Életmód program Németh Dorottya fitness világbajnoktól
Előfizetek

Életmód program Németh Dorottya fitness világbajnoktól

Németh Dorottya többféle alkatú lányból faragott már önbizalommal teli, formás fitness modellt. Most a Te személyi edződ lesz és étrend,- edzés,- szépség tippjeivel neked is segít, hogy jól érezd magad a bőrödben!

Hogyan határoznád meg azt az életmódot, amiben Te hiszel?

Három éves korom óta sportolok, 11 éves koromtól pedig a fitness szerelmese vagyok. Mindig is oda kellett figyelnem az étkezésemre, így a 14 év versenyzői tapasztalatát és a Testnevelési Egyetemen tanultakat próbáltam összegyúrni. Egyáltalán nem szeretem a drasztikus „diétákat”, annak vagyok a híve, hogy,ha annak adtunk időt, hogy a plusz kilók lerakódjanak, akkor arra is jó pár hónapot rá kell szánni, hogy visszaállítsuk szervezetünk homeosztázisát.

Konzervatív elveket vallok, nem kedvelem a kiskapukat. Mostanában nagyon divatosak a 10-20 perces „csoda” edzésmódszerek óriás igéretekkel, én ezekkel szemben a kőkemény edzésben hiszek, megfelelő étrenddel kombinálva. Heti három súlyzós edzés két-három aerob vagy intervall edzéssel, s mellette a testsúly alapján kiszámított fehérje és széndhidrát dús diéta a biztos siker kulcsa. Napi öt-hatszori étkezés, megfelelő időben a megfelelő tápanyagbevitellel. A diéta nem önsanyargatást jelent és azt, hogy le kell mondani a finom ízekről, és ételekről! A bolognai spagettitől kezdve a tejberizsen át szinte mindent el lehet készíteni egészségesen.

Sok lányt készítesz fel különböző versenyekre, kemény életmódprogramjuk van? Mi az amit egy hétköznapi nő tanulhat tőlük, átmenthet a saját életébe?

22 lánnyal kezdtem meg az őszi versenyszezonra a felkészülést, végül 15-en álltak színpadra. Kemény életmódprogramuk van mikrociklusokra felosztva. Ők is heti 3 súlyzós edzéssel kezdenek, majd a verseny közeledtével emelkednek ezeknek számai, egészülnek ki kardió edzésekkel és az étrendjük is folyamatosan szigorodik. De nem ez a lényeg! Pár alapvető szabályt betartva bárki tudja formálni a testét.

Ami ennél sokkal fontosabb az ami a lelkükben játszódik le. Az alázat, az elszántság, a küzdeni akarás és a kitartás. Ők is hétköznapi nők, annyi a különbség, hogy átlépik a saját komfort zónájukat és az álmodozás helyett tesznek is érte, hogy elérjék amit akarnak és amikor eljön az első holtpont, dupla sebességre kapcsolnak és nem adják fel.

Szépség, önbizalom, sport – Mit jelent számodra ez a három dolog?

Ez a három fogalom szorosan összetartozik számomra. A szépség szubjektív dolog, mindenkinek más tetszik. Szerintem nagyon fontos a mögöttes tartalom, a kisugárzás. Pozitív kisugárzása pedig csak annak lehet aki egészséges önbizalommal rendelkezik, viszont ahhoz, hogy elégedettek legyünk magunkkal elengedhetetlen, hogy sportoljunk. A sport és az egészséges táplálkozás jó közérzetet ad mindenkinek, feltölt energiával, szép testet eredményez, kiegyensúlyozott lesz tőle az ember. Legyen szó bármilyen fajta sportágról, mindenkinek meg kell találnia azt ami őt kikapcsolja, feltölti.

A Te sportágadban rendkívül fontos a szépség, a megjelenés. A hétköznapi életedben is sokat adsz ezekre? Van olyan szépségtipped, amit szívesen ajánlanál?

Véleményem szerint egy nő melegítőben is tud legalább olyan dögös lenni, mint magas sarkúban és kosztümben, minden csak kisugárzás kérdése. Természetesen, amikor nem a fitness termemben vagyok szeretek nőiesen felöltözni, kiengedni a hajam és szép sminkben megjelenni. A legjobb szépségtippem az, hogy igyatok sok vizet, aludjatok minimum 7 órát, minden este mossátok le a sminketeket és olyan emberekkel vegyétek körbe magatokat akik megnevettetnek titeket, mert a nevetés a legfontosabb az életben.

Miért tartod hatékonynak azt az edzésformát, amit te is képviselsz?

A központomban minden új vendéggel egy kezdeti állapotfelméréssel kezdjük a közös munkát, felmérjük az egyéni maxerőt. Ez alapján, természetesen az egyéni célt figyelembe véve, ki tudjuk számolni optimálisan a terhelés összetevőit. Sokan félnek a súlyzós edzésektől, nem akarnak nagyon izmosak, „férfiasak” lenni. Mi, szakemberek, minden fórumon próbáljuk megértetni, hogy ez nem így működik. A nők sokkal nehezebben tudnak minőségi izomtömeget felszedni magukra, mint a férfiak, viszont ahhoz, hogy kerek, feszes popsijuk, definiált hasizmuk, szép „homokóra” formájuk legyen elengedhetetlen ez a fajta edzés!

Hiába csinál valaki 1000 hasprést egy nap, azzal maximum a hasfalát erősíti, a felesleg csak az aerob vagy intervall edzéstől illetve a diétától fog eltűnni. Minden vendégünknek külön edzésnaplója van, amiben minden feladat, ismétlés szám, sorozat, súly, pihenő idő fel van jegyezve, és mindegyik gyakorlatot értékelünk, hogy mennyire volt nehéz. Ez alapján tudom, hogy a következő edzésen mennyivel kell emelni a terhelést. Így a vendég bármikor vissza tudja nézni a fejlődésének menetét.

Tudnál ajánlani néhány olyan alap gyakorlatsorozatot, amit heti rendszerességgel bárki elvégezhet otthon, s ettől feszesebb, izmosabb lehet?


Hetente háromszor éhgyomorra kb 20-30 percet ugrálókötelezzenek, szobabiciklizzenek, vagy menjenek el kocogni. Szuper gyakorlat az utálatos „úszógumi” eltüntetésére, ha vállszéles terpeszben állunk, és jobbra- balra kihajolunk ütemesen anélkül, hogy a csípőnk elmozdulna. (3x50 db)

Popsira a kedvencem: hanyattfekvés, a lábakat hajlítva feltesszük az ágyra vagy bármilyen magasabb pontra, becsúszunk úgy, hogy a combok függőleges helyzetbe kerüljenek, és 3x 100 db csípőtolást csinálunk a popsit megfeszítve.

Fogjunk meg 2 db másfél literes ásványvizet, emeljük oldalsó középtartásba a karjainkat, körözzünk előre 50-et majd hátra 50-et végül tartsuk meg 1 percig statikusan. Ezt ismételjük meg háromszor. Ezeket a gyakorlatok bárki el tudja végezni otthon is.

Fontos, hogy az edzést mindig diétával kombináljuk?

A legfontosabb! Az étkezés 70 %-ban meghatározza a testünkben lejátszódó folyamatokat. Bármi is a cél, helyes étkezés nélkül nem lehet elérni. Legyen szó versenyzőkről, hobbi szintű sportolókról, vagy csak a mindennapokról, nagyon fontos mindenki számára a reggeli. A legtöbb ember rohan reggel munkába, és teljesen kihagyja ezt az étkezést. A másik pedig a folyadék bevitel. Mindenkinek 2-2,5 l vizet meg kéne innia egy nap. Sajnos sokan erről is megfeledkeznek.

Milyen diétát javasolsz edzés mellé? Melyek azok az ételek, amiket enni lehet/kell, és amelyeket szigorúan tilos fogyasztani?

Kiegyensúlyozott, szénhidrát és fehérje dús étkezést javasolok. Reggelire magas szénhidrát tartalmú ételt, például zabpelyhet, zabkorpát joghurttal, magvakkal, lenmagolajjal és gyümölccsel. Ebédre nagy adag csirke-, pulykamellet vagy halat, barna rizzsel, és zöld zöldséggel. A délutáni és esti étkezéseknél továbbra is fehérjét sok zöldséggel, de például vacsorára már ne együnk rizst.

Amit mindenképpen el kell felejteni az a finom liszt, a cukor, és minden olyan étel amikbe ezek megtalálhatók, például a rántott dolgok, és a cukros üdítők. Fontos,hogy 2-2,5 óránként együnk, kisebb, de tartalmas adagokat.

Nagyszerű eredményeket értél el a Fitness sportágban, egy Fitness iskola vezetője vagy, és személyi edzéseket tartasz saját edzőtermedben. Sikeresnek érzed magad? Ha adnod kellene egy jó tanácsot annak kapcsán, hogyan lehet valaki sikeres, mi lenne az?

Nem létezik lehetetlen! Mindenkinek meg kell találnia azt, amit igazán, teljes szívéből szeret. Ezt hívják elhivatottságnak. Nekem ez nem a munkám, nem a munkahelyem, nekem ez a szerelmem 11 éves korom óta. Mertem nagyot álmodni, és mindent meg is tettem és teszek is érte a mai napig, hogy elérjem a céljaimat.

Sikeres embernek érzem magam, rengeteg csodás élményben volt részem, számos országban jártam, de soha nem szabad elfelejteni azt, kik támogattak az utunk során. A szüleim segítsége, a férjem támasza, Buranits Ildikó ösztönzésé, és a barátaim nélkül nem tudtam volna elérni ezeket a sikereket. Ezúton is köszönöm Nekik!

Szöveg: Czagány Alexandra

Relaxációs tippek: így lazulj el egy zűrös nap után

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Diós madeleine cukormentesen - RECEPT

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Légy tudatosabb az életmódváltásban- spórolj okosan!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Megjelent a legújabb SHAPE - nézz bele!

Ősszel is maradj csúcsformában velünk!

Az ősz egyik legfittebb és legfinomabb édessége: barackos morzsasüti

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Az ősz legjobb pattanástalanítója a fahéjas-mézes maszk

Hihetetlenül gyorsan elmúlt a nyár, már csak két nap, és beköszönt a szeptember. Ez alkalomból hoztunk is egy hatékony pattanáselűző arcpakolást, ami őszi illatokkal segít szebbé varázsolni a bőröd.

Tanuld meg értelmezni a címkét!

Ásványvíz és ásványvíz között is lehet nagy különbség.

Próbáld ki ezt az ínycsiklandó cukormentes kávétorta receptet!

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Bánj jól a bőröddel, hidd el megéri!

Egy életen át elkísér, nem cserélheted le és nem bújhatsz ki belőle. Érdemes hát vigyázni rá, kímélni és kényeztetni. A hozzád illő, mindennapos bőrápolási rutin kialakítása kulcsfontosságú az egészséges bőr fenntartásához, ezért érdemes minél korábban kitapasztalni, hogy mire van szükséged.

Ne add fel a diétád! Tippek, hogy ne ess vissza a rossz szokásokhoz

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Egyetlen összetevő, ezerféle ízvariáció: így készíts házi fagyit

A következőkben egy olyan házi fagylalt receptről olvashatsz, amibe nem kell túl sok energiát, időt vagy épp pénzt belefektetned, sőt fagylaltgépre sincs szükség hozzá és túl sok alapanyagra sem. Csupán egyetlen olcsó hozzávalóra: banánra.

Ínycsiklandó nyalánkság diétás változatban: fitt panna cotta

Várandósan, sőt, kisgyermekes anyukaként sem kell lemondanod a mozgásról és az egészséges életmódról! Persze nem könnyű összehozni az edzést a családdal, de nem is lehetetlen: Farkas-Halász Évi, az Anyaként is fitten bloggere ad szuper tippeket!

Rubint Rella kőkemény edzést tartott a Miss Balaton döntőseinek

Rella gondoskodott arról, hogy a lányok biztosan a legjobb formájukat mutassák meg a döntőn.

Gyömbéres borsmentatea a lapos hasért: a legjobb fegyver a puffadás ellen!

Gondoltad volna, hogy az emésztőrendszeri panaszokkal, mint a puffadás, hányinger vagy a székrekedés, akár napi egy csésze finom teával is felveheted a harcot? Persze nem akármilyennel!

Erősítsd az immunrendszered chilivel!

Végre egyszerre ami finom és egészséges!!!

Ezért éri meg még felnőtt korban is beadatni a HPV elleni oltást

Várkonyi Andrea orvosként vállalta, hogy anyaként oltatja be magát.

3 lapszám most csak 1500 Ft! Fizess elő 09.30-ig és a JOY-Napok kuponos lapszám is közte lesz!
Borító

Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem