszont most szeretné elkezdeni a kinti futást, annak nem igazán ajánlott – a hidegebb levegőhöz érdemes fokozatosan hozzászoktatni a szervezetet az őszi futások alkalmával. Kezdő futóknak optimálisabb ebben az évszakban az edzőtermi, futópados futás.

  • Melegíts be! – Alapvető szabály és minden évszakban nagyon fontos, de télen sokkal alaposabban és hosszabban érdemes felkészíteni az izmokat a futásra, mert nagyobb a sérülésveszély. Ajánlatos még benn a meleg lakásban elvégezni a gyakorlatokat és akár melegítőkrémet is használni, viszont fontos, hogy a krémek nem helyettesítik a bemelegítést, kizárólag annak részeként használható.

  • Öltözz rétegesen! – Felül három réteg, alul kettő ajánlott az igazán hidegebb napokon. A testtel érintkező ruhadarabok megválasztásánál mindig törekedjünk arra, hogy technikai futóruházat legyen, amik elvezetik az izzadságot, mert egy átizzadt pamut ruhadarabban könnyen megfázhatunk. Akinek nincs bélelt, téli futónadrágja, nyugodtan felveheti a mackónacit a vékonyabb technikai nadrágra... A legfelső réteg a futódzseki, aminél két fontos szempontot érdemes figyelembe venni: legyen szélálló és szellőzzön jól. Akkor vagyunk megfelelően felöltözve, ha indulásnál még egy kicsit fázunk, de néhány perc múlva bemelegszünk épp annyira, hogy ne fázzunk, de ne is izzadjunk meg túlságosan.
Olvasd el ezt is!
  • Tudom Anya, sapka, sál! - Nagyon fontos, hogy a fejünkre kerüljön sapka vagy fülvédő, mert a test hő-leadásának jelentős része a fejbőrön keresztül történik, így az egész testünket melegíthetjük, ha kerül a fejünkre valami. Ajánlott még a vastagabb futózokni, csősál és kesztyű használata is.

  • Válassz téli cipőt! – A legtöbb cipő nagyon jól szellőzik, viszont télen ennél sokkal fontosabb, hogy ne hűljön ki a lábfejünk. Természetesen a terepviszonyok is változnak ebben az évszakban: latyakban, felfagyott úton vagy kitaposott hóban futni teljes eltérő a megszokottól. Ha van lehetőséged, mindenképpen válassz speciálisan téli futócipőt, ami vízhatlan és lehetőleg vastagabb, bordázottabb talpa legyen, ami kevésbé csúszásveszélyes.

  • Gyűjtsd a kilométereket! – Amatőr futóként a téli időszak az alapozásé: hosszabb, egyenletes tempójú, a versenytempónknál lassabb, könnyű futást végezzünk. Nem intervallozunk, nem résztávozunk, most leginkább az állóképességhez gyűjtjük a futókilométereket. Hidegben gyorsan futni sem az izmoknak, sem a tüdőnek nem tesz igazán jót. A futás mellett érdemes kiegészítő erősítő edzéseket is végezni.
Olvasd el ezt is!
  • Pótold a folyadékot! – Bár télen, lassabb tempónál sokkal kevésbé érezzük, de ilyenkor is nagyon oda kell figyelni az ivásra. Fél óránál hosszabb futás esetén mindenképpen pótold az elvesztett folyadékot!

  • Világíts! – Sötétben futni semmivel sem balesetveszélyesebb, ha gondoskodsz arról, hogy kellően látható legyél. Fényvisszaverő ruházattal, villogókkal, kiegészítőkkel, fejlámpával megelőzheted a bajt.

  • Betegen nincs edzés – Betegen, lázasan vagy hőemelkedéssel télen sincs edzés. Sokkal tovább tart a gyógyulás és szövődmények is lehetnek, így nem érdemes kockáztatni. Sérülés esetén is érdemesebb kihagyni most egy hetet, mint tovább edzeni, aztán később hónapokra kényszerpihenőre szorulni.

  • Hazaérkezés után - Megizzadva ne maradj sokáig a se hideg levegőn, se vizes ruhában, öltözz át száraz rucikba vagy vegyél egy gyors forró zuhanyt!

