egészség,életmód
Getty Images
Előfizetek

3 dolog, amit 30 éves korod előtt meg KELL tenned az egészségedért!

Húszévesen többnyire a tanulás és a karrier állnak az élet középpontjában, és valljuk be őszintén, de a bulizás sokkal fontosabb ilyenkor, mint az egészséges életmód. Ám ez az időszak is lecseng, így nem nem árt, ha a következő dolgokkal abszolút tisztában vagy még a harmadik X előtt!

Húszévesen még simán belefér, hogy az ember össze-vissza eszik, csak a bikiniszezon előtt veszi rá magát némi önsanyargatásra, és kevésbé van tisztában a jó zsírok és ásványi anyagok fontosságával. Aztán ahogy telik az idő, egyre inkább világossá válik, hogy nagyon kevés embernek lehet büntetlenül nassolni, és a sportmentes életmód bizony megbosszulja önmagát. Sőt, ekkora talán az is egyértelművé válik, hogy sokkal menőbb az izmos, feszes, tónusos test, mint a lustaság, vagy az értelmetlen diétákkal elért karcsúság.

A következő 3 dolog reméljük, fent van az "egészség-bakancslistádon", és igyekszel őket megvalósítani legkésőbb 30 éves korod előtt!

1. Találj egy (vagy több) mozgásformát, amit igazán élvezel!

Lejársz a közeli edzőterembe, találomra emelgeted a súlyokat, és kínosan figyelsz, hogy túlságosan azért mégse fáradj el? Netán egy barátnőd mindig elcibál jógázni, te viszont cseppet sem élvezed a dolgot, fogalmad sincs, hogy leszel ettől tónusos és feszes, stresszoldás helyett pedig csak azon agyalsz, mikor telik le a 90 perc?

Nehéz úgy edzeni, hogy ha nem élvezed, amit csinálsz, nem megfelelő az edző, ráadásul eredményeket sem látsz. A jóga is szuper mozgásforma, legalább annyira el lehet benne fáradni, mint egy kettlebell edzésben, csak nem mindegy, milyet és kivel végzel.

Ha a fentiek igazak rád, itt az ideje, hogy alaposan átgondold, milyen edzésre vágysz igazán.

  • Ha tiszta ideg vagy a meló miatt, és tudod, hogy le kellene lassulnod, akkor mindenképp iktass be nyújtó edzéseket, ahol elcsendesedhesz, de az izmaidat is karban tarthatod. A Pilates, a Streching, a jóga erre tökéletes!
  • Ha inkább pörögnél, és lendületre vágysz, a futás tökéletes választás, de ott vannak még a táncos aerobikórák is.
  • A súlyzózás, az izomépítés minden esetben fontos lenne, de ha úgy érzed, attól, hogy egyedül edzel, semmit sem fejlődsz, ideje felkeresni egy szakembert.
  • Kombinálhatod is az edzéseket, a lényeg, hogy lásd az eredményt, hogy fejlődj, és persze az, hogy élvezd, amit csinálsz!
Olvasd el ezt is!

De van még 2 dolog, amiket nagyon fontos lenne megtenned az egészségedért - ezeket a Runner's World cikkében találod!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 ínycsiklandó és egészséges ital: ezt idd cukros üdítők helyett
Tovább olvasok
Vanessa Hudgens bekeményít: erre a két diétára esküszik a világsztár

Naná, hogy a harmincéves énekesnő manapság a legtrendibb diétákkal tartja karban a testét: nemrég el is árulta, miért pont a következő két étkezési módszerre esküszik.

3 szuperétel, amiket illessz be a tavaszi étrendedbe

Tavasztól nincs kifogás: egyre több a friss idényzöldség és gyümölcs, így már közel sem olyan nehéz vitamindúsan táplálkozni, mint a téli hónapokban. Pláne, ha a következő 3 vitaminbombáról sem feledkezel meg!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

A szakértők szerint tényleg kevesebb szénhidrátot kellene enned, ha lapos hasat akarsz

Szénhidrát: igen vagy nem? Ez az örök kérdés, ha szóba kerül a fogyás. Az biztos, hogy nem szabad teljesen kizárni ezt az ételcsoportot az étrendből, viszont ahhoz, hogy a hasi zsír eltűnjön, igenis kell a szigorú odafigyelés!

Így készült a legújabb SHAPE címlap Mádai Viviennel

A legújabb címlapunkon Mádai Vivien látható, most pedig te is beleshetsz a kulisszák mögé!

Fogadd el a tested változásait a várandósság alatt: tippek, amikkel sikerülhet!

A terhesség ugyan egy áldott állapot, ám nem mindenkinek könnyű megbírkózni a súlygyarapodással, a fáradékonysággal, azzal, hogy nem úgy mennek a dolgok, mint korábban.

Mégsem olyan jó a koffein edzés közben, mint hittük?

Az egekbe dícsért koffeinnek van ám kevésbé áldásos hatása is, erről pedig különösen fontos tudnod akkor, ha magas intenzitású edzéseket végzel!

Egy kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Emiatt kívánod a sós nasikat a menstruációd alatt

A ciklusod bizonyos pontján biztos, hogy te is sokkal kívánósabb vagy a megszokottnál. Azonban erre tudományos magyarázat is létezik.

Kardióval vagy súlyzós edzéssel könnyebb fogyni? 2 szakértő is elmondja a választ

Szeretnéd megtalálni a lehető legoptimálisabb edzést ahhoz, hogy leadd a felesleget? Nagyon nem mindegy, milyen sportot választasz - most eláruljuk, melyikkel jársz jobban, ha a fogyás a cél!

Egy friss kutatás állítja, hogy a sütievéstől tényleg lefogyhatsz!

A fogyokúrázók tiltólistájának első helyén általában az édességek, a sütemények szerepelnek, nem véletlenül. Ám a legújabb hírek szerint mégiscsak érdemes sütizni a diéta alatt - jól hangzik, ugye?

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Edd vagy ne edd: a nagy humusz-kérdés

Nem vitás, hogy a humusz az egyik legfinomabb és legnépszerűbb egészséges snack, amiből nem túl nehéz egyszerre befalni egy tetemes adagot. Egy szakértő most elárulja, tényleg ennyire egészséges -e a vegák kedvenc eledele.

Az egyszerű csodaszer gyomorpanaszok ellen

Felpuffadtál? Úgy érzed, hatalmas viharok dúlnak a gyomrodban? Ha nincs a közeledben probiotikum, akkor is létezik megoldás!

Egy újabb fontos ok, amiért érdemes magnéziumot szedned

Futóként a kemény fizikai megterhelés és az izzadás miatt különösen érdemes odafigyelned a vitaminok és ásványi anyagok pótlására. A magnézium kifejezetten fontos az izmok számára, ám van egy másik ok, mi miatt nem hagyhatod, hogy hiány lépjen fel belőle.

Hamarosan húsvét: süss egészséges kalácsot az egész családnak!

Nyakunkon a húsvét, és te már most izgulsz azon, hogy az ünnepi eszem-iszom után beleférsz -e a nyári ruháidba? Van egy szuper hírünk: egészséges és alakbarát finomságok is szerepelhetnek a húsvéti asztalon!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!

Futás, és persze okos étkezés: így indíthatod be a fogyást a szülés után

Persze, hogy sok minden felborul az életedben, a testedben a szülés után, ám ha érzed, eljött az idő, akkor néhány okos tanács betartásával tényleg elbúcsúzhatsz a babavárás alatt felkúszott pluszkilóktók!


Trió a bombaformáért!

Csak 1035 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem