futás,puffadás
Getty Images
Előfizetek

Téged is kikészít, ha puffadsz futás közben? 10 tipp, amivel örökre megszabadulhatsz tőle!

Ha van idegesítő dolog edzés közben, az a puffadás: nem csak kényelmetlet, de úgy érzi tőle magát az ember, mint egy Michelin baba. Persze nem kell megtanulnod ezzel együtt élni, mert van rá megoldás, nem is egy!

Eleged van abból, hogy rendszeresen kínoz a puffadás edzés közben, de azt hiszed, ez teljesen normális dolog? Pedig nem az, és segíthetsz is magadon, ha a következőket betartod!

1. Ne nyeld a levegőt!

Rágózol futás közben, netán beszélgetsz vagy szívókás italt iszol? Ezek miatt bizony könnyen nyelhetsz levegőt, így ideje változtatni a szokásaidon. Próbáld ki, hogy egy hétig hanyagolod ezeket a dolgokat, és a csacsogást is edzés utánra tartogatod, így sokkal jobban tudsz majd koncentrálni a helyes légzésre. Ha pedig ez megvan, a puffadásnak is búcsút inthetsz!

2. Ne közvetlenül futás előtt hidratálj!

Ha sokat edzel, nagyon fontos a folyadékpótlás, de ezt ne az edzés előtt akard véghezvinni, inkább előző nap. Ha reggel futni mész, a futás előtti órában már csak kortyolgass, előtte viszont még belefér egy kávé és 3-4 deci folyadék. De közvetlenül futás előtt már ne iszogass semmit!

3. Ne sózd túlságosan az ételt!

A túl sok nátrium a szervezetben megnövekedett vízvisszatartáshoz vezet, erre pedig nagyon oda kell figyelni. Ne sózd túl az ételeidet, és próbáld csökkenteni a magas nátriumtartalmú ételek; felvágottak, szalámik, konzerv ételek fogyasztását!

4. Teázz!

Esténként érdemes kicsit megpihenni, és elkortyolni egy csésze teát: a borsmenta, a citromfű, a gyermekláncfű tea mind jótékonyak puffadás ellen.

5. Óvatosan a rostokkal!

Nagyon fontos a rostdús étkezés a megfelelő emésztés szempontjából, de közvetlenül futás előtt érdemes óvatosan bánni a rostbevitellel. A férfiaknak 38 gramm, a nőknek 25 gramm az ajánlott napi rostbevitel, ám ha sok egészséges ételt eszel, ezt bizony könnyen és sokkal túllépheted, ez pedig nagy munkát ad az emésztőrendszerednek. A futás előtti este próbálj kicsit alacsonyabb rosttartalmú ételeket választani - hidd el, érezni fogod a hatást!

rostok,futás
forrás: pexels.com

6. Óvatosan bánj az egészséges nasikkal!

Benyomsz egy proteinszeletet edzés előtt, mert nem volt időd enni? Sok energiaszelet, táplálékkiegészítő tartalmaz karragént vagy nátrium-szulfitot, amik bizony megzavarhatják a pocakodat, és könnyen puffadást okozhatnak. Néha persze belefér az étrendbe, de napi rendszerességgel próbáld inkább a "természetes" ételeket előnyben részesíteni.

7. Egyél lassabban

Ha állandóan rohansz, ez tűnik majd a legnehezebb feladatnak, pedig az egyik leghatásosabb fegyver a puffadás ellen az, ha alaposan, komótosan megrágod az ételeket, és nem 3 perc alatt tolod le a csirkét a salátával. A gyomornak és a stresszhormonoknak is jót teszel vele!

8. Viszlát, bubis víz!

Ha eddig nem tetted, most itt az ideje kiróbálni a "szénsavmentes életet", mert a gyomrod nagyon hálás lesz érte. Egy hétig száműzd a szénsavas italokat, és azonnal érezni fogod, milyen szuper dolog puffadás nélkül élni!

9. Lehet, hogy az ételallergia a hunyó

Vannak olyan ételek, amik bizonyos embereknél hajlamosak komolyan puffadást okozni. Persze nem árt kivizsgáltatni, nálad mi a felelős ezért, de nagyon sokszor az alma, a hüvelyesek, a tej, a brokkoli, az édesítőszerek és a kenyér okoz puffadást. Egy hétig vedd ki az egyiket, majd a másikat az étrendedből, és figyeld meg, komfortosabban érzed -e magad!

10. Jöhet a citromos víz!

Ami bizony tényleg egy igazi csodaszer, nagyon jót tesz az emésztésnek. Ez az egyik legegyszerűbb, de leghatékonyabb tipp a puffadás ellen: pár csepp citromlé egy bögre vízbe, és sokkal jobban leszel!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Ételek, amik lassítják az emésztésed - kerüld őket, ha lefogynál!
Tovább olvasok
Győzd le a lustaságot! Bevált tippek henyélés ellen

Néha már te is érzed, hogy kicsit többet pihensz a kelleténél, és elbíbelődsz olyan, cseppet sem fontos dolgokkal, amikhez kedved van, miközben a feladataid csak úgy sorakoznak? Fogadd meg a következő tippeket!