Fuss te is télen, erősödjetek, gyűjtsétek a kilométereket a tavaszi-nyári versenyszezonra!

Dobó Kata 40 felett is lepipálja a fiatal csajokat! Nekünk elmesélte, mit tesz a külsejéért

Dobó Kata évtizedek óta ott van a legnépszerűbb hazai színésznők között, és a mai napig fantasztikusan néz ki. A TV2 Korhatáros szerelem című új magyar sorozatában Kata egy egészen új oldaláról mutatkozik be, ám a hétköznapokban anyukaként is meg kell állnia a helyét. De jut ideje saját magára is: a Joy.hu sorozatában erről mesélt a csinos színésznő.

Szebb bőr? Laposabb has? Jobb közérzet? A megoldás a zöld turmix!

Ha a gyors méregtelenítés és a jobb közérzet a cél, válassz egy jó zöld turmixot reggelire vagy nassolnivalónak!

Így maradjon lapos a hasad az ünnepek alatt is!

Akár hiszed, akár nem – lehetséges!

Anyaként is fitten: Maradj formában az ünnepek alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Mit milyen gyakran kell tisztítani és cserélni?

5 dolog, amit nem biztos, hogy jól csinálsz, pedig az egészséged függhet tőle!

Az edzésterv, amitől olyan formás izmaid lesznek, mint még soha!

30 perces edzés, ahol a pihenőidőből is a legtöbbed hozhatod ki!

1 éve szült, de remek formában van a magyar énekesnő, Csemer Bogi! Érdemes tanulni tőle!

Csemer Boglárka kislánya, Lenke lassan egyéves lesz, édesanyja életében azonban a babázás mellett még mindig fontos szerepe van az éneklésnek. Emellett Boggie nagyon figyel a testére, és van néhány dolog, amit sokkal komolyabban vesz, amióta anyuka lett. A Joy.hu sorozatában az énekesnő mesél most arról, hogyan lehet beiktatni a mozgást, az önmagunkra való odafigyelést egy friss anyukának a napirendjébe.

Minden a vacsorán múlik! 3 trükk, amivel karácsonyig tutira ledobsz 2 kilót

Apró, de annál hatásosabb változtatásokra van szükség!

Anyaként is fitten: a tél egészséges finomsága, a cukormenetes mandulás forrócsoki

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Elkapartam az anyajegyemet – aggódnom kellene? Itt a válasz!

Lehet, hogy apróságnak tűnik a dolog, az anyajegyekkel azonban nem árt óvatosan bánni!

Mindennapos mindfulness pillanatok, amik segítenek lelassulni az ünnepekre

Néha a legegyszerűbb momentumok képesek leginkább lelassítani és segíteni, hogy jobban figyelj magadra!

Diéta helyett pizzát eszik, de már javában készül a lagzira Meghan Markle, és nem is akárhogyan!

Meghan így is szupercsinos, de ő is, mint minden lány, a lagzin akar a legszebb lenni!

Nem csoda, hogy a fiatal srácok is bomlanak utána! Kovács Patrícia végre elárulta, mit tesz a külsejéért - exkluzív interjú

Kovács Patrícia egy igazi kortalan szépség: a külseje mindig nagyon rendben van, az alakja is kifogástalan – de tesz is azért, hogy ez így legyen. A TV2- december 2-án induló új sorozatában, a Korhatáros szerelemben a színésznő egyszerűen fantasztikusan fest, mi pedig kifaggattuk arról, hogy ezt mégis hogyan csinálja.

15 tipp, hogy 30 nap alatt karcsúbb lehess

Ha szeretnél pár kilótól megszabadulni, ezek az egyszerű tippek majd segítenek! Ráadásul ezek többségét az ünnepek alatt is be lehet tartani... A joy.hu összállítása.

Mi a teendő, ha bennragadt a tampon és nem találod?

Ha nem tudod, hol ragadt benn a tampon, az első fontos lépés: ne pánikolj!

Kisbabát vársz? Akkor ezzel a 7 szépségtermékkel nagyon vigyázz!

Van pár kozmetikai összetevő, amitől nem árt távol tartanod magad!


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk!

Csak 1785 Ft