Ezt teszi a fenekeddel az egész napos ülés
Europress
Előfizetek

Ezt teszi a fenekeddel az egész napos ülés

Sajnos, abban egész biztos lehetsz, hogy semmi jót…

Először is: a túl sok ülés megváltoztatja a popód formáját

Ha több éven keresztül napi 8 órát ülsz, akkor ne lepődj meg, ha megváltozik a popód formája, és sokkal laposabb lesz. Akkor van a legrosszabb hatással a popsidra az ülőmunka, ha már a húszas éveidből is jó pár év üléssel telik, hiszen ilyenkor sokat alakul a test. Ráadásul mivel „elülöd” a vérkeringést is, a narancsbőr is könnyebben kialakul.

Másodszor: állandó hátfájást okoz

Ha hosszú ideig ülsz, ráadásul rossz tartással (ahogy állítólag az emberek 90%-a), a csípő hajlító izmok befeszülnek, leblokkolva a fenék izmait. Amikor ez megtörténik, a medencéd mozdulatlanságából adódóan fájni kezd a hátad. Ha ezt sokáig nem kezelteted (pl. masszőr vagy gyógytornász segítségével), krónikus hátfájás alakul ki. Ehhez nagyjából 5 év kell a szakértők szerint.

Olvasd el ezt is!

Harmadszor: a tested többi részében is fájdalmak alakulhatnak ki

Ha a popóizmod nem működik megfelelően, akkor még nagyobb nyomás nehezedik a térdeidre és bokádra, mint korábban, így ott is különböző fájdalmakat tapasztalhatsz.

Negyedszer: Az edzésrutinod is megváltozhat

Ha nem figyelsz oda időben, a popsi izmaid úgy elgyengülnek (ijesztően mondva sorvadni kezdenek), hogy sokkal nehezebben bírod majd a tréningeken azokat a gyakorlatokat, amikhez szükséges a nagy farizom.

Olvasd el ezt is!

Mi a megoldás?

  1. Amennyire csak tudod, vedd fel az egészségesebb ülőpózt. Érjen le a lábad a földre a székedről, a combod legyen párhuzamos a talajjal. Ne görnyedve ülj, a monitorod közepe szemmagasságban legyen.
  2. Állj fel óránként legalább 5 percre, és sétálj egyet az irodában, esetleg végezz el néhány guggolást.
  3. Ha teheted, járj kéthetente gyógymasszőrhöz.
  4. Szerezz be egy SMR hengert és esténként masszírozd vele át a lábad és popsid pár percben.
  5. Az edzéseken figyelj arra, hogy a megszokottnál nagyobb hangsúly legyen a popódon.
Anyaként is fitten: Maradj formában az ünnepek alatt is!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Mit milyen gyakran kell tisztítani és cserélni?

5 dolog, amit nem biztos, hogy jól csinálsz, pedig az egészséged függhet tőle!

Az edzésterv, amitől olyan formás izmaid lesznek, mint még soha!

30 perces edzés, ahol a pihenőidőből is a legtöbbed hozhatod ki!

1 éve szült, de remek formában van a magyar énekesnő, Csemer Bogi! Érdemes tanulni tőle!

Csemer Boglárka kislánya, Lenke lassan egyéves lesz, édesanyja életében azonban a babázás mellett még mindig fontos szerepe van az éneklésnek. Emellett Boggie nagyon figyel a testére, és van néhány dolog, amit sokkal komolyabban vesz, amióta anyuka lett. A Joy.hu sorozatában az énekesnő mesél most arról, hogyan lehet beiktatni a mozgást, az önmagunkra való odafigyelést egy friss anyukának a napirendjébe.

Minden a vacsorán múlik! 3 trükk, amivel karácsonyig tutira ledobsz 2 kilót

Apró, de annál hatásosabb változtatásokra van szükség!

Anyaként is fitten: a tél egészséges finomsága, a cukormenetes mandulás forrócsoki

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Elkapartam az anyajegyemet – aggódnom kellene? Itt a válasz!

Lehet, hogy apróságnak tűnik a dolog, az anyajegyekkel azonban nem árt óvatosan bánni!

Mindennapos mindfulness pillanatok, amik segítenek lelassulni az ünnepekre

Néha a legegyszerűbb momentumok képesek leginkább lelassítani és segíteni, hogy jobban figyelj magadra!

Diéta helyett pizzát eszik, de már javában készül a lagzira Meghan Markle, és nem is akárhogyan!

Meghan így is szupercsinos, de ő is, mint minden lány, a lagzin akar a legszebb lenni!

Nem csoda, hogy a fiatal srácok is bomlanak utána! Kovács Patrícia végre elárulta, mit tesz a külsejéért - exkluzív interjú

Kovács Patrícia egy igazi kortalan szépség: a külseje mindig nagyon rendben van, az alakja is kifogástalan – de tesz is azért, hogy ez így legyen. A TV2- december 2-án induló új sorozatában, a Korhatáros szerelemben a színésznő egyszerűen fantasztikusan fest, mi pedig kifaggattuk arról, hogy ezt mégis hogyan csinálja.

15 tipp, hogy 30 nap alatt karcsúbb lehess

Ha szeretnél pár kilótól megszabadulni, ezek az egyszerű tippek majd segítenek! Ráadásul ezek többségét az ünnepek alatt is be lehet tartani... A joy.hu összállítása.

Mi a teendő, ha bennragadt a tampon és nem találod?

Ha nem tudod, hol ragadt benn a tampon, az első fontos lépés: ne pánikolj!

Kisbabát vársz? Akkor ezzel a 7 szépségtermékkel nagyon vigyázz!

Van pár kozmetikai összetevő, amitől nem árt távol tartanod magad!

Anyaként is fitten: reform kakaós csiga reggelire, aminek képtelenség ellenállni

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: mostantól Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Hogy a bőrünk is termel ösztrogént?!

Dr. Sinka Pálinkás Rita bőrgyógyásztól a bőr fiatalságáért is felelős hormonokról, azok szinten tartásáról tudtunk meg érdekes dolgokat.


Szakértőink

Simon Szimonetta

#fitnesz#edzés#zsírégetés#fogyókúra#táplálkozás
Kérdezek tőle

Válts életmódot velünk!

Csak 1785 Ft