5 dolog, amit nem tudtál az omega-3 zsírsavakról

Ha egészségesen szeretnénk élni és meg akarjuk előzni a kardiovaszkuláris megbetegedéseket, fontos, hogy fogyasszuk. Ez mindenkiben rögzült az elmúlt években, de mit lehet még tudni az omega-3 zsírsavakról?

Ez az egyszerű szokás segít abban, hogy egészségesebben táplálkozz

Nem is gondolod, hogy milyen szoros összefüggés van a két dolog között!

Ez az 5 legegészségesebb magféle, amikből minden nap enned kéne

Napi egy marék magféleséggel csodát tehetsz az egészségeddel - most mutatjuk is, melyik közülük az az 5, ami a legtöbb fontos vitamint tartalmazza!

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

A személyi edző kitálalt: így hozta csúcsformába Brie Larsont, azaz Marvel Kapitányt!

Nem vitás, hogy a színésznő fantasztikusan fest a vásznon szuperhősként, de nem adták ingyen a szupertestet! Az edzője nemrég elárulta, hogyan készítette fel a világsztárt erre a fontos szerepre.

Fantasztikus eredmény! A gomba segíthet a mentális betegségek távoltartásában!

Ha eddig nem szeretted a gombát, ideje valahogy rászoknod, ugyanis egy érdekes kutatás kiderítette, hogy pozitív hatással van a mentális egészségre.

Kezdők! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Kezdők, figyelem! Ekkortól lesz végre könnyebb a futás!

Itt a tavasz, így végre eldöntötted, hogy futással szeretnél kicsit formába lendülni a bikiniszezonra, és leadni a télen felszaladt pluszkilókat? Viszont már előre rettegsz a futóedzésektől?

Fogyókúrázol? Ebből az isteni, egészséges túrós rétesből így is bátran ehetsz!

Imádod az olyan klasszikus édességeket, mint a rétes, de úgy gondolod, ezek aztán végképp nem férnek bele a diétádba? Tévedsz: a következő receptet meg kell ismerned!

Váltani nem feltétlenül drága! Költséghatékony tippek, ha áttérnél az egészséges életmódra

Az egyik fő ok a pénz, amiért még mindig nem tértél át az egészséges életmódra? Jó, ha tudod, hogy lehet ezt okosan is csinálni! Ha a következő tippeket megfogadod, nem folynak majd ki csilliárdok a kezedből az étkezésre, viszont nagyon is rendben lesz az egészséged!

A módszer, amivel elérheted, hogy ne barnuljon meg olyan gyorsdan a banánod

Nincs baj azzal sem, ha megbarnul a banánod, azonban a következő trükkök segíthetnek abban, hogy tovább friss maradjon.

Most megtudhatod, melyik vitamint mikor kellene bevenned

Minden nap szépen, gondosan összerakod a szokásos vitaminjaidat, és ugyanakkor veszed be őket, netán csak bekapsz belőlük párat, amikor épp eszedbe jut? Pedig nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzíted a vitaminszedést!

3 mód, ahogy a barátnőid jót tesznek az egészségednek

A barátok nagyon fontosak az egészség szempontjából, azonban a nők még többet profitálhatnak abból, ha szoros kapcsolatot ápolnak a barátnőikkel.

Betegségszezon lefújva

Mindenki kidőlhet mellőled, neked azonban nem kell megadnod magad a betegségnek. A következő tudományosan megalapozott tippek és módszerek segíthetnek erősnek és egészségesnek maradni a náthás, influenzás szezonban.

Fél óra edzés meló előtt, és minden megváltozik!

Kelj fel a szokottnál korábban, iktasd be a munka előtti edzést, ami lehet akár 30 perc is - a hatás tutira nem marad el!

5 tipp, amivel megújulhatsz tavaszra

Melegszik a levegő, csicseregnek a madarak, itt az idő egy kis változásra!

A babavárás alatt is lehetsz igazi energiabomba - ezekre figyelj oda!

Azt gondolod, a babavárással együtt jár az állandó fáradtság, és 9 hónapra gyakorlatilag parkolópályára teszed magad? Lehet ezt másként is csinálni: ha a következőket betartod, fitt és egészséges kismama leszel!

10 illusztráció, amin azonnal magadra ismersz, ha most kezdtél neki a sportolásnak

Most vágtál bele az edzésbe, hogy nyárra bombaformába kerülj, de azért gyakran elcsábulsz még a nasizás terén? Akkor az alábbi képregényt imádni fogod!

Fehérjepótlás böjt idején

Ha a következő hetekben te is böjtölsz, és kihagyod az étrendedből a húsféléket, vagy egyszerűen csak mostanában nem kivánod ezeket az ételeket, akkor is nagyon sok lehetőséged van fehérjékkel feltölteni szervezetedet!


Hozd ki a nyárból a maximumot!

Csak 1785 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem